تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804137467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*پـاي درد دل‌هـاي كـشـاورزان بـرتـر* «چرا كشاورز همواره بايد دستش براي كمك‌خواهي دراز باشد؟»


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *پـاي درد دل‌هـاي كـشـاورزان بـرتـر* «چرا كشاورز همواره بايد دستش براي كمك‌خواهي دراز باشد؟»


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كشاورزي و دامپروري

«اگر بانك كشاورزي همكاري نكند توليد در باغ‌هاي زيتون من، 90 درصد پايين مي‌آيد و در صورتي كه حمايت مالي نشوم عملكرد باغ‌هايم از 20 تن در هكتار فعلي به دو تن در هكتار مي‌رسد.» اين بخشي از گفته‌هاي احمد چهره‌گشا باغدار نمونه محصول زيتون (سطح بزرگ) در سال جاري بود كه با خبرنگار كشاورزي ايسنا، مطرح كرده و در ادامه با اشاره به اينكه خشكسالي امسال صد درصد به محصولش خسارت زده است، عنوان مي‌كند: 23 هكتار باغ زيتون دارم كه سرماي شديد سال گذشته سبب شد صد درصد محصولم خسارت ببيند ولي هنوز براي جبران اين خسارت كمكي نشده است.

چهره‌گشا كه امسال به دليل توليد 19 هزار و 300 كيلوگرم در هكتار ميوه زيتون، كشاورز نمونه شناخته شده است، رييس جمهوري را خطاب قرار داد و گفت: آقاي رييس جمهوري به ما گفته‌اند كه بانك‌ها در كنار كشاورزان هستند ولي اينگونه نيست و كشاورزان براي دريافت هر گونه تسهيلاتي با مشكلات بسياري همچون نداشتن وثيقه روبه‌رو هستند و در تونل‌هاي بانك‌ها باقي مي‌مانند.

ــ بسياري از مشكلات كشاورزان به‌راحتي قابل حل است

اين كشاورز نمونه كه از تحصيلات ديپلم برخوردار است و از شهرستان طارم در استان زنجان معرفي شده است، در ادامه مي‌گويد: براي جبران خسارات خشكسالي فقط تا پايان تابستان فرصت داريم و در صورت جبران نشدن اين خسارت محصول سال آينده ما با مشكل بسياري مواجه مي‌شود.

او كمبود سرمايه را يكي از مشكلات كشاورزان كشورمان عنوان مي‌كند و مي‌افزايد: بسياري از مشكلات كشاورزان به راحتي قابل حل است و فقط بايد بانك‌ها كمي از ما حمايت كنند.

وقتي از چهره‌گشا كه از نحوه برگزاري مراسم ديدار رييس جمهوري با كشاورزان گلايه دارد در مورد هدايايي كه به عنوان كشاورز برتر دريافت كرده سوال مي‌كنيم، ضمن قدرداني از دريافت هديه ارزشمند سفر حج عنوان مي‌كند كه ديدار با مقام معظم رهبري براي ما بهترين هديه بود البته ما به طور شايسته رييس جمهوري را ببينيم.

ــ فرهنگ مصرف زيتون ترويج شود

اين كشاورز برتر كه ناگفته‌هاي خود به رييس جمهور و وزير جهاد كشاورزي را براي ما بازگو مي‌كند، با بيان اينكه چرا كشاورز بايد همواره دستش براي كمك‌خواهي دراز باشد؟ مي‌افزايد: هيچ تسهيلاتي براي كشاورزان برتر قائل نشده‌اند و براي دريافت وام از ما وثيقه‌هايي مي‌خواهند كه قادر به پرداخت آن نيستيم.

او در ادامه از مسوولان خواست كه به ترويج فرهنگ مصرف زيتون و جايگزين كردن روغن زيتون به جاي ساير روغن‌هاي خوراكي بپردازند.

به گزارش ايسنا، هر ساله در هفته جهاد كشاورزي تعدادي از كشاورزان سراسر كشورمان با درنظر گرفتن اولويت‌هايي انتخاب مي‌شوند كه امسال نيز اين امر با انتخاب و معرفي توليدكنندگان برتر در 61 رشته و به تعداد 86 نفر صورت گرفت.

ــ بانك كشاورزي از كشاورزان حمايت كند

بر اين اساس طي گفت‌وگويي با تعدادي از نمايندگان كشاورزان به بررسي پاره‌اي از مشكلات كشاورزان كشورمان پرداختيم كه از جمله اين افراد غضنفر محمدي آزاد، كشاورز نمونه محصول گندم آبي (سطح بزرگ) بود. وي گفت: براي توليد گندم به ماشين‌آلات بيشتري نياز داريم و به طور كلي از مهمترين مشكلات كشاورزان نداشتن ماشين‌آلات مجهز و امكانات لازم در اين بخش است.

اين كشاورز برتر كه در يكي از روستاهاي شهرستان بستان آباد در استان آذربايجان شرقي زندگي مي‌كند، عدم امكانات رفاهي همچون نداشتن راه زميني و گاز مناسب را از مشكلات خود برمي‌شمرد و مي‌افزايد: امسال براثر خشكسالي 60 هكتار از گندم ديم من از بين رفت كه البته موفق نشده بودم اين مقدار از محصول خود را بيمه كنم و اين در حالي است كه در هر هكتار دو تن توليد گندم ديم داشتم.

وي نيز حمايت دولت و بانك كشاورزي از كشاورزان را خواستار شد و افزود: با حمايت بيشتر هر سال كشاورزان برتر بيشتري معرفي خواهند شد.

ــ خريد گندم به تعاوني‌هاي روستايي برگردد

امسال در مراسم قدرداني از كشاورزان سراسر كشور تشكل‌هاي بخش كشاورزي نيز حضور چشمگيري داشتند. غلامعباس به‌نيا، مسوول نمايندگي تعاون روستايي شهرستان هنديجان به خبرنگار كشاورزي ايسنا مي‌گويد: واگذاري خريد گندم كه طي سال‌هاي بسياري از طريق تعاوني‌هاي روستايي انجام مي‌شد بر خلاف اصل 44 قانون اساسي و خصوصي‌سازي است.

وي با يادآوري اينكه سرمايه‌گذاري‌هاي بسياري براي ايجاد مراكز خريد گندم از طريق تعاون روستايي صورت گرفته است، مي‌افزايد: متاسفانه عليرغم اينكه هم امكانات براي خريد گندم توسط تعاوني‌هاي روستايي صورت گرفته، ولي در حال حاضر خريد گندم به اداره غله واگذار شده است.

او همچنين با تاكيد بر اينكه توزيع آرد نيز بايد تعاوني‌هاي روستايي صورت بگيرد، ادامه مي‌دهد: متاسفانه با وجود اينكه تعاوني‌هاي روستايي بهترين گزينه براي توزيع آرد در روستاها هستند ولي باز مي‌بينيم كه اين اقدام نيز قرار است از تعاوني‌ها گرفته شود.

وي تاكيد مي‌كند كه بايد خريد گندم به تعاوني‌هاي روستايي برگردد، چراكه درآمد خوبي براي اين تعاوني‌هاي روستايي داشته و هزينه‌هاي آنها را جبران مي‌كرد.

ــ خشكسالي مشكلات را چند برابر كرده است

در ادامه همچنين صفدر پيرمرادي، مديرعامل يك شركت توليدكننده جوجه يكروزه در استان خوزستان نيز از افزايش 125 تا 150 توماني قيمت نهاده‌هايي همچون ذرت و سويا اظهار نگراني ‌كرده و مي‌گويد: هر چند كه نهاده‌ها از سال‌ گذشته تاكنون افزايش قيمت چشمگيري داشته‌اند ولي توليد ما 250 تا 300 درصد كاهش قيمت داشته كه همين امر مشكلات بسياري را براي ما ايجاد كرده است.

او با اشاره به اينكه خشكسالي نيز مشكلات آنها را چند برابر كرده است، ادامه مي‌دهد: نوسانات قيمت در پرداخت هزينه‌هاي جاري و اقساط بانك ما را با مشكلات بسياري روبه رو ساخته است كه اميدواريم دولت ترتيبي اتخاذ كند تا ما بتوانيم هم اشتغال ايجاد شده در اين بخش و هم توليداتمان را حفظ كنيم.

وي مهمترين انتظار خود را فروش توليدات خود با 10 تا 15 درصد افزايش قيمت ذكر كرده و مي‌گويد: اگر دولت براي افزايش قيمت نهاده‌ها و خسارات ناشي از خشكسالي و جبران خسارات ناشي معدوم سازي براي آنفلوآنزاي فوق حاد طيور كه از سال 83 صورت گرفته براي ما چاره‌اي نيانديشد ما با مشكلات بسياري براي توليد اين محصولات در اين بخش از كشور مواجه خواهيم شد.

انتهاي پيام
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن