تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815046384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه فرهنگي‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه فرهنگي‌
منتقد فرهنگ آمريكا درگذشت‌

نويسنده، روزنامه‌نگار و عكاس فرانسوي در سن 66 سالگي درگذشت.

به گزارش فارس، به نقل از روزنامه لوموند چاپ پاريس، آلن‌ديستر، نويسنده فرانسوي كه سال‌ها درباره تاثيرهاي منفي فرهنگ آمريكايي بر كشور فرانسه در نشريات اين كشور قلم زده بود، درگذشت.

ديستر كه در ليون فرانسه بدنيا آمده بود، در سال 1966 ساكن كاليفرنيا آمريكا شد و در آنجا نقاشي ياد گرفت.

وي در همين سال‌ها براي مجله عكاسي كرد.در سال 1969 دوباره به فرانسه بازگشت و درباره موسيقي راك‌‌ براي نشريات فرانسوي مطلب نوشت و حتي مستندي تلويزيوني به نام تهيه و پخش كرد.

بررسي نظريه و فلسفه فيلم در شهر كتاب‌

سرويس فرهنگي: نشست هفتگي شهر كتاب ساعت17 سه‌شنبه 18 تير به نظريه و فلسفه فيلم با سخنراني دكتر محمد شهبا اختصاص دارد.‌

براساس اين گزارش، موضوع اين سخنراني، بررسي حيطه‌هاي نظريه فيلم و مقايسه آن با حيطه‌هاي فلسفه فيلم است.

اين گزارش حاكي است: فلسفه فيلم رشته جديدي است كه چند سالي بيشتر از عمر آن نمي‌گذرد.فلسفه فيلم از سويي با مباحثي چون فلسفه در فيلم و فلسفه و فيلم و از سويي ديگر با رشته قديمي‌تر يعني نظريه فيلم همانندي‌ها و تفاوتهايي دارد.

اين نشست در سالن اجتماعات شهر كتاب واقع در خيابان حافظ شمالي نبش زرتشت شرقي طبقه اول برگزار مي‌شود و ورود براي علاقمندان آزاد است.

‌پيرترين برنده جايزه نوبل بازنشسته شد

دوريس لسينگ پيرترين برنده جايزه نوبل از دنياي نويسندگي خداحافظي كرد.

دوريس لسينگ 88 سال پيش، زماني كه پدرش در ايران مامور بود، در كرمانشاه متولد شد. اما تمام جذابيتهاي نام او براي ما اين نيست؛ او پيرترين برنده جايزه نوبل ادبيات نيز هست و كتابهايش چندي است كه در بازار كتاب ايران عرضه مي‌شود.جديدترين كتابي كه از او به فارسي ترجمه شده، رمان نام دارد؛ كتابي كه نام پدر و مادر او را بر خود دارد و زندگي آن دو را بازگو مي‌كند.لسينگ كه به خاطر مجموعه آثارش كه حدود 50عنوان است، سال گذشته جايزه نوبل ادبيات را از آن خود كرد، را آخرين كتاب خود خوانده و بدين ترتيب از دنياي نويسندگي خداحافظي كرده است.

آموزش مولفان كتابهاي درسي افغانستان توسط ايران‌

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي گفت:‌ مقرر شده است كه به كارشناسان تاليف كتابهاي درسي افغانستان آموزش داده شود.

دكتر بهرام محمديان در گفت‌وگو با فارس به سفر اخير وزي-ر آموزش و پرورش و تعدادي از معاونانش به كشور افغانستان اشاره كرد و افزود: در ‌آنجا توافق‌هايي صورت گرفته است كه از جمله مي‌توان به آموزش كارشناسان تاليف كتابهاي درسي كشور افغانستان اشاره كرد كه اين كارشناسان اواخر تير به ايران مي‌آيند و تحت آموزش قرار مي‌گيرند.

اعلام نتايج نهايي كنكور كارشناسي ارشد 87 در دهه نخست شهريور

معاون فني و آماري سازمان سنجش گفت: نتايج نهايي كنكور كارشناسي ارشد 87 دهه نخست شهريور توسط سازمان سنجش آموزش كشور اعلام مي‌شود.

دكتر ابراهيم خدايي در گفتگو با مهر افزود: نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد به دنبال اعلام نتايج عملي و مصاحبه برخي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كشور به سازمان سنجش منتشر مي‌شود.‌در آزمون كارشناسي ارشد امسال 157 هزار و 700نفر از 492 هزار شركت‌كننده حاضر در جلسه آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند كه از اين تعداد در حدود 36 هزار و 500 نفر از طريق كنكور وارد مقطع كارشناسي ارشد مي‌شوند.

خوابگاه تابستاني براي دانشجويان تحصيلات تكميلي فراهم مي‌شود

معاونت دانشجويي وزارت علوم در خصوص اسكان خوابگاهي دانشجويان در تابستان، بخشنامه‌اي صادر كرد.

به گزارش ايسنا، در اين بخشنامه كه براي تمامي دانشگاه‌هاي دولتي سراسر كشور صادر شده، آمده است: معاونتهاي دانشجويي و فرهنگي دانشگا‌ه‌ها در خصوص نياز خوابگاه‌ها در تعطيلات تابستاني بايد براي تداوم امور تحقيقاتي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكترا كه پروژه آنها تصويب شده و استاد راهنما، گروه آموزشي و دانشكده مربوطه لزوم انجام كار بر روي پروژه تابستان را كتبا ضروري بداند، امكانات خوابگاهي فراهم مي‌شود.

شايان ذكر است اين قبيل دانشجويان اجاره‌بها خوابگاهي را دراين ايام مطابق‌مقررات و آيين‌نامه‌هاي صندوق رفاه دانشجويان بايد به صورت نقدي پرداخت كنند.

اجراي نمايش با تغييرات جزيي در آلمان‌

سيامك احصايي گفت: با تغييرات جزئي نور و صدا و با بازي شبنم مقدمي، پانته‌آ پناهي‌ها و فاطمه معتمدآريا در آلمان اجرا خواهد شد.>

به گزارش فارس، نمايش ترمينال نوشته و كار سيامك احصايي است كه در مسابقه بين‌الملل بيست و ششمين جشنواره تئاتر فجر در سالن سايه اجرا شده و قرار است شهريور امسال با حمايت مركز هنرهاي نمايشي در جشنواره مولهايم آلمان شركت كند.‌

كنسرت موسيقي ونزوئلايي در فرهنگسراي نياوران‌

به مناسبت روز ملي ونزوئلا و به همت سفارت اين كشور در ايران و با همكاري بنياد آفرينش‌هاي هنري نياوران، 17 و 18 تير ماه كنسرت موسيقي ونزوئلايي در سالن اصلي فرهنگسراي نياوران برپا مي‌شود.

به گزارش فارس، گروه موسيقي ونزوئلا كه به نواختن موسيقي‌هاي بومي و محلي نژادها و كشورهاي مختلف شهره است و در كنسرتهايش تلفيقي از نواهاي سرخپوستان، آفريقايي‌ها، آمريكاي لاتين و اروپا را ارائه مي‌كند به تهران مي‌آيد اين گروه دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاري ساعت 19، در سالن اصلي فرهنگسراي نياوران كنسرت برپا مي‌كند.

‌‌

تعداد كمي دوره 10 جلدي فصلنامه با جلد مرغوب در دفتر ايرانسراي فردوسي موجود است.‌

علاقه‌مندان به تهيه اين دوره مي‌توانند با شماره تلفن 09122166015 تماس بگيرند.‌




 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن