تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813263308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موديان مالياتي در مشهد: پرداخت ماليات نقش مهمي در رونق اقتصاد دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: موديان مالياتي در مشهد: پرداخت ماليات نقش مهمي در رونق اقتصاد دارد
جمعي از موديان مالياتي در مشهد به مناسبت هفته ماليات در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي تاكيد كردند پرداخت ماليات از ضروريات مهم كمك به توسعه و رونق اقتصادي جامعه است.

يكي از كسبه بلوار سجاد مشهد در اين خصوص گفت: اقشار مختلف جامعه و يا موديان مالياتي هر كدام با پرداخت ماليات به نوعي در توسعه و رونق اقتصادي كشور سهيم مي‌شوند.

عليرضا صبوري ادامه داد: منابع درآمدي دولت به تنهايي جوابگوي رشد و توسعه همه‌جانبه كشور در ابعاد مختلف نيست لذا بايد مردم با افزايش مشاركت در پرداخت ماليات به رونق و توسعه هر چه بيشتر جامعه كمك كنند.

مدير توليد يك واحد محصولات پلاستيكي نيز ضمن تاكيد بر اهميت مشاركت آحاد مردم و موديان مالياتي در پرداخت ماليات گفت: برخي از موديان مالياتي، ماليات را به اجبار و به دليل آنكه از سوي مسوولان و مميزان مالياتي جريمه نشوند پرداخت مي‌كنند.

محمود ظهيري در تشريح علت اصلي اين امر گفت: پرداخت ماليات هنوز در كشور ما به فرهنگ عمومي تبديل نشده لذا بايد با فرهنگ‌سازي هر چه بيشتر، موديان مالياتي به اهميت نقش ماليات در توسعه و عمران كشور واقف شوند و اين امر مهم در جامعه تبيين شود.

وي نقش رسانه‌هاي ارتباط جمعي را در تبيين فرهنگ پرداخت ماليات بسيار مهم و ضروري دانست و از مسوولان ذيربط خواست در اين ارتباط بيشتر تلاش كنند.

محمدرضا مختارپور نيز كه در زمينه صادرات خدمات فني و مهندسي فعاليت دارد مي‌گويد: تبيين فرهنگ پرداخت آگاهانه ماليات به رشد اين مقوله بسيار مهم در جامعه كمك مي‌كند.

وي از دست‌اندركاران ادارات امور مالياتي نيز خواست نحوه دريافت ماليات از موديان مالياتي، توليدكنندگان و صادركنندگان بگونه‌اي باشد كه آنان به اين امر مهم تشويق شوند و با برخي معافيتهاي مالياتي براي مودياني كه به موقع ماليات خود را پرداخت مي‌كنند، به توسعه فرهنگ ماليات كمك شود.

يكي از فروشندگان لوازم يدكي در محدوده بلوار معلم مشهد هم نقش مهم پرداخت ماليات در توسعه و رونق اقتصادي جامعه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: عدالت مالياتي به رشد فرهنگ ماليات در جامعه كمك مي‌كند.

مسعود ريسباف افزود: فرار مالياتي يكي از تنگناهاي مهم فراروي عدالت اجتماعي و عدالت مالياتي محسوب مي‌شود.

وي اظهار داشت: برخي كسبه و يا افرادي كه از درآمدهاي بسيار برخوردار هستند براي فرار از پرداخت ماليات، درآمدهاي واقعي خود را در صورتحسابهاي مالياتي درج و منعكس نمي‌كنند.

او ادامه داد: اين در حالي است كه براي برخي از كسبه‌اي كه درآمدهاي سالانه ناچيز دارند مالياتهاي زياد منظور مي‌شود.

محمدرضا انتظاري هم اجراي "طرح خوداظهاري مالياتي" و معافيت مالياتي براي آن دسته از مودياني را كه در موعد مقرر اظهارنامه‌هاي مالياتي را پر و به ادارات امور مالياتي ارسال كنند، از اقدامات بسيار مثبت دولت براي تامين عدالت مالياتي دانست و خواستار افزايش مدت زمان اجراي اين طرح شد.

وي گفت: به رغم تاثيرات بسيار پرداخت ماليات بر توسعه و عمران و رونق اقتصادي، به دليل اتكا كشور به درآمدهاي نفتي پرداخت ماليات هنوز به فرهنگ عمومي تبديل نشده و توجه كمتري به اين امر شده است.

او افزود: مسوولان ذيربط و دستگاه مالياتي بايد به ماليات به عنوان نوعي درآمد نگريسته و با اجراي طرح جامع مالياتي در جهت تبيين فرهنگ مالياتي در كشور و افزايش مشاركت عمومي در اين ارتباط اقدام كنند.

وي گفت: پرداخت ماليات واقعي و مبتني بر عدالت مالياتي، به توسعه و عدالت اجتماعي در جامعه كمك مي‌كند.

يكي از دست‌اندركاران ساخت و ساز در مشهد نيز گفت: با اطلاع‌رساني صحيح و شفاف مي‌توان ضريب مشاركت عمومي موديان را براي پرداخت ماليات افزايش داد.

محمدحسين نادري همچنين از ماليات به عنوان مهمترين منابع مالي دولت در كاهش اتكا به درآمدهاي نفتي در راستاي توسعه پايدار و همه‌جانبه كشور ياد كرد.

معاون اقتصادي سازمان امور اقتصادي و دارايي خراسان رضوي هم گفت:
پرداخت ماليات از راههاي مهم مشاركت در رونق اقتصادي جامعه است لذا بايد با استفاده از راهكارهاي مختلف، مشاركت موديان مالياتي را در پرداخت ماليات افزايش داد و هرگونه مانع فراروي اين امر را برداشت.

منصور ملايي‌پور اضافه كرد: يك نظام مالياتي مناسب كه بر اساس درآمدهاي مالياتي سريع وصول گرديده و با سهولت و حداقل هزينه‌ها به اجرا در مي‌آيد، مي‌تواند مشوق سرمايه‌گذاري و پس‌انداز در جامعه باشد و در جهت اعمال سياستهاي صادراتي و حتي كنترل نقدينگي مورد توجه قرار گيرد.

وي بيان كرد: ماليات قسمتي از دارايي يا درآمد اشخاص محسوب مي‌شود كه به منظور پرداخت هزينه عمومي و حفظ منافع سياسي، اقتصادي و اجتماعي كشور به موجب قوانين، توسط دولت وصول مي‌شود.

مديركل امور مالياتي خراسان رضوي هم گفت: تاكنون ‪ ۱۷۰‬هزار فرم اظهارنامه مالياتي از طريق پست براي واحدهاي شغلي مختلف موجود در اين استان ارسال شده است.

محمود وحدتي افزود: آمار واحدهاي شغلي حقيقي و حقوقي فعال در بخشهاي مختلف در خراسان رضوي ‪ ۲۷۰‬هزار واحد است.

وي گفت: واحدهاي شغلي كه فرم اظهارنامه مالياتي براي آنان ارسال شده جزو آن دسته از واحدهاي شغلي هستند كه داراي سابقه منظم در خوداظهاري دريافتي و پرداختي و سود و زيان خود نيستند.

او با اشاره به اينكه اين دسته ‪ ۷۰‬درصد از واحدهاي شغلي استان را شامل مي‌شوند افزود: حدود ‪ ۳۰‬درصد از واحدهاي شغلي در خراسان رضوي داراي دفتر دريافتي و پرداختي و حساب سود و زيان هستند كه خوداظهارنامه‌هاي مالياتي را هر سال در موعد مقرر پر كرده و تحويل مي‌دهند.

وي گفت: بر اساس قانون اگر آن گروه ‪ ۷۰‬درصدي فرم اظهارنامه مالياتي ارسالي را بر اساس عملكرد سال ‪ ۸۶‬خود در موعد تعيين شده پر نكرده و ارايه ندهند نه تنها از معافيت مالياتي محروم مي‌شوند بلكه ‪ ۱۰‬درصد هم جريمه خواهند شد.

او سقف معافيت مالياتي در نظر گرفته شده در سال جاري را ‪ ۲۷‬ميليون و ‪ ۲۴۰‬هزار ريال ذكر و بيان كرد: در صورتي كه اين واحدها فرم اظهارنامه مالياتي را تا پايان تير ماه ارايه دهند، مميزان مي‌توانند حداكثر سقف معافيت مالياتي را براي آنان اعمال كنند.

وي اظهار داشت: نگران بخشي از صنوف هستيم كه اظهارنامه پر نمي‌كنند و عموما هم از اقشار ضعيف جامعه در مناطق پراكنده، دورافتاده و حاشيه شهرها از جمله مشهد هستند.

او گفت: تاكنون در اين ارتباط نشستهاي متعددي با اتحاديه‌هاي صنفي درباره ضرورت و چگونگي پر كردن فرم اظهارنامه مالياتي گذاشته و اظهار نامه‌هايي هم از طريق اتحاديه‌ها ميان صنوف توزيع شده است.

‪ ۱۶‬تا ‪ ۲۳‬تير ماه هر سال "هفته ماليات" نامگذاري شده است.ك/‪۴‬ ‪۶۶۰/۵۸۹/۶۶۳/۷۴۹۰‬
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن