تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814660107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاپيتان سابق تيم ملي جودو ايران : براي همكاري با كادر فني تيم ملي ، هيچ صحبتي با من نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كاپيتان سابق تيم ملي جودو ايران : براي همكاري با كادر فني تيم ملي ، هيچ صحبتي با من نشده است
محمود ميران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ضمن اظهار گلايه از اعضاي كادر فني تيم ملي جودو ايران اظهار داشت : بحث همكاري كردن من با تيم ملي اصلا مطرح نبوده و تا به اين لحظه براي مربيگري در تيم ملي ايران هيچ صحبتي با من نشده است.

وي افزود : از سوي ديگر ، در شرايط فعلي بنا به دلايلي حاضر به همكاري با كادر فني تيم ملي ايران نيستم. در سالياني كه من عضو تيم ملي جودو ايران بودم بخصوص در ساليان آخر ، هيچگونه ثبات و همدلي ، حس همكاري و دوستي و حسن نيت در اين تيم نديدم.

ميران اضافه كرد : در طول اين سالها برخوردهاي بدي با ملي پوشان جودو مي شد كه ما واقعا دلسرد مي‌شديم كه آخرين نمونه آن به مسابقه انتخابي بين من و محمدرضا رودكي مربوط مي‌شود.

وي گفت : كادر فني را همان افراد قبلي تشكيل مي‌دهند و من فكر مي‌كنم كه با اين جمع فعلي موفقيتي براي جودو كشورمان حاصل نمي‌شود.

كاپيتان سابق تيم ملي جودو ايران كه از حضور در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن بازماند ، ادامه داد :
من ‪ ۱۸‬سال عضو تيم ملي ايران بودم و طي اين سالها مدالهاي فراواني از مسابقه‌هاي مختلف بين‌المللي بدست آوردم. در اكثر مسابقه‌ها تنها جودوكاري بودم كه در دو وزن (به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم و آزاد) شركت مي‌كردم و در هر دو وزن صاحب مدال مي‌شدم.

اما خيلي‌ها خود را پشت مدالهاي من مخفي مي‌كردند و موفقيت‌هاي من را به نام خود مي‌نوشتند و دست آخر برخورد بدي بود كه با من شد.

دارنده مدال برنز وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم جهان در سال ‪ ۲۰۰۱‬اظهار داشت : اينكه برخي‌ها مي‌گويند چرا محمود ميران براي مربيگري در تيم ملي ايران پيشقدم نمي‌شود و جودو ايران براي ميران سرمايه‌گذاري و هزينه فراواني كرده است و او بايد دوباره به دنياي جودو برگردد ، فقط روي كاغذ قشنگ است و روي كاغذ نمود دارد.

ميران ادامه داد : اين حرفها شايد براي كساني كه با محيط و افراد جودو آشنا نيستند ، قشنگ و منطقي باشد اما آنها از درون تيم ملي جودو ايران و كادر فني آن خبر و آگاهي ندارند. عمل و واقعيت چيز ديگري است.

عضو سابق تيم ملي جودو ايران در وزن فوق سنگين تصريح كرد : شايد اكنون وقتي بود كه همه به من كمك مي‌كردند كه بتوانم در آخرين سال دوران قهرماني خود در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن مدال بگيرم ولي به دلايل گوناگون و مختلف نخواستند و اين كار را نكردند.

ميران كه متولد سال ‪ ۱۳۵۳‬در تهران است و در حال حاضر ‪ ۳۴‬سال دارد ، گفت :
اگر اين همه براي محمود ميران هزينه شده است ، الان بايد او را كمك مي كردند كه در سومين حضور المپيكي خود براي ايران مدال بگيرد تا آنكه او را خيلي راحت كنار بگذارند.

قهرمان و نايب قهرمان آسيا و بازيهاي آسيايي گفت : احساسي كه دارم اين است كه من در عرصه مربيگري بايد دو برابر دوران قهرماني خود زحمت بكشم و يك عده بيايند و زحمات من را ناديده گرفته و خيلي راحت پايمال كنند.

ميران كه شاگرد محمد كيهان يكي از بنيانگذاران ورزش جودو در ايران است ، در ادامه صحبت‌هاي خود با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : جودو ورزش بسيار سختي است و در بازيهاي المپيك خيلي از مسائل ممكن است براي همه روشن شود.

ميران گفت : در ارتباط با مربيگري در تيم ملي جودو ايران ، من تجربيات زيادي از مسابقه‌هاي آسيايي ، جهاني و المپيك دارم و در اكثر مسابقه ها صاحب مدال شده ام. براي موفق شدن در ورزش سختي مثل جودو همه بايد به هم كمك كنند تا از توانايي‌هاي خود بيشتر بهره ببريم.

ميران كه تجربه حضور در دو دوره بازيهاي المپيك را دارد ، در اين مورد اظهار داشت : در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۰‬سيدني حذف شدم اما در المپيك ‪۲۰۰۴‬ آتن به مقام پنجم وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم رسيدم.

كاپيتان سابق تيم ملي جودو ايران درباره وجه تمايز بازيهاي المپيك نسبت به پيكارهاي جهاني گفت : همان جودوكاراني كه در مسابقه‌هاي جهاني شركت مي كنند ، در بازيهاي المپيك نيز شركت خواهند كرد. منتهي تمامي تيم‌هاي شركت‌كننده در المپيك با آمادگي صددرصد و توان بسيار بالا به ميدان خواهند آمد.

ميران در همين زمينه تصريح كرد : در بازيهاي المپيك از لحاظ روحي و رواني و استرس ، فشار بسياري در مقايسه با مسابقه‌هاي جهاني به ورزشكاران وارد مي‌شود. مسابقه دادن در المپيك بسيار سخت است و جودوكاران ما بايد بر مشكلات روحي و رواني و فكري خود غالب شوند.

وي افزود : تاكنون در اردوهاي آمادگي تيم ملي جودو ايران متاسفانه به مسائل روحي و رواني جودوكاران ملي پوش توجهي نشده و اميدوارم كه از اين به بعد آنهايي كه در كادر فني تيم ملي مسووليت دارند به اين مساله توجه كنند و ترس و استرس جودوكاران را از بين ببرند.

ميران گفت : در مسابقه‌هاي قهرماني جهان و بازيهاي المپيك ، تيم‌هاي صاحب نام ، دور به دور روي مبارزات تك تك جودوكاران ايران كار مي‌كنند و با نقاط ضعف و قوت هر يك از جودوكاران ما آشنا مي‌شوند. نت برداري و فيلمبرداري مربيان و آناليزورهاي تيم‌هاي صاحب نام ، يك رسم معمول در مسابقه‌هاي جهاني و المپيك است اما متاسفانه ما اين كار را نمي‌كنيم.

وي اضافه كرد : كار كردن روي مبارزات جودوكاران خارجي در هنگام مسابقه ها ، يك كار تاكتيكي و بسيار مهم است و بايد در بازيهاي المپيك روي مسائل تاكتيكي خيلي كار شود.

ميران ، تيم‌هاي كشورهاي ژاپن ، كره جنوبي ، روسيه ، فرانسه ، چين (به عنوان ميزبان المپيك)، هلند ، آلمان ، برزيل ، گرجستان و اوكراين را مدعيان اصلي مسابقه‌هاي جودو بازيهاي المپيك دانست و گفت : تيم‌هايي چون بلاروس ، قزاقستان ، ازبكستان ، كره شمالي ، اسپانيا ، تركيه ،
قرقيزستان ، مغولستان ، لهستان ، مجارستان و بلغارستان داراي تك ستارگاني هستند كه مي‌توانند براي همه خطرناك باشند.

ميران با اشاره به اينكه به ورزش جودو بسيار علاقه مند است ، گفت : براي تيم ملي جودو ايران در بازيهاي المپيك آرزوي موفقيت مي‌كنم و اميدوارم كه از زحمات كشيده شده نتيجه لازم گرفته شود.

بازيهاي المپيك ميدان بسيار سختي است اما كسب مدال توسط جودوكاران ما دور از دسترس نيست و من اميدوارم كه محمدرضا رودكي كه جايگزين من در تيم ملي جودو ايران در وزن به اضافه ‪ ۱۰۰‬كيلوگرم شده است ، با مدال به ايران بازگردد.

ميران به تمرينات خود در اين مدت اشاره كرد و گفت كه بدون تمرين نيستم.

تقريبا هفته‌اي سه يا چهار جلسه تمرين مي‌كنم و به باشگاه خاصي نمي‌روم.

ميران در پايان گفت : در كنار جودو به نقاشي و برپايي نمايشگاه نقاشي بسيار علاقه دارم و دوست دارم به اين كار ادامه دهم. البته هيچ ارتباطي بين جودو و نقاشي نيست. ولي من از ابتدا استعداد نقاشي كردن را داشتم و به آن علاقه دارم.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن