تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804614636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز گمانه‌زني‌ها در رابطه با آينده سياسي بتانكورت بتانكورت پس از ورود به فرانسه تحت آزمايش‌هاي پزشكي قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آغاز گمانه‌زني‌ها در رابطه با آينده سياسي بتانكورت بتانكورت پس از ورود به فرانسه تحت آزمايش‌هاي پزشكي قرار گرفت


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

آيا اينگريد بتانكورت مي‌تواند رييس جمهور بعدي كلمبيا باشد؟ اين يكي از نخستين سوالهايي بود كه بتانكورت پس از آزادي از دست شورشيان فارك مجبور به پاسخگويي به آن شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اينگريد بتانكورت، گروگان فرانسوي - كلمبيايي شورشيان فارك، در سال 2002 در حالي كه نامزد انتخابات رياست جمهوري شده بود، ربوده شد؛ بر اساس نتايج نظرسنجي‌هاي اخير وي پس از آلوارو اوريبه، رييس جمهور كلمبيا كه طبق قانون اساسي نمي‌تواند براي بار سوم رييس جمهور شود، دومين سياستمدار محبوب كلمبيا است.

بتانكورت تاكنون علنا چنين سخناني را رد كرده و گفته است تنها خدا مي‌داند كه آينده سياسي وي چگونه خواهد بود. وي هم چنين تاكيد كرده كه پيش از اتخاذ هر تصميمي بايد با فرزندان و مادرش مشورت كند.

وي پس از آزادي‌اش در يك عمليات نجات ارتش كلمبيا گفت: هم اكنون فقط مي‌خواهم همانند يك سرباز كلمبيايي باشم كه براي كشورش خدمت كرده است.

ادواردو چاوز، مشاور ستاد انتخاباتي وي در سال 2002 گفت: خيلي واضح است كه او در حال انجام چه كاري است. او شش سال وقت داشته تا فكر كند امروز چه بايد بگويد. واضح است كه فعاليت انتخاباتي‌اش يا با اوريبه و يا بدون او ادامه خواهد يافت.

چاوز ادامه داد: بتانكورت كه محصول طبقه‌هاي مرفه سياسي كلمبيا و فرانسه است در سال 2002 به عنوان يك كانديداي ضد نظام موجود در انتخابات رياست جمهوري شركت كرده بود. اما هم اكنون او آن قدر محبوب است كه مي‌تواند نماينده يك حزب مهم و اصلي باشد.

وي گفت: يك چيز ديگر هم وجود دارد و آن اين كه بتانكورت هيچ گاه بدون محاسبه‌ي عواقب سياسي اقدامي انجام نمي‌دهد. او با حرف‌ها و حركات خود مانند احترام نظامي به ژنرال پاديلا كه رهبري عمليات نجات او و ديگر گروگان‌ها را برعهده داشت، توانست حمايت سربازان را جلب كند.

انتخابات رياست جمهوري در كلمبيا دو سال ديگر برگزار مي‌شود، اما حدس و گمان‌ها شروع شده و به يقين ادامه خواهد داشت. معلوم نيست آيا اوريبه كه از محبوبيت بسياري نيز برخوردار است براي اين كه بتواند براي بار سوم رييس جمهور شود قانون اساسي را تغيير خواهد داد يا خير.

از سوي ديگر رافائل پاردو، وزير دفاع سابق كلمبيا نيز نامزدي خود را اعلام كرده است. هم‌چنين احتمال مي‌رود خوان مانوئل سانتوس، وزير دفاع فعلي كه به خاطر موفقيت اين عمليات اعتبار بالايي بدست آورده، نامزد اين انتخابات شود.

بتانكورت در سال 1998 به عنوان سناتور انتخاب و بسيار محبوب شد. هنگامي كه كانديداي انتخابات رياست جمهوري شده بود تلاش مي‌كرد تا براي بر هم زدن تركيب كنگره و مبارزه با فساد رفراندومي برگزار شود.

طبق نتايج نظرسنجي شركت گلپ در سال 2001 وي فقط 24 درصد حمايت‌هاي مردمي را دارا بود، اما اين ميزان در انتخابات ماه مه سال 2002 به 71 درصد افزايش يافت.

اوريبه در مورد اين كه آيا در انتخابات ماه مه سال 2010 كانديدا خواهد شد، صحبتي نكرده است؛ اما هواداران وي در حال ارزيابي و فراهم كردن شرايط هستند تا وي بار ديگر بتواند با تغيير قانون اساسي در اين انتخابات شركت كند.

به گفته‌ي يك تحليل‌گر سياسي پيمان اوريبه - بتانكورت، پيماني خيره كننده خواهد بود.

يك عضو سابق كنگره كه در دهه 1990 از نزديك با بتانكورت كار مي‌كرد، گفت: او از جهنم بيرون آمده، بنابراين ستايش از رييس جمهور و انتقاد از فارك چيزي عادي و نرمال بود. فكر نمي‌كنم سياست را ترك كند، زيرا اين شورشيان بودند كه او را بيرون كشيدند، بنابراين او حق دارد به شغلش ادامه دهد.

خبرگزاي فرانسه نيز در گزارشي اعلام كرد: اينگريد بتانكورت پس از اينكه همانند يك قهرمان از وي در فرانسه استقبال شد، امروز( شنبه ) در بيمارستان نظامي در پاريس تحت آزمايش‌هاي پزشكي قرار گرفت.

وي در مراسم استقبال با حضور نيكولا ساركوزي، رييس جمهور فرانسه و كارلا بروني، بانوي اول اين كشور گفت: از اين كه هواي فرانسه را تنفس مي‌كنم، بسيار خوشحالم. من همه چيز را مديون فرانسه هستم. شما مردم فرانسه مرا را نجات داديد. اين عمليات غيرعادي و كامل توسط ارتش كلمبيا نيز نتيجه تلاش شماست.

وي از ساركوزي خواست تا براي آزادسازي صدها‌ گروگان‌ ديگري كه هنوز در بند شورشيان انقلابي چپ ماركيسيت كلمبيا (فارك) هستند، به فعاليت خود ادامه دهد.

ساركوزي نيز پاسخ داد: بگذاريد شفاف پاسخ دهم، ما به فعاليت خود ادامه خواهيم داد.

بتانكورت در پاسخ به اين سوال كه آيا شكنجه شده است و يا خير در يك مصاحبه‌ي راديويي گفت: بله، بله. آن قدر بد و تكان دهنده بود كه حتي خود شورشيان هم حالشان بد مي‌شد.

بتانكورت كه يك كاتوليك پر احساس است گفت كه آزاد شدنش معجزه‌ي مريم مقدس بوده است.

هم‌چنين از وي دعوت به عمل آمده است تا با پاپ بنديكت شانزدهم نيز ملاقات كند. وي در اين باره گفت: اين ديداري است كه نبايد آن را از دست داد.

انتهاي پيام
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن