تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815581330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهار گوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهار گوشه كشور
دريافت خسارت آسيب‌ديدگي از شهرداري‌

كرج ---- خبرنگار اطلاعات: نايب رئيس شوراي اسلامي شهر كرج گفت: درصورت بروز هرگونه حادثه و سانحه‌اي از قبيل استهلاك و خسارت‌هاي وارده به خودرو و آسيب‌هاي جسمي به شهروندان، به دليل نقص معابر شهري، افراد حادثه‌ديده مي‌توانند از شهرداري شكايت و ادعاي خسارت كنند.

عزيز صدرنژاد با اشاره به حقوق شهروندي گفت: شهرداري موظف است براساس مصوبه رسمي شوراي شهر كرج مبني بر جمع‌آوري كانال‌هاي خدماتي غيرهمسطح و همسطح سازي معابر و خيابان‌ها اقدام كند.

وي گفت: همچنين تمامي ادارات موظف هستند مطابق ماده 103 قانون شهرداري‌ها به منظور هرگونه اقدام عمراني از شهرداري مجوز دريافت كنند تا شهروندان دچار سردرگمي نشوند. وي افزود: اين مصوبه شورا پس از گذشت ماه‌ها تاكنون از سوي شهرداري‌هاي مناطق اجرايي نشده است و شهرداري بايد براساس اين مصوبه در زمينه همسطح‌سازي كانال‌هاي خدماتي با آسفالت و جمع‌آوري كانال‌هاي غيرهمسطح ظرف مدت معيني اقدام كند.

بررسي آينده كودكان كار در كرج ‌

* آينده كودكان كار در همايشي با حضور متخصصان بررسي مي‌شود.

‌معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري كرج با بيان اين مطلب گفت: همايش كودك كار و آينده، با هدف بررسي موضوعات كار كودكان، بحث آموزش و پرورش كودكان، روانشناسي كودك كار، كودك كار از نگاه جامعه شناسي، قوانين كودكان كار و... برگزار مي‌شود. ‌

اصغر نصيري، افزود: اين همايش با همكاري معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري كرج و گروه اجتماعي كيانا (ساماندهي و آموزش به كودكان كار) به منظور بررسي شناخت و ايجاد حساسيت در زمينه كار كودك، فردا برگزار مي‌شود. ‌وي اظهار داشت: كارشناسان، استادان دانشگاه و دانشجويان مي‌توانند براي شركت در اين همايش و كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 2232029 تماس گيرند. ‌

آزادي شماري از زندانيان كرج باكمك نيكو كاران‌

* زندانيان غيربزهكار كرج با كمك نيكو كاران اين شهرستان آزاد شدند.

‌دادستان كرج در مراسم جشن آزادي اين زندانيان، گفت: نيكوكاران كرج از ابتداي امسال مبلغ دو ميليارد و 200 ميليون ريال به منظور آزادي زندانيان غيربزهكار به دادستاني اين شهرستان پرداخت كرده‌اند. ‌

فرهادي، افزود: مبلغ يك ميليارد ريال از اين كمك‌ها به منظور آزادي 16 زنداني كه به دليل ديه تصادفات در زندان به سر مي‌بردند، اختصاص يافت و شماري ديگر از اين زندانيان واجد شرايط تا پايان شهريورماه پس از مذاكره با خانواده‌هاي حادثه ديده، آزاد خواهند شد. ‌اين مسئول اظهار داشت: مسئولان دادستاني تمامي ‌تلاش خود را كرده‌اند كه با اين اعتبار بيشترين زندانياني كه به دليل تصادف بازداشت شده‌اند، آزاد شوند.‌

مختومه شدن بيش از 17 هزار پرونده در دادگستري شهريار

* 17 هزار و 173 فقره پرونده سال گذشته در محاكم حقوقي و جزايي شهريار مختومه شده است.

رئيس دادگستري شهريار با بيان اين مطلب گفت: در بين پرونده‌هاي مختومه در دادگستري و دادسرهاي شهريار، 12 هزار و 851 فقره پرونده مرتبط با امور حقوقي و مدني و چهارهزار و 322 پرونده مرتبط با امور كيفري بوده است. علي شجاعي افزود: متوسط پرونده‌هاي وارده در محاكم قضايي اين شهرستان در سال گذشته به صورت ماهانه برابر هزار و 429 پرونده اعم از حقوقي و جزايي است كه از اين تعداد 134 پرونده متوسط وارده در هر شعبه حقوقي و 98 پرونده وارده به شعب كيفري بوده است.

ايجاد خانه فرهنگ مشاركتي محله در كاشان‌

كاشان ----خبرنگار اطلاعات: نخستن خانه فرهنگ مشاركتي محله با نام "خانه فرهنگ كودك" در كاشان ايجاد شد.

مديرعامل سازمان رفاهي، تفريحي شهرداري كاشان هدف از تأسيس خانه‌هاي فرهنگ را جلب مشاركت‌هاي مردمي در امر فرهنگ‌سازي عمومي، گسترش و توزيع امكانات فرهنگي در سطح شهر، بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي بخش غيردولتي در اداره مراكز فرهنگي و آموزشي عنوان كرد. به گفته مهندس خاكسار مجموعه فعاليت‌هاي خانه‌هاي مشاركتي محله شامل دو بخش عمومي و هويتي تخصصي است كه فعاليت عمومي آن به محله و منطقه‌اي كه خانه فرهنگ در آن واقع شده محدود مي‌شود اما فعاليت‌هاي هويتي تخصصي آن سطح شهر را در بر مي‌گيرد.

وي افزود: فعاليتهاي عمومي اين خانه‌هاي فرهنگ شامل برگزاري دوره‌هاي متنوع آموزشي، برپايي كارگاه‌ها، برپايي جشن‌ها و سوگواره‌هاي مناسبتي است.

دانشگاه صنعت و معدن در گلبهار ساخته مي‌شود

مشهد ---- خبرنگار اطلاعات: معاون استانداري خراسان رضوي گفت: احداث دانشگاه صنعت و معدن، يك مركز آموزش عالي جامع به امكانات آموزشي خراسان رضوي اضافه مي‌كند.

رضا عبدالملكي افزود: باتوجه به مزيت نسبي استان در بخش صنعت و معدن، ايجاد اين دانشگاه از آرزوهاي ديرينه مديران استان بودكه در سفر اول هيأت دولت به استان مطرح و تصويب شد.

وي يادآور شد: براي احداث اين دانشگاه 30 هكتار زمين در گلبهار اختصاص يافته است.

معاون استانداري تصريح كرد: براي شروع مطالعات مربوط به احداث اين دانشگاه، 5 ميليارد ريال از سوي وزارت نفت تخصيص يافته است.

وي با بيان اين كه اين مركز ظرفيت پذيرش 15 هزار دانشجو در سال را خواهد داشت، درخصوص اعضاي هيأت علمي آن گفت: هر سال 20 دانشجوي مقطع دكترا از سوي دولت در اين دانشگاه بورس مي‌شوند.

اجراي طرح نظارت بر ناوگان حمل و نقل مسافربري در كرمانشاه‌

كرمانشاه ---- خبرنگار اطلاعات: طرح گشت نظارت و بازرسي ناوگان حمل و نقل مسافربري جاده‌اي در استان كرمانشاه به اجرا درآمد.‌

مدير حمل و نقل و پايانه‌هاي استان كرمانشاه يكي از معضلات جابجايي مسافران برون شهري را فعاليت غيرقانوني سواري‌هاي پلاك سفيد عنوان كرد و گفت: با وجود پيگيري‌هاي مستمر براي ممانعت از فعاليت اين خودروها در جاده‌هاي كشور، هنوز اقدام موثري براي كنترل و برخورد به عمل نيامده است.‌

مهندس بني‌عامريان افزود: گشت و بازرسي و نظارت بر حمل و نقل مسافر جاده‌اي با حضور افسر راهنمايي و رانندگي در محل تجمع سواري‌هاي شخصي مسافربر حضور يافته و از حركت اين خودروها جلوگيري مي‌كند.‌

گواهينامه سيستم مديريت يكپارچه براي منطقه ويژه خليج‌فارس

بندرعباس ---- خبرنگار اطلاعات: شركت منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس در يكماه آينده گواهينامه سيستم مديريت يكپارچه جديد دريافت خواهند كرد. با اين موفقيت منطقه ويژه خليج فارس در ميان ساير مناطق آزاد و ويژه در زمينه اخذ‌ ‌IMS جديد، حائز رتبه نخست مي‌شود.

روابط عمومي منطقه ويژه در اين خصوص اعلام كرد: استقرار سيستم‌ ‌IMS از يكسال پيش در اين منطقه آغاز شده و در حال حاضر انجام مراحل پيش مميزي توسط مميزين بين‌المللي را طي مي‌كند. ‌

بررسي مشكلات مدارس بخش گلستان‌

بخش گلستان----- خبرنگار اطلاعات: مسائل و مشكلات برخي از مدارس بخش گلستان رباط‌كريم با حضور رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر گلستان بررسي شد.

خانم زنگل در اين جلسه، رسيدگي به مشكلات مدارس را از مهمترين بخش كاري اين كميسيون ذكر كرد و افزود: شماري از معلمان و دبيران، مشكلات برخي از مدارس منطقه را مطرح كردند و مقرر شد مشكلاتي نظير آسفالت خيابان‌‌ها، زيباسازي مدارس و... به معاونت‌هاي مرتبط شهرداري منتقل شود. وي همچنين سمپاشي درختان، فضاي سبز در مدارس و... را نيز از ديگر برنامه‌هاي اين نشست ذكر كرد و افزود: مقرر شد برخي مدارس با هماهنگي اداره‌ آموزش و پرورش در راستاي مشكلات خود اقدام كنند.

زنگل در ادامه، بسترسازي مناسب فرهنگي را يكي از اولويت‌هاي اين شهر ذكر كرد و افزود: با توجه به جوان بودن اين شهر و آمار جمعيتي بالا، فعاليت‌هاي فرهنگي بايد از مهمترين برنامه‌هاي كاري مسئولان باشد.

‌65 مار سمي و غيرسمي در زنجان نمايش داده شد

سرويس شهرستانها : نخستين نمايشگاه مارهاي زنده سمي و غير سمي فلات قاره ايران در زنجان گشايش يافت.

مسئول اين نمايشگاه گفت: تاكنون 65 گونه مار در ايران شناسايي شده است كه از اين تعداد 40 گونه غيرسمي و 13 گونه سمي و 7 گونه نيمه سمي است.

سيد كاظم موذن‌زاده، تعداد مارهاي اين نمايشگاه را 300 حلقه از 23 گونه ايراني و خارجي بيان كرد و افزود: 3 گونه خارجي اين مارها از نوع پيتون آسيايي، بوا و پيتون آفريقايي است.بزرگترين مار اين نمايشگاه با 4/5 متر طول، 50 كيلوگرم وزن دارد در حالي كه وزن كوچكترين مار موجود در اين نمايشگاه با 10 سانتي‌متر طول تنها 10 گرم است.

مسئول مجتمع نمايشگاهي مارهاي زنده سمي و غيرسمي فلات قاره ايران گفت: زيست 12 گونه مار در زنجان، اين استان را به يكي از مناطق مارخيز كشور تبديل كرده كه نسل 3 گونه بسيار مهم و ارزشمندافعي زنجاني، افعي تكابي و افعي البرزي به علت صيد بيش از حد در معرض انقراض است.اين نمايشگاه براي آگاه‌سازي مردم از نقش مهم اين خزنده در حفظ توازن محيط زيست و ممانعت از صيد بي‌رويه آن برگزار شده و تا 27 تير ماه جاري داير است.






 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن