تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814734374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اختصاص يك سالن سينمايي، تماشاخانه ايرانشهر آذر ماه سال جاري افتتاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با اختصاص يك سالن سينمايي، تماشاخانه ايرانشهر آذر ماه سال جاري افتتاح مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

تماشاخانه‌ي ايرانشهر با اختصاص يك سالن سينمايي، سالن تئاتر و ساختمان مركزي (اداري) تا آذر ماه سال جاري آماده بهره‌برداري مي‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران‌(ايسنا)، پروژه‌ي عمراني و فرهنگي «تماشاخانه ايرانشهر» كه پيش از اين با عنوان سوله‌هاي ايرانشهر معرفي مي‌شد، سرانجام از سال 85 زير نظر شركت توسعه فضاهاي فرهنگي –هنري شهرداري تهران ، ساخت و سازش بعد از چهار سال، مجددا آغاز شد.

اين مجموعه كه در زميني به مساحت 2500 متر مربع قرار دارد ، در فضايي 600 متر مربعي محوطه‌سازي شده است.

مهندس مجدي – مشاور اجرايي اين پروژه‌ي عمراني در گفت‌وگويي اختصاصي با ايسنا، درباره تغييرات اجرايي در ساخت‌وساز اين مجموعه و اتصال دو سوله‌ي شرقي و غربي به يكديگر عنوان كرد: در طرح اوليه قرار بود هر يك از سوله‌ها به صورت مجزا بازسازي و تجهيز شوند ، اما بعد از تخريب كامل پروژه و انتقال مجسمه‌اي كه در حد فاصل فضاي اين دو مجموعه قرار داشت، تصميم گرفتيم تا دو سوله را با ساخت يك ساختمان مياني، به يكديگر متصل كنيم.

او ادامه داد: اين ساختمان مركزي اختصاص به فضاي اداري ، موتورخانه، سيستم‌هاي تلويزيون مدار بسته و سيستم‌هاي امنيتي ، سرويس‌هاي بهداشتي ، شوفاژخانه، سيستم‌هاي كنترل سرما و گرما و رستوران مجموعه دارد. ويژگي‌ مهم اين پروژه نيز طراحي و معماري بيروني پروژه است كه براي قرينه‌سازي در باغ هنر ، مشابه ساختمان خانه هنرمندان ايران صورت گرفته است.

مجدي اضافه كرد: يكي از اصول حرفه‌اي و استاندارد براي ساخت پروژه‌هاي عمراني و فرهنگي، رعايت كامل اصول ايمني است. تجهيز ساختمان در برابر لرزه‌هاي زلزله يكي از اصولي بود كه ما را وادار كرد تا مجموعه را به صورت كامل تخريب كنيم و با سيمان‌كاري و نماكاري دوباره آنها را با رعايت استانداردهاي حرفه‌اي بازسازي نماييم .

او تصريح كرد: ايجاد فضاي فرهنگي با امكانات تكميلي براي مردم اين منطقه يكي از اهداف اصلي شركت براي بازسازي اين پروژه و تكميل آن به شكل فعلي آن بود و به همين دليل در برنامه فعلي اين پروژه دو سالن نمايشي با ظرفيت‌هاي 300 و 140 تماشاگر در دستور اين برنامه قرار گرفته كه يكي از آنها به سالن سينمايي اختصاص دارد (سوله‌ِ غربي) و به تمام امكانات روز مجهز شده و سوله‌ي ديگر (سوله‌ي شرقي) براي اجراي تئاتر و با امكاناتي سيار و قابل تغيير مجهز است .صندلي‌ها با قابليت جابه‌جايي، سيستم‌هاي نوري و صوتي پيشرفته كه خريد آن انجام شده است و با تكميل ساختمان ، مراحل نصب آن آغاز مي‌شود از جمله امكانات اين مجموعه است.

مشاور اجرايي تماشاخانه ايرانشهر ادامه داد: هر كدام از اين سوله‌ها مجهز به امكانات اختصاصي مثل اتاق‌هاي گريم، رخت‌كن، سرويس‌هاي بهداشتي ، آرشيو لباس ، خياط خانه و كارگاه ساخت دكور است كه در زير زمين اين ساختمان‌ها قرار گرفته و به همين دليل حتي اگر در يكي از سالن‌ها بسته باشد و يا ساختمان مركزي در سرويس نباشد، كار هيچ‌كدام از سالن‌هاي ديگر تعطيل نخواهد شد. حتي در اين سوله‌ها آسانسورهاي مجزايي تعبيه شده است كه رفت و آمدهاي مربوط به هر دو سوله‌ به صورت مجزا از اين راه انجام مي‌شود.

او خاطر نشان كرد: سيستم‌هاي اطفاي حريق، پست آتشنشاني و تجهيزات ايمني مجموعه هم از آن بخش‌ از كارهاي اساسي بود كه زمان زيادي را برد و با وجودي كه تا حدودي از زمان‌بندي پروژه عقب افتاديم، ولي با بالا بردن شيفت‌هاي كاري و كار فشرده پيمانكاران مربوط در زمان اعلام شده كار را تحويل خواهيم داد.

انتهاي پيام
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن