تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815693187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نحوه برخورد با مفاسد اقتصادي در تفكر مسئولان قوه قضاييه نهادينه نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: نحوه برخورد با مفاسد اقتصادي در تفكر مسئولان قوه قضاييه نهادينه نشده است
دبير واحد سياسي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان چگونگي برخورد با مفاسد اقتصادي را از جمله اولويت هاي اصلي قوه قضاييه دانست و گفت: متاسفانه اين موضوع هنوز در تفكر مسئولان اين قوه نهادينه نشده است.


پژمان شيخ الاسلامي در گفت و گو با خبرنگار سرويس دانشگاه و تشكل برنا، ريشه تمام اهمال كاري در دستگاه هايي كه از ديدگاه جريانات دانشجويي و ساير اقشار پاسخگو نيستند را مشترك دانست و گفت: اگر با مساله انفعال دستگاهي مثل قوه قضاييه، به درستي برخورد شود معضل به طور كامل از بين خواهد رفت.

وي ادامه داد: مهمترين دليل پاسخگو نبودن اين نهاد اينست كه اين قوه خود را برتر از آنچه كه او را ملزم به پاسخگويي مي كند، مي داند.

شيخ الاسلامي اين رويكرد را در قوه قضاييه آفتي بزرگ دانست كه در نتيجه انفعال بيشتر، دلسردي مظلوماني كه اين نهاد را مامني براي خود مي دانند به همراه خواهد داشت.

وي با اشاره به مراسم گراميداشت شهداي هفتم تير امسال و تاكيدات رهبر معظم انقلاب بر "فرمان هشت ماده اي خطاب به مسئولان سه قوه"، اظهار داشت: ايشان در اين مراسم بار ديگر به شان قوه قضاييه تاكيد و مفاد آن فرمان را در جريان مطالبه از سران و مسئولان به روز دانستند.

دبير واحد سياسي جامعه اسلامي دانشجويان مواردي چون پيشگيري از جرم، بررسي شيوه هاي اجرايي شدن اصل 44 ، فوايد خصوصي سازي و دغدغه هاي نحوه فرار از سرمايه، امنيت سرمايه و غيره را از جمله مواردي عنوان كرد كه قوه قضاييه براي برون رفت از بحران و فرار از پاسخگويي مطرح كرده است.

وي در گفت و گو با خبرنگار برنا افزود: اما اينها مواردي نيست كه بتوان آن را در چارچوب مسئوليت هاي اين قوه به شمار آورد. بنابر اين براي جلوگيري از طرح مسائلي درباره نحوه پيشگيري از جرم در قوه قضاييه برخورد صريح و اطلاع رساني اين قوه به اقشار مختلف، لازم است.

وي درباره مباحث امنيت سرمايه گذاري نيز تاكيد كرد: اين امنيت زماني حاصل خواهد شد كه سرمايه گذاران بدانند با دست هاي ناپاكي كه مي خواهند وارد سرمايه گذاري شوند، برخورد بدون تبعيض صورت مي گيرد و اين مساله اي نيست كه به عنوان دغدغه اين نهاد قرار گيرد.

شيخ الاسلامي چگونگي برخورد با مفاسد اقتصادي و شان برخورد با آنان را از جمله اولويت هاي اصلي قوه قضاييه دانست و اذعان داشت: متاسفانه اين نكته هنوز در تفكر مسئولان اين قوه نهادينه نشده و در شرح وظايف آنان نيز وارد نشده است.

وي در اين باره نيز به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب مبني بر نظارت مجلس بر قوه قضاييه اشاره و تصريح كرد: ايشان در اين زمينه با تاكيد بر مسئوليت مجلس تصريح كرده اند كه مجلس شوراي اسلامي همانند ساير نهادها، ارگان ها و قوا از قوه قضاييه تحقيق و تفحص كند و اين مساله بايد از مجلس مطالبه شود.

وي در خاتمه به گزارش نهايي مجلس در پايان عمر مجلس هفتم و عدم پاسخگويي اين قوه به هيئت تحقيق و تفحص اشاره و خاطر نشان كرد: در اين گزارش به موارد و مشكلاتي پرداخته شده بود كه بسيار شفاف و مشخص طرح شده بود و چيزي نبود كه به مسائل تخصصي مجلس مرتبط شود كه لازم است بحث ها در اين قوه تخصصي تر دنبال شود.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن