تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804598040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر لاريجاني: با مذاكره واقعي و غيرتصنعي مي‌توان به نتيجه رسيد ‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: دكتر لاريجاني: با مذاكره واقعي و غيرتصنعي مي‌توان به نتيجه رسيد ‌
سرويس سياسي - اجتماعي:‌

رئيس مجلس شوراي اسلامي با هشدار به كشورهاي غربي گفت: اگر روزي احساس نياز كنيم، اسناد مربوط به مذاكرات هسته‌اي را منتشر خواهيم كرد تا مشخص شود اروپاييها در مذاكرات چه قولهايي به ايران داده‌اند و به آن عمل نكرده‌اند.

به گزارش مهر، علي لاريجاني كه ديشب در مراسم سالگرد تاسيس شبكه پرس تي وي سخن مي‌گفت، تصريح كرد: آمريكا با ستيز با ايران نمي‌تواند مشكلي را حل كند و مذاكرات اين چند ساله را اگر ملاحظه كنيد مي‌بينيد كه همواره ايران به طور جدي در مذاكرات حاضر شده است و تاكنون كشورهاي غربي بازي را به هم زدند و اگر روزي احساس نياز كنيم، اسناد مربوط به مذاكرات هسته‌اي را كه مضبوط است منتشر خواهيم كرد تا مشخص شود اروپاييها در مذاكرات چه قولهايي به ايران داده‌اند و به آن عمل نكرده‌اند.

لاريجاني با اشاره به اقدام آمريكاييها در هدف قرار دادن ناو هواپيماي مسافربري ايران تاكيد كرد: آمريكاييها به جاي عذرخواهي از ملت ايران، به سادگي گفتند كه اشتباه صورت گرفت، اما بعد از مدتي به ملوان آن ناو مدال و جايزه دادند و اين رفتار انساني و مطابق حقوق بشر آنان كه مدعي آن هستند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: اگر تصور آمريكايي اين است كه مي‌توانند ايران را فريب بدهند، اين يك سراب است و اگر بخواهند اين مسير را ادامه دهند، رنج براي خودشان و منطقه ايجاد خواهند كرد و هيچ راه برون رفتي در اين رابطه نيست و اگر به ايران لطمه بزنند، قطعا لطمه خواهند خورد.

وي با اشاره به اينكه در ارتباط با ايران ديگر تئوري چماق و هويج كهنه شده است و اثر ندارد گفت: آمريكاييان بايد درك واقعي‌تري از ايران داشته باشند و خسارت خودشان را با رفتارهاي ناشيانه زياد نكنند و با مذاكره مي‌توانند به اهداف خود برسند؛ اما مذاكره واقعي و نه تصنعي. مذاكره‌اي كه اسلوبش اين است كه بر روي مشتركات كار شود.‌

وي تاكيد كرد: ايران نمي خواهد ستمي به منطقه وارد شود، اما نمي‌خواهد مظلوم هم واقع شود و در ارتباط با ايران بازي هزار و يك شب بي‌نتيجه است. اگر آمريكا قصد دارد روند اين چند سال گذشته را دوباره بيازمايد مانعي ندارد، اما بهتر است آنان در يك بازي برد - برد وارد شوند تا آن وقت ثمرات مذاكرات را مشاهده كنند، چون ما فكر مي‌كنيم غربيها به دنبال بازي برد - باخت بوده‌اند.‌

لاريجاني يادآور شد: اصل مبارزه با تروريسم، رعايت حقوق كشورها و موضوع حقوق بشر ظرفيتهاي ايران در منطقه است و غربيها مي‌توانند از آن استفاده كنند و ما نيز مجدانه به دنبال اين هستيم كه منطقه شرايط آرامي داشته باشد، اما نظامهاي ارباب رعيتي را كشورهاي غربي بايد در منطقه خاورميانه به فراموشي بسپارند.

جنگ ديگر در خاورميانه حماقت است ‌

بنابر خبر ديگر، آسوشيتدپرس به نقل از وزير خارجه ايران اعلام كرد كه صحبت از حمله آمريكا يا رژيم صهيونيستي عليه كشورمان مطرود است و دورنماي يك جنگ ديگر در خاورميانه حماقت خواهد بود.

به گزارش فارس منوچهر متكي در مصاحبه با اين خبرگزاري افزود كه معتقد نيست آمريكا يا رژيم صهيونيستي دست به اقدام نظامي بزنند، زيرا اقتصاد آمريكايي‌ها با مشكل مواجه شده و به دليل فشارهاي ناشي از جنگ‌هاي عراق و افغانستان در باتلاق كمبودها گرفتار شده است.

بنابراين گزارش متكي گفت: ما چنين احتمالي را در اين لحظه پيش‌بيني نمي كنيم. رژيم صهيونيستي با سقوط و اختلاف سياسي در درون خود و در منطقه دست به گريبان است؛ بنابراين، نمي‌تواند چنين حماقتي را مرتكب شود. از سوي ديگر آمريكا نيز در موقعيتي نيست كه بتواند بار ديگر در منطقه خطرورزي كند.

آسوشيتدپرس به نقل از وزير خارجه ايران مي‌افزايد: البته افرادي در آمريكا هستند كه به آن علاقه دارند، اما فكر مي‌كنيم كه متفكران عاقل در آن كشور از وقوع چنين اقدامي و ارتكاب يك ماجراجويي ديگر ممانعت خواهند كرد، زيرا بر ماليات‌دهندگان آمريكايي فشار وارد خواهد كرد.

بنابراين گزارش، متكي تلاش براي محدودسازي آمد و شد در تنگه راهبردي هرمز را در صورت حمله به ايران رد نكرد و گفت: ما بايد از امنيت ملي، كشور و نظام انقلابي خود دفاع كنيم.

اين گزارش مي‌افزايد: متكي از ترجيح ايران به مسير ديپلماتيك خبر داد، اما خاطرنشان كرد كه در صورت حمله نظامي به ايران وضعيت تغيير مي‌كند و در اين مورد، سياستمداران اندكي كنار مي نشينند و به نيروي نظامي اجازه مي‌دهند تصميم‌گيري كند.

وزير خارجه ايران همچنين اعلام كرد كه تهران براي دور جديد گفتگوها در خصوص مساله هسته‌اي آمادگي دارد و ظرفيت جديد و نگرش جامع مشاهده مي‌شود.

وي گفت: ما ظرفيتي جديد براي دستيابي به نگرش جامع و چند جانبه مشاهده مي‌كنيم.

از سوي ديگر، جرج بوش رئيس‌جمهوري آمريكا بر استفاده از ديپلماسي در خصوص مساله‌ هسته‌اي ايران تاكيد كرد. ‌

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، بوش كه ديروز در كاخ‌سفيد با خبرنگاران سخن مي‌گفت، با تاكيد بر استفاده از گزينه ديپلماسي در برابر ايران ادامه داد: ديپلماسي گزينه اول ماست، اما همه گزينه‌ها روي ميز قرار دارند.

خبر ديگر اين كه كاخ سفيد ديروز به اظهارات وزير امور خارجه كشورمان درباره روند جديد براي حل و فصل مساله هسته‌اي ايران واكنش نشان داد.

دانا پرينو سخنگوي كاخ سفيد در اين باره مدعي شد: ما براي ترديد داشتن در اين خصوص دليل داريم، زيرا پيام‌هاي گوناگوني از سوي آنان (ايران) دريافت داشته‌ايم.‌

گفته‌هاي سولانا

مسئول امور سياست خارجي اتحاديه اروپا هم ديروز اعلام كرد كه پاسخ ايرانيان به پيشنهاد جديد هسته‌اي از سوي جامعه بين‌الملل جالب است.

به گزارش فارس كريستينا گالاچ سخنگوي خاوير سولانا به نقل از وي افزود: واكنش ايران به بسته پيشنهادي اتمي جامعه بين‌الملل در خصوص مشوق‌هايي براي تعليق غني‌سازي اورانيوم جالب است، اما هنوز پاسخ‌‌‌‌رسمي از سوي آنان دريافت نكرده‌ايم.

گالاچ با اشاره به اظهارات اخير مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل، از قول سولانا خاطرنشان كرد: اين كه وي از مذاكره حمايت مي‌كند، جالب است.

ساير تحولات‌

* وزير خارجه چين در گفتگوي تلفني دكتر جليلي با دبير شوراي عالي امنيت ملي، روند مذاكرات ايران با گروه 1+5 را بررسي كرد.

به گزارش مهر، يانگ‌جيچي در اين گفتگو از موضع مثبت جمهوري اسلامي ايران در پذيرش نمايندگان گروه 1+5 تشكر كرد.

دكتر جليلي نيز در اين گفتگوي تلفني با تشكر از رويكرد مثبت چين ابراز اميدواري كرد كه دور جديد مذاكرات توام با حسن نيت و ابتكار بر مبناي مشتركات باشد.

يانگ‌جيچي نيز خواستار تداوم مشورت‌ها با ايران براي تداوم مذاكرات سازنده شد.

* فرمانده ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا ديروز در نشستي در ابوظبي اعتراف كرد: اگر ايران بخواهد تنگه هرمز را ببندد، كشورهاي غربي با مشكل بزرگي روبرو خواهند شد. ‌

به گزارش فارس كوين كاسگريف اعلام كرد: آمريكا و متحدين آن در خليج‌فارس به اين نتيجه رسيده‌اند كه بستن تنگه هرمز براي كشورهاي غربي بسيار سنگين تمام خواهد شد، بنابراين بهتر است كه ايران اين اقدام را عملي نسازد.

كاسگريف در اين نشست اعتراف كرد كه اگر ايران بخواهد اين تنگه را ببندد، كشورهاي غربي از 40 درصد از نفت دنيا محروم خواهند شد كه براي امنيت اقتصادي اين كشورها تهديدي جدي به حساب مي‌آيد.

* فرمانده ارشد پنتاگون هشدار داد كه گشودن جبهه سوم براي ارتش آمريكا بسيار پردغدغه و مخاطره‌آميز خواهد بود.

به گزارش فارس دريادار اظهار داشت: از منظر ارتش‌‌‌‌‌آمريكا اكنون گشايش جبهه سوم‌‌‌‌براي ما به شدت پردغدغه خواهد بود. ‌* يك روزنامه انگليسي با اشاره به تاكيد باراك اوباما نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري آمريكا و مشاوران وي بر گفتگوي بدون پيش شرط با ايران، نوشت: كشورهاي اروپايي تمايلي به اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران ندارند.‌

* اكمل‌الدين احسان اوغلو دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي گفت: اكنون دوران طلايي روابط خود را با جمهوري اسلامي ايران سپري مي‌كنيم و اين سازمان از مواضع تهران به ويژه در زمينه مساله هسته‌اي حمايت مي‌كند.‌




 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن