تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813029972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت: حقوق ملت ايران قابل عقب‌نشيني نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سخنگوي دولت: حقوق ملت ايران قابل عقب‌نشيني نيست
جام جم آنلاين: غلامحسين الهام، سخنگوي دولت اظهار داشت: تغييري در مواضع جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته اي حاصل نشده است و حقوق ملت ايران قابل عقب نشيني نيست. الهام روز شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران ، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا انعطافي در موضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص هسته اي بوجود آمده و اين انعطاف تا كجا قرار است پيش رود، افزود: تغييري در مواضع جمهوري اسلامي ايران حاصل نشده است.


ملت ايران در اين مساله اراده راسخ دارد و اين مسيري است كه رهبري معظم انقلاب ترسيم كرده اند و ادامه پيدا خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، سخنگوي دولت در عين حال اظهار داشت: اشخاص در جمهوري اسلامي ايران آزادند و اظهار نظر مي كنند اما نظرات شخصي آنها نظرات دولت و نظام نيست. اظهار نظراتي شخصي است كه در فضاي بازي كه در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد بيان مي شود.

الهام اضافه كرد: هميشه اين مسايل وجود داشته و نقد و نظر و بررسي و اظهار عقيده، امري رايج و طبيعي است و كسي هم مانع و مخالف اظهار نظر نبوده است.

سخنگوي دولت تاكيد كرد: اين طبيعت نظام جمهوري اسلامي است اما مسوول امور دولت است و دولت تصميم گيرنده است.

وي افزود: روابط دولت و رهبري نيز مساله اي واضح و روشن است و در چهارچوب نظام جمهوري اسلامي ايران مسايل روشن و تعريف شده است و براي عموم ملت ايران نيز قابل درك بوده و روشن است.

الهام تصريح كرد: در مورد موضوع هسته اي نيز اجماع ملي و مردمي وجود دارد و مردم در حفظ حقوق شان راسخند. اگر كساني فكر مي كنند كه به تحليل هاي منفرد اشخاص مي توانند تكيه كنند، اين مساله خود آنهاست اما در داخل كشور هيچ ترديد و تزلزلي در استمرار حقوق مسلم مردم و تكيه بر اصول و مباني اي كه از سوي رهبر معظم انقلاب ترسيم شده است، وجود ندارد.

سخنگوي دولت خطاب به كشورهاي غربي گفت: ما به آنها توصيه مي كنيم دنبال پيدا كردن شكاف و شقاق در داخل كشور نباشند اما اگر مي خواهند روي اين مسايل تكيه و حساب كنند، مساله خود آنهاست.

تهران آماده گفت و گو با گروه1 + 5 است

سخنگوي دولت اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در چهارچوب حفظ حقوق ملت ايران و نيز قوانين بين المللي آماده گفت و گو با كشورهاي مختلف از جمله گروه پنج بعلاوه يك است.

الهام در پاسخ به سوالي در خصوص محتواي پاسخ جمهوري اسلامي ايران به نامه سولانا و وزيران امور خارجه كشورهاي پنج بعلاوه يك گفت: ما اعلام كرده بوديم كه پاسخ نامه سولانا و نامه پنج بعلاوه يك را كه به ضميمه بسته پيشنهادي ارسال شده بود، خواهيم داد.

الهام اضافه كرد: اين نامه پاسخ داده شد و نقطه نظرات جمهوري اسلامي ايران درباره نامه ارسالي پنج بعلاوه يك و نيز علاقه طرفين در خصوص مشتركات دو بسته كه روشي منطقي براي آغاز گفت و گوهاست، مطرح شد.

سخنگوي دولت با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران آماده مذاكره و گفتگو است، تصريح كرد: مواضع جمهوري اسلامي ايران تغييري نكرده و در چهارچوب حفظ حقوق ملت ايران و قوانين بين المللي آماده گفت و گو با كشورهاي مختلف از جمله با كشورهاي گروه پنج بعلاوه يك است.

به گفته الهام، مسوول مذاكرات با سولانا، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و نماينده مقام معظم رهبري در اين شورا است.

خبرنگاري از الهام پرسيد: آيا مذاكرات جليلي و سولانا كه قرار است اواخر تيرماه انجام شود، در اين چهارچوب است كه غني سازي ايران فراتر از حد موجود نباشد و تحريم ها نيز فراتر از اين نرود؟

الهام پاسخ داد: همانطور كه گفتم ما در چهارچوب حقوق بين المللي و حفظ حقوق ملت ايران و مشتركات پيشنهادي دو طرف آماده مذاكره هستيم.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن