تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814663757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تورنتو استار: بوش بايد به عنوان جنايتكار جنگي محاكمه شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تورنتو استار: بوش بايد به عنوان جنايتكار جنگي محاكمه شود
خبرگزاري فارس: يك روزنامه كانادايي در گزارشي با اشاره به سكوت رسانه‌هاي غربي در برابر جنايات دولت جرج بوش رئيس جمهور آمريكا تاكيد كرد كه وي بايد به دليل ارتكاب جنايات جنگي محاكمه شود.


به گزارش فارس، روزنامه "تورنتواستار" در گزارشي با طرح اين سوال كه آيا رئيس جمهور آمريكا اين حق را دارد كه دستور دهد يك فرد بازداشت شده، زنده به گور شود يا خير؟ نوشت: اين سوال هفته گذشته در يكي از جلسات استماع كنگره آمريكا مطرح شد.
در ادامه اين گزارش آمده است كه پس از مطرح شدن اين سوال "جان يو" معاون دادستان كل در دولت بوش كه اكنون استاد حقوق دانشگاه كاليفرنياست اظهار كرد كه وي تصور مي‌كند كه بوش جنايت جنگي را مجاز مي‌شمارد.
اين روزنامه آمريكايي در ادامه مي‌نويسد: پس از گذشت هفت سال و نيم از از دور دوم رياست جمهوري جرج بوش بيشتر رسانه‌ها و نهادهاي سياسي كه تاكنون هيچگاه علاقه‌اي به زير سوال بردن عملكرد بوش نداشتند اكنون نيز قصد دارند به سادگي از كنار از اين موضوع بگذرند.
به نظر مي‌رسد آنها قصد دارند تا خشونت و دروغگويي فراوان دولت بوش را كه با جنگ‌هاي غيرقانوني و نقض آشكار كنوانسيون‌هاي ژنو همراه شد بدون بررسي رها كنند.
تورنتو استار در ادامه نوشت: اظهارات "يو" كه عملا قدرت نامحدود رياست جمهوري را توجيه مي‌كرد، نشان دهنده انحطاط اخلاقي شديد در سطوح بالاي دولت آمريكاست.
اين انحطاط منجر به اعمال خشونت‌هاي وحشتناك در زندان "ابوغريب" و ديگر زندان‌هاي آمريكا در عراق، افغانستان و خليج گوانتانامو و همچنين "مخفيگاه‌هاي سياه" در ديگر نقاط جهان شد.(مخفيگاه‌هاي سياه اصطلاحي است كه به ديگر زندان‌هاي مخفي آمريكا در سراسر جهان اطلاق مي‌شود).
بر همين اساس "لارنس ويلول" رئيس دانشكده حقوق ماساچوست با انتقاد از بوش و ديگر مقامات بلندپايه دولت وي مانند "يو" تاكيد كرد كه اين افراد بايد به دليل ارتكاب جنايات جنگي محاكمه شوند.
اين روزنامه كانادايي در پايان مي‌نويسد: به نظر مي‌ر‌سد ما نيز در كانادا نگاه متفاوتي به عملكرد دولت بوش داريم زيرا منتقدان صريح دولت بوش به اتهام ضدآمريكايي بودن مورد بي مهري قرار مي‌گيرند.
نويسنده اين گزارش در پايان با اشاره به جنگ طولاني عراق و افغانستان و جنايت‌هاي بي‌شمار دولت بوش در آنها پيشنهاد مي‌كند كه بوش و طرفداران جنگ طلبش همانند تمام جنگ طلبهاي دنيا مورد محاكمه قرار گيرند و هر چه سريع‌تر به عنوان جنايتكار جنگي به مردم دنيا معرفي گردند.
انتهاي پيام/.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن