تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814696364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسالت رسانه‌ها در تحقق شعار نوآوري و شكوفايي/1مديرمسئول جوان: رسانه‌ها به صورت تئوريك به موضوع نوآوري و شكوفايي بپردازند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رسالت رسانه‌ها در تحقق شعار نوآوري و شكوفايي/1مديرمسئول جوان: رسانه‌ها به صورت تئوريك به موضوع نوآوري و شكوفايي بپردازند
گروه سياسي: رسانه‌ها در سال جاري بايد به صورت تئوريك به موضوعاتي كه مدنظر مقام معظم رهبري و در چارچوب نوآوري و شكوفايي است بپردازند.
محمدرضا جمالي، مديرمسئول روزنامه جوان در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به بررسي نقش رسانه‌ها در تحقق شعار سال پرداخت و ضمن بيان مطلب فوق اظهار كرد: نزديك به سي‌ سال از وقوع انقلاب اسلامي گذشته و ما حكومت اسلامي را در كشور تجربه كرده‌ايم و در بسياري از كارها و موضوعات اجرايي كه انجام شده، اعم از موضوعات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و ... فاقد عنصر نوآوري بوده‌ايم.

مديرمسئول روزنامه جوان در عين حال گفت: ما به نوعي در برخي كارها و موضوعات، درگير مسائل روزمره و به نوعي روزمرگي شده‌ايم؛ براي كشوري كه سابقه تاريخي طولاني دارد و انقلاب بزرگي چون انقلاب اسلامي با مردمي با فرهنگ در آن به وقوع پيوسته، مناسب نيست كه عناصر اجرايي و فعاليت‌ها فاقد نوآوري باشد.

وي در جمع‌بندي اين بخش از سخنان خود تصريح كرد: براي مردم ما مناسب نيست كه درگير روزمرگي شوند كه البته اين اتفاق در بخش‌هايي از جامعه رخ داده و متأسفانه در برخي قسمت‌ها، كارها و توليدات ما فاقد نوآوري و عنصر تحول‌آفريني است.

اين فعال مطبوعاتي دليل اين نامگذاري را مورد بررسي قرار داد و بيان داشت: امروز نسل جديدي با ويژگي انقلابي و تحصيلات عالي در كشور شكل گرفته است؛ اينان تجارب زيادي را از طريق تجارب مختلف الكترونيكي كسب كرده و مي‌كنند لذا اين انتظار مي‌رود كه خروجي و ماحصل اين نسل، عنصر نوآوري و شكوفايي باشد.

وي نقش رسانه‌ها را در اين موضوع مورد ارزيابي قرار داد و متذكر شد: رسانه‌ها بايد اين موضوع را به خوبي در جامعه باز كنند؛ امروز ما در كشور شاهد آن هستيم كه برخي دستگاه‌ها نتها به شعاردادن مي‌پردازند و از شعارهاي سال تنها روي سربرگ‌هاي اداره‌جات استفاده‌ بسنده كرده و در عمل فاقد نوآوري و شكوفايي هستند.

اين مدرس دانشگاه يادآور شد: رسانه‌ها بايد براي جامعه روشن كنند كه مقصود مقام معظم رهبري از نوآوري چه بوده و اساساً نوآوري در چيست و چگونه در بخش‌هاي مختلف كشور به وقوع مي‌پيوندد، پس از اينكه اين موضوعات روشن شد بايد راهكارهاي عملي آن را به جامعه ارائه دهند.

جمالي گفت: مطبوعات مانند ديگر دستگاه‌هاي كشور در سال جاري و ديگر سال‌ها هيچ كاري را براي تحقق خواسته مقام معظم رهبري انجام نداده‌اند.

جمالي توضيح داد: معيارهايي كه مقام معظم رهبري در ابتداي هر سال و يا در طول سال مطرح مي‌كنند بحث‌هايي ملي است و مربوط به يك دستگاه و رسانه و يك بحش نيست و عزمي ملي را طلب مي‌كند چرا كه منافع آن عايد همه افراد و آحاد انساني خواهد شد لذا همه بايد در اين مسئله دخيل شوند و به صورت پيوسته كار انجام دهند.

اين فعال مطبوعاتي معتقد است اگر برخي مطرح مي‌كنند كه بستر پياده‌كردن خواسته رهبر معظم انقلاب فراهم نيست براي فرار از كار است. مهم اين است كه بستر فراهم نباشد و انسان كاري را انجام دهد چرا كه وقتي موضوعاتي ملي را مقام معظم رهبري مطرح مي‌كنند كه با همه در ارتباط است و در سرنوشت همه دخيل، قابل قبول نيست كه عده‌اي با بي‌تفاوتي از اين موضوع عبور كنند.

جمالي متذكر شد: اگر در كشور اين حس به وجود آيد كه رفتارهاي ملي نياز به عزم ملي دارد و همه در اين راستا تلاش كنند خود به خود همه توجه كافي را به موضوع پيدا خواهند كرد.

مديرمسئول روزنامه جوان در پاسخ به سوالي درباره عملكرد روزنامه تحت مديريت خود در تحقق شعار سال گفت: ما در روزنامه جوان در بخش فرهنگ و هنر به صورت ويژه به اين موضوع (نوآوري و شكوفايي)پرداخته‌ايم چرا كه بر اين اعتقاد هستيم كه در بخش فرهنگ كار چشمگيري در كشور صورت نگرفته و در يك ركود فرهنگي به سر مي‌بريم و بايد در اين زمينه دچار تحول شويم.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن