تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805299145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو ارشد موسسه آزادي و دمكراسي واشنگتن در گفتگو با فارس: اوباما بيش از مك كين به مذاكره با ايران تمايل دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو ارشد موسسه آزادي و دمكراسي واشنگتن در گفتگو با فارس: اوباما بيش از مك كين به مذاكره با ايران تمايل دارد
خبرگزاري فارس: عضو ارشد موسسه آزادي و دموكراسي واشنگتن معتقد است كه اوباما بيش از مك كين تمايل به مذاكره با ايران دارد.
«پيتر شافر» عضو ارشد موسسه آزادي و دمكراسي واشنگتن در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار سياست خارجي فارس در خصوص روابط ايران و آمريكا بعد از بوش گفت: من فكر مي‌كنم كه اوباما بيش از مك كين تمايل به مذاكره با ايران داشته باشد، اما هر دو تمايل به تاكيد عمومي بيشتري براي اين مذاكره را دارند و در نهايت من فكر نمي‌كنم كه تفاوت زيادي ميان آنها وجود داشته باشد.توجه داشته باشيد كه اخيراً گزارشهايي از سوي خبرگزاريها منتشر شده كه خاطرنشان مي‌سازند، براي مدت دو سال است ما (ايران و آمريكا) مذاكراتي را براي گشودن يك بخش حافظ منافع (سفارت غير رسمي) در تهران و سفارتي در آمريكا داشته‌ايم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه افكار عمومي آمريكا جدا از مبارزات انتخاباتي چه نظري در خصوص روابط با ايران دارند با اشاره به اين كه پاسخ به هر دو پرسش به اقدام ايران بستگي دارد، يادآور شد: در وهله اول آمريكاييها دو ايران را تصور مي‌كنند يكي ايراني است كه اساساً دموكراتيك است، يك دولت سرمايه‌دار و مملو از جواناني است كه خواستار آزادي بيشتر بوده و به طور كلي دوستدار آمريكا مي‌باشند. من چند سال پيش يك فيلم ايراني را ديدم كه مبارزه انتخاباتي يك زن ايراني را جايي در جنوب ايران توصيف مي‌كرد. آن يك فيلم عالي بود و هركس كه آن فيلم را ببيند نتيجه مي‌گيرد كه ايران در مسير درست حركت كرده است.
عضو ارشد موسسه آزادي و دمكراسي واشنگتن تصريح كرد: من همچنين معتقدم هر كس كه تاريخ را مطالعه كند نسبت به پاسخ و واكنش غرب به ظهور دولت دموكراتيك مصدق در 1950 كه منجر به سقوط دولت وي شد ابراز انزجار خواهد كرد. آن يك تصميم مصيبت بار بود.
«شافر» در ادامه به مسئله هسته‌اي ايران اشاره كرد و گفت: بر اساس تمام توافقات بين‌المللي ايران حق داشتن انرژي هسته‌اي را دارد.
وي در خصوص تهديدات آمريكا و اسراييل عليه ايران نيز اظهار داشت: حتي اگر آمريكا به ايران حمله نكند (من تقريباً معتقدم كه چنين كاري را نخواهد كرد) اسرائيل نيز مطمئناً همان كار را خواهد كرد.
عضو ارشد موسسه آزادي و دمكراسي واشنگتن اظهار داشت: باور كنيد هر دو نامزد رياست جمهوري آمريكا دوست دارند هر چه زودتر نيروهاي آمريكايي را از عراق خارج سازند،.
«شافر» در ادامه گفت: پرسشي كه شما مطرح نكرده‌ايد اين است كه اگر اسرائيل به تاسيسات هسته‌اي ايران حمله كند اوباما يا مك كين چه كار خواهند كرد؟ بله همانگونه كه شما مي‌دانيد اسرائيل به تازگي به تاسيسات هسته‌اي سوريه حمله كرد و اكنون آنها مذاكرات صلح را به طور جدي دنبال مي‌كنند. سوريه به سادگي پذيرفت كه اين حمله را ناديده بگيرد. شايد ايران هم اين كار را بكند. اما ترديد دارم كه ايران چنين كاري را ناديده بگيرد.
وي گفت: من حدس مي‌زنم كه ايران تنگه هرمز را مسدود كند كه در آن صورت من به جاي چهار دلار در روز براي هر گالن بنزين بايد 10 دلار براي هر گالن بنزين بپردازم و من از عهده آن بر نمي‌آيم.
شافر در پايان يادآور شد: من معتقدم كه ما زمينه‌هاي مشترك زيادي با ايرانيان داريم، ما حوزه‌هاي منافع مشترك زيادي داريم و آمريكايي‌ها با سختي‌هاي شما همدردي مي‌كنند و به فرهنگ فارسي احترام مي‌گذارند. باعث تاسف است كه اين فرصت را از دست بدهيم. زيرا در حقيقت اين يك فاجعه است.
انتهاي پيام/خ
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن