تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده جنبش حماس در تهران در گفت‌وگو با فارس: حمله به ايران آتش بس با رژيم صهيونيستي را بي‌معنا مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده جنبش حماس در تهران در گفت‌وگو با فارس: حمله به ايران آتش بس با رژيم صهيونيستي را بي‌معنا مي‌كند
خبرگزاري فارس: نماينده جنبش حماس در تهران با بيان اينكه هر آن امكان دارد آتش بس ميان رژيم صهيونيستي و حماس پايان پذيرد، در مورد واكنش نيروهاي مقاومت در صورت حمله اسرائيل به ايران گفت: اگر چنين حمله‌اي صورت بگيرد آرام‌سازي و آتش بسي در ميان نخواهد بود و آرامش موجود در درون و پيرامون رژيم صهيونيستي پايان خواهد يافت.


ابواسامه المعطي صبح امروز در نشستي با خبرنگاران فارس در محل خبرگزاري در مورد "آتش بس حماس و اسرائيل" به تشريح مواضع جنبش مقاومت اسلامي فلسطين پرداخت و در پاسخ به اين سؤال كه در صورت تهاجم رژيم صهيونيستي به ايران واكنش احتمالي نيروهاي مقاومت چه خواهد بود؟ اظهار داشت: برخي تحليل‌گران بر اين باورند كه موافقت اسرائيل با آتش‌بس با فلسطين، مبادله اسراء با حزب‌الله لبنان و آغاز مذاكرات با سوريه براي بي‌طرف سازي اين طرف‌ها و مهيا سازي شرايط براي حمله به جمهوري اسلامي ايران است.
وي با بيان اينكه "ما اعلام مي‌كنيم اگر رژيم صهيونيستي چنين تصوري داشته باشد و اقدام كند سخت در اشتباه است، تصريح كرد: ايران قادر است از خود دفاع كند و جواب يك سيلي را با دو سيلي دهد و نيازي به كمك و پشتيباني گروه‌هاي مقاومت ندارد. رژيم صهيونيستي مي‌داند حمله به ايران به چه معنا است.
نماينده جنبش حماس در تهران با تاكيد بر اينكه اگر حمله‌اي عليه ايران صورت بگيرد آرام سازي در بين نخواهد بود، ادامه داد: نه تنها مقاومت در لبنان و فلسطين راضي به اين اقدام نيست بلكه مردم آگاه هستند و اجازه نخواهند داد كه اسرائيل از مسئله آتش بس سوء استفاده كند و من شخصا بعيد مي‌دانم كه رژيم صهيونيستي جرات ورود به جنگ با ايران را داشته باشد.
المعطي تهديدات اسرائيل را جنگي رواني دانست و عنوان كرد: اين همان به كارگيري ديپلماسي ارعاب و تهديد است همانطور كه خاوير سولانا هماهنگ كننده سياست‌خارجي اتحاديه اروپا از ديپلماسي تشويق استفاده مي‌كند تا جمهوري اسلامي ايران را از دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي ايران محروم كند.
وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه در شرايطي كه حماس تحت محاصره قرار داشت آيا آتش بس بر آن تحميل شد يا بر اساس اراده خود پذيرفت؟ گفت: فكر نمي‌كنم آتش بس بر حماس و گروه‌هاي مقاومت تحميل شده باشد زيرا طرفي كه براي آرام سازي تلاش كرده و بر آن اصرار داشت، رژيم صهيونيستي بود.
نماينده حماس در تهران با بيان اينكه طرفي هم كه احساس مي‌كند اين آرام‌سازي به نفع او نيست باز همان طرف اسرائيلي است، افزود: با توجه به شرايط موجود رژيم صهيونيستي تلاش مي‌كند از تعهدات آتش بس شانه خالي كند و از رهگذر بهانه‌جويي‌ها و دستا‌ويز قرار دادن مسائلي مانند شليك موشك سعي در استمرار اهداف خود و محاصره غزه دارد.
المعطي با تاكيد بر اينكه گزينه‌هاي قابل توجهي پيش روي رژيم صهيونيستي وجود ندارد اما حماس داراي گزينه‌هاي متعددي است، بيان كرد: بازگشت به مقاومت از سوي حماس كافي است كه دوباره دشمن را كلافه كند و تنها شليك موشك كابوسي براي رژيم صهيونيستي است.
وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي به رغم به كار گيري تمام توان خود در محاصره غزه، تهاجم و ترور نتوانست كارآمدي از خود براي رسيدن به اهدافش نشان دهد، تصريح كرد: با وجود به كارگيري تمامي اين ابزارها دولت مشروع حماس در غزه به حيات خود ادامه مي‌دهد و حتي نتوانست شليك موشك‌هاي آن را پايان بخشد و نه مردم فلسطين عليه دولت قيام كردند.
نماينده جنبش حماس در تهران شيوه‌هاي مقابله دشمن با حماس را بي‌اثر دانست و در پاسخ به اين سؤال كه آيا آتش بس اسرائيل با حماس ناشي از مشكلات داخلي اولمرت بوده است يا خير؟ عنوان كرد: شكي نيست كه حماس اين بار با توجه و تكيه بر اصل مقاومت و نه سازش تا مقوله‌ آرام سازي و آتش بس پيش رفت و اين دستاوردي براي مقاومت و پايداري ملت فلسطين است.
المعطي حمايت مردم از حماس را در اين مقوله موثر دانست و اظهار داشت: ما در اين آرام‌سازي امتيازات راهبردي به دشمن نداديم و از ارزش‌هاي خود چشم‌پوشي نكرديم. رژيم صهيونيستي در تمامي سطوح سياسي، اقتصادي، فرهنگي، سياسي و امنيتي دچار مشكل است و در طرف مقابل شاهد توانمندي نيروهاي مقاومت هستيم.
وي با بيان اينكه مقاومت از همان ابتدا پيش شرط‌هاي دشمن را براي ايجاد آتش بس رد كرد، تاكيد كرد: ما بر ايجاد آتش بس در مقابل آتش بس تاكيد كرديم و خواستار بازگشايي معبرها شديم. در مرحله‌اي از مذاكرات رژيم صهيونيستي سعي كرد كه مقوله آتش بس را با آزادي "شاليت" ارتباط دهد كه ما اعلام كرديم تمام شروط شما مردود است و مسئله شاليت از اين قضيه جدا است و دشمن بايد در قبال آزادي آن تعهداتي را پذيرفته و هزينه‌هاي لازم را نيز بپردازد.
نماينده جنبش حماس در تهران با بيان اينكه "ما اعلام كرديم هراسي از ترورها نداريم و در اين مذاكرات شروطي خود را كه توقف تجاوزات و بازگشايي معابر بود، تحميل كرديم،" در مورد چگونگي حضور آمريكا در مذاكرات آتش بس ميان حماس و اسرائيل گفت: ما نمي‌توانيم اعلام كنيم كه طرف آمريكايي در اين دور از مذاكرات و آتش بس حضور نداشته و يا با آن مخالف بوده است.اگر چنين بود از نظر روحي بر رژيم صهيونيستي تاثير منفي مي‌گذاشت.
المعطي افزود: آمريكا مي‌داند كه دوست و هم‌پيمان آن با مشكل جدي مواجه بوده و نيازمند آرام‌سازي است. رژيم صهيونيستي تحت فشار داخلي است و از سوي ديگر شهرك‌نشين‌هاي مجاور غزه نسبت به ناتواني رژيم صهيونيستي در خاموش كردن موشك‌هاي مقاومت تظاهرات كرده و دست به اعتراض زدند.
وي با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي ترورها در نوار شمالي غزه را دنبال كرده و تهاجم گسترده‌اي را كه به جنگ شش روزه معروف شده و بيش از 150 شهروند بي‌‌دفاع نيز در آن شهيد شدند، در پيش گرفت، ادامه داد: اما در مقابل پايداري نيروهاي مقاومت موفق شد تجاوز را دفع كند و تهاجم گسترده را ناكام گذارد و در نهايت رژيم صهيونيستي هزاران سرباز را فرا خواند و عقب نشيني كرد.
نماينده جنبش حماس در تهران با اشاره به مشكلات ديگر اولمرت از جمله فساد و فشار بر وي براي استعفا، عنوان كرد: آمريكا با شناختي كه از وضع هم پيمان خود دارد مي‌دانست كه وي نيازمند شديد آرام‌سازي است بنابراين خواستار آتش بس شده و مجبور شدند تهاجمات خود را متوقف كنند.
المعطي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين نوعي تاكتيك از سوي اسرائيل براي پيشبرد مذاكراتش با سوريه محسوب نمي‌شود؟ بيان كرد: اين آتش بس يك تاكتيك از سوي طرفين است. مقاومت فلسطين بنا ندارد كه سلاح خود را در اين قالب بر زمين بگذارد همان كاري كه ساف انجام داد بلكه مقاومت آتش بس را پذيرفت به مثابه تجديد قوا براي رزمندگان مقاومت.
وي با بيان اينكه مقاومت خوب مي‌داند كه در آينده نه چندان دور دور جديدي از درگيري‌ها را با دشمن صهيونيستي پيش رو خواهد داشت، تصريح كرد: دشمن صهيونيستي نيز مي‌داند كه بعد از دو سال محاصره دولت مشروع مردمي در غزه نتوانست و قادر نبود كه دولت را وادار به تسليم كند و يا از آن امتيازي بگيرد.
نماينده جنبش حماس در تهران بازي دو طرف را در اين مقطع زماني "روبازي" كردن توصيف و تاكيد كرد: مذاكرات با طرف سوري با توجه به شرايط پيراموني دمشق و تل‌آويو نيز مي‌تواند يك تاكتيك باشد. اسرائيل در صدد پس دادن بلندي‌هاي جولان به سوريه نيست و كنيست نيز چند روز پيش قانوني را تصويب و دولت را موظف كرد كه در اين مقوله يا بايد نظر دو سوم اعضاي پارلمان را كسب كند و يا اينكه آن را به رفراندوم بگذارد.
العمطي با بيان اينكه گذاشتن اين دو شرط باز پس دادن بلندي‌هاي جولان را غير ممكن مي‌كند ضمن اينكه بر اساس نظرسنجي‌ها 85 درصد نيز مخالف باز پس دادن بلندي‌ها هستند، گفت: اسرائيل درصدد كسب زمان براي خود است و سوريه به خوبي آگاه است و او نيز به نوبه خود در صدد تحقق اهداف تاكتيكي خود است و مي‌داند كه خبري از پس دادن بلندي‌هاي جولان در ميان نيست.
وي تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي به لحاظ راهبردي منافعش ايجاب مي‌كند كه با سوريه وارد مذاكره شده تا آن را از صف نيروهاي مقاومت و دشمنان خود خارج كند. اين رژيم درصدد است سوريه را از مقاومت جدا كند تا پشت مقاومت را خالي كند. شايد به لحاظ تئوري اين درست باشد اما اگر اين كار صورت بگيرد با تهديد امنيتي راهبردي مواجه خواهد شد.
نماينده حماس در تهران با اشاره به اينكه بلندي‌هاي جولان شمال فلسطين را در تير رس نيروهاي سوري قرار مي‌دهد و اين منطقه مراكز ثقل سياسي و اقتصادي اسرائيل را هدف قرار مي‌دهد، خاطر نشان كرد: من معتقدم كه دشوار است رژيم صهيونيستي از بلندي‌هاي جولان عقب نشيني كند آن هم در قبال صلح.
المعطي هدف نهايي اسرائيل را خارج كردن سوريه از روند درگيري‌ها و توقف كمك به مقاومت دانست و در مورد تاثيرات توافقات احتمالي سوريه و اسرائيل بر جنبش حماس، اظهار داشت: رسيدن به توافق يك پيش فرض است و اگر توافقات اوسلو را به ياد مي‌آوريم بعد از گذشت 15 سال هنوز به خوان اول بازگشته است. رسيدن به توافق را بسيار بعيد مي‌دانم.
وي با تاكيد بر اينكه جنبش مقاومت نگراني ندارد، ادامه داد: هر گونه عقب نشيني رژيم صهيونيستي بر حسب شرايط سوري‌ها، دستاوري براي سوريه و مقاومت است. ما به دولت سوريه اعتماد داريم و مي‌دانيم كه اين نظام دست به هر كاري بزند آسيبي به مقاومت و ارزش‌هاي فلسطينيان وارد نخواهد شد.اصل براي ما حضور در داخل است و ما نيروهاي شبه نظامي در سوريه نداريم و توافقات احتمالي تاثيري بر اين مقوله نخواهد داشت و فكر نمي‌كنيم كه منجر به بسته شدن دفاتر ما در دمشق نيز شود.
انتهاي پيام/.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن