تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815574269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه تهران: فلسفه سياسي حرمت غيبت دستيابي به وحدت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه تهران: فلسفه سياسي حرمت غيبت دستيابي به وحدت است
خبرگزاري فارس: خطيب نماز جمعه امروز تهران گفت: يكي از عواملي كه در ايجاد وحدت اسلامي نقش اساسي دارد خوشبيني است، ولي وقتي پاي غيبت به وسط مي‌آيد اين خوشبيني و به دنبال آن وحدت نيز از بين مي‌رود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران در خطبه اول امروز نماز جمعه با اشاره به حلول ماه رجب، ‌نمازگزاران را به رعايت اخلاق معنوي در اين ماه دعوت كرد و گفت: در اين ماه تصميم بگيريم گناه نكنيم؛ چرا كه گناه باعث به ثمر نرسيدن دعا مي‌شود.
جنتي افزود: يكي از گناهاني كه حتي در بين برخي متدينين نيز شايع است، غيبت است و جاي تعجب دارد كه چرا ما نسبت به اين گناه كبيره كه حتي در قرآن نيز به آن اشاره شده غافليم.
خطيب نماز جمعه امروز تهران ادامه داد: گاهي اين غيبت‌هايي كه پشت سر افراد مي‌شود، صحت ندارد و اين غيبت‌ها حالت افترا و تهمت به خود مي‌گيرد كه يكي از ثمرات اين تهمت‌ها صلب اعتماد است.
وي با اشاره به برخي شايعات در زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري گفت: در زمان انتخابات رياست جمهوري شايعاتي درباره رئيس‌جمهور مطرح كردند از جمله اينكه ايشان داماد ماست و حتي در خارج از كشور نيز اين موضوع را از من پرسيدند و ما مي‌گفتيم نه خواهر داريم و نه دختر بنابراين اصولا نمي‌شود چنين امري اتفاق بيفتد.
جنتي گفت: از اين دست شايعات در ايام انتخابات زياد بود و حتي مي‌‌‌گفتند برخي بستگان ما داراي ثروت فراوان هستند و يا برخي از آنها در امريكا كار تجارت مي‌كنند كه اين‌ها صحت ندارد و اينگونه حرف‌ها موجب بدبيني مردم مي‌شود.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به فلسفه سياسي حرمت غيبت خاطرنشان كرد: يكي از عواملي كه در ايجاد وحدت اسلامي نقش اساسي دارد خوشبيني است، ولي وقتي پاي غيبت به وسط مي‌آيد اين خوشبيني و به دنبال آن وحدت نيز از بين مي‌رود.
وي اضافه كرد: در زمان حيات شهيد بهشتي شاهد بوديم كه اين تهمت‌ها عليه ايشان به قدري بود كه حتي در جاهايي عليه اين عالم فرزانه كه حضرت امام(ره) وي را يك امت ناميدند، شعار مي‌دادند.
جنتي در پايان با اشاره به ايام اعتكاف با قدرداني از جواناني كه در اين مراسم معنوي شركت مي‌كند، گفت: استقبال جوانان از شركت در مراسم اعتكاف به قدري است كه ديگر جاي خالي وجود ندارد و از اين جوانان مي‌خواهم تا در اين ايام به كارهاي مذهبي بپردازند تا در پايان كار پاك و منزه از آن خارج شوند.
انتهاي پيام/
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن