تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812806580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به دنبال برپايي نمايشگاه بين‌المللي هنر در امارات متحده عربي نياز به تغيير ديد گاه‌هاي سنتي در عرصه مديريت هنري


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به دنبال برپايي نمايشگاه بين‌المللي هنر در امارات متحده عربي نياز به تغيير ديد گاه‌هاي سنتي در عرصه مديريت هنري
برنامه ريزان هنري امارات متحده عربي در جديدترين اقدام خود سرگرم فراهم كردن مقدمات برپايي دومين دوره نمايشگاه بين‌المللي هنر معاصر با حضور بيش از ‪ ۵۵‬شركت‌كننده از ‪ ۲۰‬كشور جهان در ابوظبي هستند. اين نمايشگاه از ‪ ۱۷‬تا ‪ ۲۱‬نوامبر سال جاري با حضور هنرمندان مطرح و شاخص جهان برپا مي‌شود و رويدادي منحصر به فرد از نظر هنري به شمار مي‌رود كه توجه بسياري از علاقه مندان به دنياي هنر را به ابوظبي جلب مي‌كند و گردشگران فرهنگي بسياري را راهي اين شهر بياباني مي‌كند.

به اين ترتيب امارات متحده با سرمايه‌گذاري و تدوين برنامه‌اي دقيق مانند يك شطرنج باز حرفه‌اي ، رفته رفته نام خود را در عرصه فرهنگ جهان باز مي كند.

برگزاركننده نمايشگاه بين‌المللي هنر امارات متحده عربي ، هيات گردشگري ابوظبي است كه اين امر نشان مي‌دهد ، همه دستگاه‌ها و نهادهاي موجود در اين كشور به اهميت توجه به هنر و برد مادي و معنوي آن آگاه شده‌اند و حتي از نظر اقتصادي نيز پيوند دروني آن با صنعت گردشگري را به خوبي درك كرده اند.

به اين ترتيب ، در حالي كه اين كشور حاشيه خليج فارس تاچندي پيش تنها مصرف‌كننده انديشه‌هاي هنري بود رفته رفته با نظم و برنامه دقيق خود در حال تبديل به يكي از غول‌هاي تاثير گذار در اين عرصه است.

به ياد داشته باشيم كه امارات متحده عربي در زمينه تاسيس موزه‌هاي بزرگ بين‌المللي نيز سرمايه‌گذاري كلاني را آغاز كرده است و همچنين زمينه لازم را براي رونق اقتصاد هنر با راه اندازي حراجي كريستيز و ساتبيز در اين كشور فراهم كرده است .

اين برنامه دقيق و مشخص امارات متحده عربي در حالي پي‌گيري مي‌شود كه ايران با داشتن بيشترين تعداد هنرمند و استعداد لازم براي شكوفايي هنري و تبديل شدن به يك قدرت بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر از اين بخت بي‌بهره مانده است .

محمود شالويي مدير دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست مطبوعاتي خود با صراحت وجود هر نوع طرح و برنامه‌اي براي حضور دفاتر حراج‌هاي بزرگ و بين‌المللي هنر را در كشور منتفي دانست و تا كنون هيچ طرحي براي برپايي يك رخ داد مهم هنري در سطح جهاني ارايه نكرده است .

اين درحالي است كه اقتصاد هنر ، در دنياي كنوني نقش تعيين‌كننده اي بازي مي كند و وجود دفتر حراج‌هاي كريستيز و ساتبيز در كشور امارات متحده عربي به خودي خود اين كشور را تبديل به محلي جذاب براي كوچ هنرمندان كشورهاي خليج فارس و خاورميانه به اين منطقه مي‌كند.

از سوي ديگر بايد توجه داشت كه اعمال محدوديت در عرصه هنر ، انگيزه كوچيدن را در هنرمند بيش از پيش تقويت مي‌كند ، نكته اينجاست كه هنگامي كه هنرمند ايراني خود را در سطح ملي محدود مي‌بيند و در مي‌يابد كه در فاصله‌اي اندك از موطن شرايط براي پيوند با عرصه بين‌المللي فراهم است در موقعيتي دوگانه قرار مي‌گيرد. كوچ هنرمندان اسپانيايي در قرن بيستم به فرانسه نمونه‌اي تاريخي از چنين شرايط دوگانه‌اي است .

به هر صورت وضعيت كنوني نشانگر آن است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه مديريت عرصه هنر كشور به دليل تغييرات فاحشي كه در سطح منطقه رخ داده است ، در موقعيت جديدي قرار گرفته است كه انجام تغييرات اساسي در ساختار فكري و راهبردي مديران آن مجموعه را طلب مي‌كند .

موقعيت فرهنگي ممتاز ايران در منطقه حاصل قرن‌ها تلاش ايرانيان است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با مجموعه مديران خود ميراث دار اين موقعيت است ، در حالي كه اكنون كشورهاي ديگر منطقه با سرمايه‌گذاري مشخص و مدون خود در كنار ديد باز و وسيع مديران فرهنگي خود در حال پي ريزي و حركت به سوي فضاي فرهنگي پويا و بين‌المللي هستند ، مديريت عرصه هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، بايد با تحول در ديدگاه‌هاي خود از شكل سنتي پيشين خارج شده و زمينه پيوند فرهنگي و اقتصادي هنر ايران با عرصه بين‌المللي را در شرايطي باز و پويا فراهم كند ، زيرا جبر زمان نشان داده است كه تعلل در اين مسير موجب عقب افتادگي‌هاي جبران ناپذير مي‌شود .
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن