تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804490664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرتضي حاجي درگفت‌وگوباايسنا: توان معرفي نامزد اصلح را داريم اصلاح‌طلبان بايد به حوزه اقتصادي تغيير رويكرد دهند شرايط براي ما سخت و براي اصول‌گراها سخت‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مرتضي حاجي درگفت‌وگوباايسنا: توان معرفي نامزد اصلح را داريم اصلاح‌طلبان بايد به حوزه اقتصادي تغيير رويكرد دهند شرايط براي ما سخت و براي اصول‌گراها سخت‌تر است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

«مرتضي حاجي» معتقد است دست اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوري دهم براي جلب اطمينان مردم خالي نيست و اين طيف براي ارائه برنامه بايد رويكرد جديدي به سمت حل مسائل معيشتي مردم داشته باشد.

تاثير انكارناپذير مشكلات روزمره اقتصادي بر انتخابات رياست‌جمهوري

مديرعامل بنياد آزادي ، رشد و آباداني ايران (باران) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران،ايسنا، در تشريح ديدگاه‌هاي خود پيرامون تاثير شرايط اقتصادي بر حركت و استراتژي احزاب در انتخابات آينده، اظهار كرد: مشكلات اقتصادي كشور را مي‌توان به دو دسته‌ كلي تقسيم كرد، يكي مشكلاتي كه تاثير درازمدت دارند و ديگري مشكلاتي كه تاثيري فوري آن را مردم احساس مي‌كنند. مشكلاتي كه تاثير بلندمدت دارند ممكن است از نظر مردم احساس نشود، اما آثار مخرب خود را خواهد داشت؛ به ويژه آن كه ما را از دستيابي به هدف چشم‌انداز دور مي‌كند و نيز مواردي مانند كاهش سرمايه‌گذاري، كاهش نرخ رشد اقتصادي كشور، بي‌ثباتي در تصميم‌گيري و احساس عدم امنيت براي سرمايه‌گذاران كه حاصل آن فرار سرمايه از كشور و نگاه به خارج از مرزها براي يافتن محيط مناسب سرمايه‌گذاري و نيز عدم توفيق در جذب سرمايه‌گذاري خارجي و به ركود كشيده شدن برخي پروژه‌هاي بزرگ اقتصادي از جمله پروژه‌هاي مهم عسلويه و نيز مشكلات جدي و مهم ديگر است و البته به اندازه‌اي كه هر روز مردم مشكلات ديگر را احساس مي‌كنند ممكن است ملموس نباشد و بيشتر مورد توجه و نگراني نخبگان و اقتصادانان باشد؛ چنان‌چه در نامه‌اي كه عده‌اي زيادي از آن‌ها نوشتند به موارد نگران‌كننده‌اي از اين دست اشاره كردند كه به زعم من متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

وي ادامه داد: گروه اول مشكلات، تاثير درازمدت دارند و در انتخابات موثر هستند، اما نه به اندازه‌ي دسته‌ي دوم كه گستردگي بسيار بيشتري دارند و مردم آثار آن را هر روز احساس مي‌كنند، از نرخ بالاي تورم لجام گسيخته‌اي كه زندگي همه را تحت تاثير قرار داده تا برخي كمبودها مانند كمياب شدن مواد شوينده در اوج زمان مصرف در شب عيد و تداوم آن تا كنون علي‌رغم افزايش قيمت به دو برابر و نيز افزايش چشم‌گير قيمت لبنيات با وجود تاكيد‌هايي كه دولت بر خلاف آن داشت و يا فاجعه‌اي كه در بازار مسكن اتفاق افتاد و شايد بتوان گفت اگر در گذشته قشر كم‌درآمد از صاحبخانه‌شدن مايوس بودند، امروز حتي امكان اجاره كردن يك خانه را نيز ندارند.

مديرعامل بنياد باران در ادامه گفت: در انتخابات آينده ممكن است گروهي ترفندهايي را به كار بگيرند و ذهن مردم را با وعده‌ها و تبليغات گسترده مشغول سازند، اما شرايط به گونه‌اي است كه انتظار مي‌رود در انتخابات آينده تاثير اين مشكلات در آرا متجلي شود و به كانديداهايي كه شعارهاي عملي‌تر و واقعي ارائه كنند، اقبال بيشتري نشان دهند.

برنامه‌اي معطوف به اقتصاد براي اصلاح‌طلبان

رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در انتخابات مجلس هشتم افزود: كاملا بر اين باور هستيم كه مردم در انتخابات بايد بيش از آن كه به اشخاص توجه كنند، نگاه‌شان معطوف به برنامه‌ها باشد، به همين دليل در انتخابات مجلس هشتم و شوراها، اصلاح‌طلبان "برنامه محور" عمل كردند، هر چند، در هر انتخابات، اولويت‌ها متفاوت بود. در دوم خرداد 76، توسعه‌ي سياسي مد نظر قرار داشت، چرا كه كشور دوره‌اي از سازندگي را طي كرده و در آن پيش رفته بود و شرايط به گونه‌اي شكل يافته بود كه رشد اقتصادي در مسير مناسبي قرار گرفته بود و اركان نظام پذيراي آن بودند، بنابراين پرداختن به ساير نيازهاي اجتماعي از جمله توسعه‌ي سياسي و جامعه‌ي مدني اولويت داشت، نه آن كه از برنامه‌ريزي براي رشد اقتصادي غفلت شود.

وي افزود: در آن دوره، رشد اقتصادي مسير خود را پيدا كرده بود و بدين سبب توسعه‌ي سياسي در برنامه‌ي آقاي خاتمي پررنگ‌تر از توسعه اقتصادي ديده شد. با اين حال دولت در عمل توسعه‌ي هر يك از بخش‌ها، چه اقتصادي و چه سياسي را مد نظر داشت؛ يعني با وجود آن كه دولت در شروع كار، توسعه‌ي سياسي را در صدر برنامه‌ي خود قرار داده بود، اما اولين مصوبه‌ي جدي و مهم دولت، طرح ساماندهي اقتصاد كشور بود، لذا هيچ گاه در دولت اصلاحات، توجه به توسعه‌ي سياسي، به معناي غفلت از توسعه‌ي اقتصادي نبود، ضمن آن كه در ادامه‌ي راه با تدوين سند چشم‌انداز و برنامه‌ي پنج ساله چهارم و نيز اجراي مطلوب برنامه‌ سوم، توسعه‌ي همه‌جانبه كشور محور فعاليت‌ها قرار گرفت، اما امروز با شرايطي كه ايجاد شده مي‌توان گفت نگراني‌هاي جدي درباره وضعيت معيشتي مردم وجود دارد، چرا كه حتي تامين نيازهاي اوليه نيز مشكل شده است، بنابراين طبيعتا برنامه‌ي اصلاح‌طلبان در راستاي نگاه جدي‌تري به معضلات اقتصادي، رفع نيازهاي فوري و برنامه‌ريزي براي مهار تورم و گراني‌ قرار گرفته است.

حاجي با بيان اين كه محور برنامه‌هاي اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده، حل مسائل اقتصادي است، ابراز عقيده كرد: اگر چه به گفته‌ي برخي صاحبنظران شرايط به گونه‌اي است كه تا پانزده بيست سال آينده نيز نتوانيم شرايطي را كه ناشي از برخي بي‌تدبيري‌ها درسطح كلان اقتصادي بوده، جبران كنيم، اما به هر حال براي كاهش فشارهاي روزمره بايد برنامه‌اي داشته باشيم و در عين حال از مردم درخواست كنيم و اين آگاهي را به آن‌ها بدهيم كه به برنامه‌ها بيشتر از چهره‌ها توجه كنند و نامزدها را نسبت به توان تعهد و برنامه‌اي كه مي‌پسندند مورد ارزيابي قرار دهند، چرا كه راي دادن به افراد بدون توجه به برنامه‌ها، همين مشكلات را ادامه خواهد داد.

اصلاح‌طلبان نيازمند تغيير رويكرد هستند

رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در انتخابات مجلس هشتم در عين حال تاكيد كرد كه انتخابات شعاري، توليد انبوه وعده‌ها بدون برنامه و پشتوانه‌ي علمي و كارشناسي، بايد از دستور كار و تصميم‌گيري در كشور خارج شود.

حاجي هم‌چنين درباره‌ي احتمال در پيش گرفتن استراتژي جديدي از سوي اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده گفت: من سخنگوي اصلاح‌طلبان نيستم؛ اما به نظرم، هر برنامه‌اي بايد پاسخگوي حل مشكلات مهم جامعه باشد و چون معضل امروز، مسائل اقتصادي است، طبيعتا اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته رويكرد و استراتژي ديگري داشته‌اند، امروز رويكرد و استراتژي بايد متوجه مسائل معيشتي مردم باشد.

وي هم‌چنين تاكيد كرد: اصلاح‌طلبان بايد استراتژي جديدي را براي انتخابات آينده در پيش بگيرند و آن نگاه جدي‌تر به مسائل معيشتي مردم است.

اصول‌گرايان منتقد بايد پاسخگو باشند

رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در انتخابات مجلس هشتم هم‌چنين در ارزيابي برخي تحليل‌ها مبني بر اين كه زمان باقي مانده و شرايط شكل گرفته با حضور اصول‌گرايان منتقد تا انتخابات آينده مي‌تواند فرصت خوبي براي اصلاح‌طلبان به ويژه در ارتباط ‌گيري با مردم باشد، گفت: بله! اصول‌گراياني كه امروز به نام اصول‌گرايان منتقد شناخته مي‌شوند تازه منتقد شده‌اند، در واقع شايد به نوعي براي ايجاد پايگاه جديد و حفظ خود چهر‌ه‌ي انتقادي به خود گرفته‌اند. بسياري از منتقدان امروز حاميان بي‌قيد و شرط ديروز برخي سياست‌هاي ناكارآمد و مساله‌ساز بودند.

وي ابراز عقيده كرد: اما شباهتي بين آن چه اتفاق افتاد با اصول‌گرايي، جز، در شعار ديده نمي‌شود و در عمل شايد اصول‌گرايي از سوي برخي، فداي حفظ كرسي‌ها و ادامه مديريت‌ها شد، بنابراين مردم حق دارند در درستي و صادقانه بودن موضع‌گيري‌هاي برخي منتقدان اصول‌گراي امروز ترديد كنند.

حاجي افزود: اصلاح‌طلبان هرگز حاضر نيستند از اين شرايط استفاده‌ي ابزاري كنند و پرونده‌ي آن‌ها پاك‌تر از اين حرف‌هاست. اصلاح‌طلبان قصد ندارند نياز مردم را مستمسك قرار دهند تا دوباره به قدرت بازگردند، بلكه واقعا از مشكلات مردم رنج مي‌برند و مي‌خواهند متصديان امور كار را به درستي انجام دهند تا حيثيت نظام، كشور و توسعه و آباداني فراهم شود، آن‌ها خوشحال نيستند كه به مشكلات افزوده‌ شده است، همه‌ي ما از اين وضعيت ناراحت و نگران هستيم؛ اما به هر حال « از كوزه برون همان تراود كه در اوست»، يعني ممكن توانايي كساني كه امروز امور را در دست دارند تا همين حد باشد، درست است كه زياد كار مي‌كنند، اما برون داد اين كار زياد، همان چيزي است كه‌ امروز جامعه با آن مواجه شده است، لذا فرصت خوبي نه تنها براي اصلاح‌طلبان بلكه براي هر گروه سياسي كه برنامه‌ي اجرايي و عملي براي حل مشكلات جامعه دارد، فراهم است.

مردم كارنامه افراد را فراموش نمي‌كنند

در ادامه‌ي اين گفت‌وگو، حاجي در پاسخ به پرسش‌هايي درباره تاثير تركيب مجلس هشتم بر انتخابات رياست‌جمهوري دهم، به تشريح ديدگاه خود پرداخت و اظهار كرد: ممكن است نماينده‌اي كرسي مجلس و يا رياست مجلس را سكوي پرتابي براي خود تصور كرده باشد، اما به گمان من، كساني كه با هم برخي شرايط را براي مردم ايجاد كردند، نمي‌توانند ذهنيت مردم را نسبت به خود پاك كنند و بگويند ما مي‌توانيم راه برون‌رفت كشور از شرايطي كه بر آن حاكم شده ، باشيم. به نظر من هر چند احتمالا برخي براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري دهم مشتاق هستند، اما نقش آنها در بروز مشكلات، از سوي مردم ناديده گرفته نمي‌شود و نمايندگي لزوما كمكي به اين منظور به آن‌ها نخواهد كرد.

وي افزود: عملكرد نمايندگان و يا رياست مجلس، در فرصت باقي مانده تا انتخابات نشان مي‌دهد كه واقعا تا چه حد از مشكلات مردم رنج مي‌برند و تا چه حد براي برون‌رفت از مشكلات راه‌ حل دارند و آيا براي شايسته‌سالاري ارزش قائل هستند؟ وسعت ديد و دايره‌ انتخابشان در گستره‌ي كشور و هزاران شهروند تحصيل‌كرده و مديران موفق و با سابقه درخشان و دلسوز كشور و نظام هست يا تنها در دايره‌ي محدود دوستان، نزديكان و بستگان خود، مي‌خواهد تصميم‌گيري كنند؟ البته منظور من اين نيست كه از اصلاح‌طلبان كمك بخواهند كه البته اگر چنين كاري هم انجام دهند ناشايست نيست، اما اين كشور مملو است از ذخاير و نيروهاي ارزشمند و توانا حتي با ديدگاه سياسي كه آنها مي‌ پسندند كه بايد از آن‌ها استفاده شود.

ياري نمايندگان اقليت

حاجي هم‌چنين درباره‌ي عملكردهاي فراكسيون خط امام (اصلاح‌طلبان) مجلس هشتم و تاثير آن بر اقبال مردمي نسبت به جناح اصلاح‌طلب گفت: نماينده‌ي مردم از هر طيف و جناحي بايد در درجه‌ي اول به ياد داشته باشد كه نماينده‌ي مردم است نه حاكمان، بنابراين موضع او در تصويب قوانين مشكل‌گشا و نظارت بر اجراي آن توسط دستگاه‌ها بايد از منظر عمومي و توسعه‌ي آينده‌ي كشور باشد و نه چيز ديگري، در عين حال از يك نماينده‌ي اصلاح‌طلب انتظار مي‌رود از همين موضع جدي و مصمم انجام وظيفه كند و نيز مي‌تواند در ايجاد هماهنگي بيشتر و تفاهم جدي‌تر و عميق در ميان اصلاح‌طلبان نقش داشته باشد. آن‌ها بايد با استفاده از نظرات كارشناسي نخبگان، نظرات مستدل و كارشناسانه بدهند و با موضع‌گيري‌هاي درست راهگشا باشند، ولو آن كه در مجلس به دليل اقليت بودن،‌ نظر آن‌ها تصويب نشود، هم‌چنين مردم را متقاعد كنند كه اصلاح‌طلبان حرف‌هاي قابل گفتن، برنامه‌هاي عملي و اجرايي دارند؛ لذا ضمن آن كه بايد به بهترين نحو وظيفه‌ي نمايندگي خود را انجام دهند، اعمال نظارت‌شان بر دستگاه‌ها، بايد كمك كند كه باور مردم نسبت به اجرايي بودن برنامه‌ اصلاح‌طلبان بيشتر شود.

مديرعامل بنياد باران، هم‌چنين درباره‌ي اولويت در برنامه‌هاي اصلاح‌طلبان و ارتباط آن‌ها با مردم گفت: با توجه به شرايط امروز جامعه در درجه‌ي اول كليه‌ي گروه‌هاي سياسي بايد ببينند آيا مي‌توانند كاري براي مردم انجام دهند يا نه، اگر مي‌توانند ابتدا برنامه‌ي خود را تدوين و سپس ارتباط را با محوريت اين برنامه‌ها با مردم برقرار كنند، والا اگر اين رابطه‌ را نزديك كنند اما حرف قابل توجهي بر گفتن و اجرا كردن نداشته باشند، بيشتر باعث ياس و دلمردگي خواهند شد؛ چرا كه تنها به شعارهايي تمسك مي‌جويند كه مردم با تجربه‌اي كه كسب كرده‌اند، به راحتي به آن‌ها اعتماد نمي‌كنند.

حاجي ادامه داد: اصلاح‌طلبان بايد با كاري فشرده، به بررسي و ارزيابي شرايط بپردازند و ببينند آيا مي‌شود برنامه‌اي تنظيم كرد كه رشد افسارگسيخته‌ي گراني و تورم را مهار كند يا خير؟ هم‌چنين در صورت ورود به دولت، در سال اول مردم بتوانند احساس كنند تغييرات مثبتي در حال رخ دادن است، اما اگر نتوانند چنين برنامه‌هايي را تنظيم كنند بايد اجازه دهند همان كساني كار را شروع كرده و تا اينجا رسانده‌اند، ماحصل نهايي را نيز خود ببينند.

وي با بيان اين كه اصلاح‌طلبان بايد طي رايزني فشرده با يكديگر و نيز با نخبگان جامعه به اين نتيجه برسند كه آيا مي‌توان كار عملي در حل مشكلات انجام داد يا نه، درباره‌ مسير طيف متبوعش تا انتخابات رياست‌جمهوري آينده و اين كه آيا بايد راه جديدي را تا رسيدن به مقصد طي كنند يا خير، گفت: راه ديگري به نظرم نمي‌رسد، در مسير انتخابات اشخاص و نهادهايي هستند كه تصميم‌گير هستند و بايد پاسخ‌گوي خدا و مردم باشند.

حاجي در ادامه با انتقاد از برخي برخوردهاي مراجع تصميم‌گير در انتخابات و رد صلاحيت‌ها گفت: اين موانع متاسفانه براي اصلاح‌طلبان وجود دارد و متاسفانه برخي نگران حضور اصلاح‌طلبان در ميدان رقابت هستند.

وجود موانع موجب رفع تكليف از اصلاح‌طلبان نمي‌شود

اين فعال سياسي در عين حال با تاكيد بر اين كه وجود موانع براي اصلاح‌طلبان، موجب رفع تكليف و مسئوليت اجتماعي آن‌ها نمي‌شود، گفت: اصلاح‌طلبان بايد از هم‌اكنون به طرح و تدوين برنامه‌هاي خود بپردازند و وارد صحنه انتخابات شوند و كانديداي اصلح خود را معرفي كنند، اگر فرصت به آن‌ها داده شد كه خدمت مي‌كنند و اگر داده نشد، مردم صاحب كشور هستند و درست قضاوت خواهند كرد.

توان معرفي كانديداي اصلح را داريم

مديرعامل بنياد باران با بيان اين كه اصلاح‌طلبان اين ظرفيت را دارند كه نامزدي توانا و مقبول به جامعه معرفي كنند، خاطر نشان كرد: كانديداي اصلح ما، كسي خواهد بود كه با تكيه بر خرد جمعي بتواند برنامه‌اي را براي مشكلات كوتاه مدت و بلندمدت جامعه به اجرا بگذارد.

حاجي با تاكيد بر اين كه سند چشم‌انداز توسعه‌ي كشور، دستاورد اصلاحات است، ادامه داد: اصلاح‌طلبان نسبت به تحقق سند چشم‌انداز احساس تكليف جدي مي‌كنند و اين برنامه كه در تمام مراحل تصويب و مورد تاييد قرار گرفته و ابلاغ شده است در واقع منشوري است كه همه‌ي مردم و به‌ويژه دولت بايد به آن وفادار باشند تا هدف‌هاي چشم‌انداز محقق شود.

وي با بيان اين كه اصلاح‌طلبان نيمه‌ي راه را در دوره‌ي حضور خود در دولت، طي كرده‌اند، افزود: اصلاح‌طلبان مي‌توانند با مشكلات و سختي‌هاي فراواني كه ايجاد شده مسير كشور را به سمت رسيدن به اهداف سند چشم‌انداز اصلاح كنند.

رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در انتخابات مجلس هشتم در بخش ديگر گفت‌وگو با ايسنا با انتقاد از كوتاه بودن زمان تبليغات انتخابات براي گروه‌هاي سياسي، گفت: متاسفانه زمان تبليغات انتخاباتي كم است؛ اما به هر حال چاره‌اي نيست و نبايد تبيين برنامه‌ها را براي يك هفته آخر باقي‌مانده تا انتخابات نگاه داشت، اصلاح‌طلبان پس از آن كه برنامه‌هاي خود را آماده كردند، مي‌توانند آنها را به صورت سرفصل، اعلام كنند و مردم را در جريان قرار دهند.

وي افزود: خوشبختانه دست مردم با توجه به اين كه اصلاح‌طلبان يك دوره‌ي اجرايي هشت ساله را با موفقيت پشت سر گذاشته‌اند و توانايي‌هايشان را مي‌شناسند، براي اطمينان به برنامه‌هاي اصلاح‌طلبان، خالي نيست.

حاجي با بيان اين اميدواري كه بايد منتظر آينده بود، گفت: چهره‌هايي در ميان اصلاح‌طلبان وجود دارند كه به طور جدي مي‌توان روي آن‌ها حساب كرد، مانند آقاي خاتمي كه شخصيتي محبوب، دانشمند، پرانرژي و توانا در اداره‌ي كشور هستند و در واقع نيروي بالفعل و آماده‌اي محسوب مي‌شوند كه اگر متقاعد شوند مناسب‌ترين شخصيت موجود كشور را براي رياست جمهوري دارند و خوشبختانه تقاضاي اجتماعي از ايشان روز به روز افزايش مي‌يابد؛ به ويژه نخبگان اجتماعي، فعالان اقتصادي، دانشگاهيان ،دانشجويان و برخي تشكل‌هاي مختلف مردمي در سراسر كشور با نامه، ايميل و يا ملاقات حضوري از ايشان مي‌خواهند خود را كنار نكشند و جمله‌اي كه به ايشان نسبت داده مي‌شد كه آقاي خاتمي "بازنشسته شد" و البته ايشان آن را اصلاح كردند و گفتند كه منظور بازنشستگي اداري بود، ديگر تكرار نشود. همين امر، توجه بخش وسيعي از مردم را نشان مي‌دهد و در عين حال شخصيت آقاي خاتمي نيز به گونه‌اي است كه محافل مختلف حتي در جناح راست، حرمت ايشان را پاس مي‌دارند و از پذيرش مسئوليت ايشان استقبال مي‌كنند و يا حداقل شرايطي كه پيش آمده، بعضي را كه در گذشته نگاه درستي نداشتند، وادار مي‌كند از كارشكني بپرهيزند.

شرايط براي اصول‌گراها پيچيده‌تر است

مديرعامل بنياد باران در پايان فضاي آينده را سخت و پيچيده براي اصلاح‌طلبان و سخت‌تر و پيچيده‌تر براي اصول‌گرايان خواند و گفت: اصول‌گرايان شرايطي به مراتب سخت‌تر از اصلاح‌طلبان خواهند داشت؛ چرا كه بايد درباره مديريت خود در برابر وجدان خود، مردم و خدا پاسخ‌گو باشند.

گفت‌وگو از خبرنگار ايسنا: سالومه سعيد

انتهاي پيام
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن