تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815562611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افخمي در گفتگو با AFP:فرزند صبح فيلمي براي حس كردن است نه ديدن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: افخمي در گفتگو با AFP:"فرزند صبح" فيلمي براي حس كردن است نه ديدن
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از مراحل توليد و آماده‌سازي فيلم سينمايي "فرزند صبح"، تازه‌ترين ساخته بهروز افخمي را از قول وي فيلمي براي حس كردن توصيف كرد، نه ديدن.

به گزارش خبرنگار مهر، فيلمساز سرشناس ايراني چهار سال اخير فعاليت حرفه‌اي خود را صرف توليد پروژه‌اي كرده كه از آن به عنوان نخستين فيلم درباره زندگي معاصر زندگي و مبارز‌ه‌هاي رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران امام خميني (ره) نام برده مي‌شود.

"فرزند صبح" كه قرار است بهمن‌ماه امسال در بيست و هفتمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم فجر به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب به نمايش درآيد، روايت خود را از دوران كودكي امام روح‌الله در يكي از روستاهاي خمين آغاز مي‌كند و در ادامه به مبارزه ايشان با رژيم شاه و دستگيري و تبعيد به تركيه و عراق مي‌رسد.

سه نما از "فرزند صبح"

افخمي به خبرنگار خبرگزاري فرانسه مي‌گويد: من هنوز خود را يكي از مريدان امام مي‌دانم. وقتي پيشنهاد توليد فيلم را به من دادند، ابتدا نپذيرفتم. چون انتظار داشتند درباره دوران رهبري امام باشد كه به نظرم غيرممكن بود. بعد به من اختيار تام دادند تا درباره هر مقطعي از زندگي امام كه دوست دارم فيلم بسازم.

وي ضمن نشان دادن بخش‌هايي از فيلم "فرزند صبح" كه در آن عبدالرضا اكبري نقش رهبر كبير انقلاب را بازي مي‌كند، ادامه مي‌دهد: اين يك فيلم دلي است؛ فيلمي كه شما نمي‌بينيد بلكه آن را حس مي‌كنيد... آنچه شما بر پرده خواهيد ديد زاييده افكار من است، اما هيچ بخشي از آن مغاير با تاريخ نيست.

افخمي در "فرزند صبح" چنان به جزئيات توجه نشان داده كه حتي براي وفاداري به نوع خاص گويش امام خميني (ره) فيلم را دوبله كرده است. او مي‌گويد: گويش امام بسيار براي ما مهم بود و به همين دليل از دوبله استفاده مي‌كنيم. صدا در "فرزند صبح" بسيار اهميت دارد و مهمترين عنصر شخصيت فيلم است.

"فرزند صبح" در دوره‌اي براي نمايش عمومي آماده مي‌شود كه حدود دو دهه از رحلت ملكوتي امام خميني (ره) مي‌گذرد و طبيعي است كه بخش اعظم مخاطبان فيلم حتي دوران زندگي امام را هم به خاطر ندارند. افخمي مي‌گويد: از انقلاب تا امروز بيش از 70 درصد جمعيت تغيير كرده‌اند و خاطره‌اي ملموس از دوران امام ندارند.

كارگردان "فرزند صبح" از كمك‌هاي بي‌دريغ سيدحسن خميني نوه امام راحل هم ياد مي‌كند كه در تمام مسير همراه او بوده بدون اينكه شرط و شروطي براي اين همراهي داشته باشد. ضمن اينكه افخمي در دوره توليد اين پروژه بزرگ با مشكلاتي نيز دست به گريبان بوده كه انتخاب برخي بازيگران از آن جمله بوده است.

در فيلم سينمايي "فرزند صبح" به كارگرداني بهروز افخمي و تهيه‌كنندگي محمدرضا شرف‌الدين به ترتيب آرمان ايرانپور، هادي حيدري و عبدالرضا اكبري در نقش كودكي، جواني و ميانسالي امام (ره) ظاهر شده‌اند. هديه تهراني، محمدعلي كشاورز، آتيلا پسياني، محمدرضا شريفي‌نيا، فرهاد قائميان و اليكا عبدالرزاقي ديگر بازيگران فيلم هستند.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن