تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812852951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: تئوري اقدام پيش دستانه توحش مدرن است


واضح آرشیو وب فارسی:الف: لاريجاني: تئوري اقدام پيش دستانه توحش مدرن است
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه توهم حمله پيش دستانه يك توحش مدرن است گفت:‌ اينكه نيت خواني شود و يك كشور با تصور اينكه ممكن است مورد حمله قرار گيرد به كشور ديگر حمله كند در هيچ نظامنامه بين‌المللي اين مورد پيدا نمي‌شود.

به گزارش رجانيوز به نقل از مهر رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در آئين سالگرد تاسيس شبكه پرس تي وي سخن مي گفت با اشاره به بي اعتمادي ايرانيان به آمريكاييها با يادآور شدن سالروز حمله وحشيانه ناو آمريكا به هواپيماي مسافربري ايران اظهارداشت : آمريكاييها در گذشته و پيش از پيروزي انقلاب اسلامي با دولت ملي مصدق مبارزه كردند و با دسيسه دولت مردمي مصدق را سرنگون كردند و پس از آن مستشاران خود را در سراسر كشور گستراندند و اين فجايع در خاطرات سران رژيم سابق مشخص است كه دولتمردان ايراني هيچ تصميمي نمي‌توانستند بگيرند مگر با اجازه آمريكاييها و با مطالعه خاطرات كساني كه در رژيم قبلي در راس بودند‌ متوجه مي‌شويد كه وضعيت حقوق بشر در آن روزها چگونه بود اما آمريكاييها در اين مورد هيچ اعتراضي به سران رژيم پهلوي نمي‌كردند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قراردادهاي هسته اي ايران با امريكا و ديگر كشورهاي قبلي در قبل از انقلاب يادآور شد : ‌با كارنامه‌اي كه رژيم پيشين در زمينه حقوق بشر داشت اما آمريكاييها و غربيها به سران رژيم سابق اجازه فعاليتهاي هسته‌اي مي‌دادند و از نظر آنها اين فعاليتها بلامانع بود.

لاريجاني با اشاره به تلاش آمريكاييها در دخالتهاي بيجا در امور داخلي ايران اين تلاشها را ناشي از نا آگاهي از روحيات ايرانيان دانست و بيان داشت:‌ همين گامهاي غلط باعث شد تا مردم ايران مصمم شوند تا دست آمريكا را قطع كنند.

وي به برخي فعاليتهاي خصمانه آمريكا در بعد از انقلاب عليه ايران اشاره كرد و گفت: برخلاف قراردادهاي قبل از انقلاب درباره همكاري هسته اي آمريكاييها پس از پيروزي انقلاب فورا جلوي فعاليتهاي هسته‌اي ايران را گرفتند و صدام را عليه ايران شوراندند و عراق را مسلح كردند.

علي لاريجاني با اشاره به حمله ناو هواپيمابر آمريكا به هواپيماي مسافربري ايران گفت:‌ آمريكاييها نه تنها از ملت ايران عذرخواهي نكردند و تنها به اظهار تاسف بسنده كردند كه حتي به مسئول ناو نشان و درجه اعطا كردند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينكه توهم حمله پيش دستانه يك توحش مدرن است گفت :‌ اينكه نيت خواني شود و يك كشور با تصوراينكه ممكن است مورد حمله قرار گيرد به كشور ديگر حمله كند در هيچ نظامنامه بين‌المللي اين مورد پيدا نمي‌شود و غربيها با همين توهم به افغانستان و عراق حمله كردند اما همانها امروزه با طالبان مذاكره مي‌كنند و از آنها استمداد مي‌طلبند اين براي دولت انگليس و ناتو افتضاح محسوب ميشود و جاي تاسف دارد.

وي ادامه داد: آمريكاييها ادعا كردند كه در عراق برج دموكراسي مي‌سازند تا بر ايران و سوريه سايه بيندازند اما محصول آن كشته شدن صدها هزار عراقي، ايجاد گوآنتانامو، كشته شدن حدود 4000 - 5000هزار سرباز آمريكايي و ادامه جنگ تروريستها با آنها در عراق است و اين درحالي است كه اين تروريستها از كشورهاي دوست آمريكا به عراق مي‌آيند تا با آمريكاييها بجنگند.

دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد:‌ امروز همگان در لبنان مي‌دانند عاملي كه اجازه نمي‌دهد در لبنان دولت ملي تشكيل شود آمريكاست و امروزه آمريكا به دولتي ماجراجو در منطقه تبديل شده است و مردم منطقه از آنها متنفر هستند.

علي لاريجاني با بيان روند كوتاهي از آغاز مذاكرات هسته اي و تداوم ان اظهار داشت : ايرانيان توانستند با اراده خود به دانش هسته‌اي دست يابند. در كاخ سعدآباد گفتند كه تنها چند هفته تعليق كنيد اما اين تعليق تبديل به چند سال شد اما هيچگاه غربيها به معاهدات خود عمل نكردند و در سال 84 در نيويورك با وزراي كشورهاي اروپايي ديداري داشتم و به آنها گفتم كه عملكرد شما موجب شده است تا ما به سمت شكستن تعليقها حركت كنيم و براي ما روشن بود كه آنها نمي‌خواهند ايران فعاليتهاي هسته‌اي داشته باشد حتي در مذاكره زمستان 84 كه با پا در مياني روسها و در برلين تشكيل شد نماينده انگليس به صراحت گفت كه ما حتي دانش هسته‌اي صلح‌آميز را از ايران نمي‌پذيريم.

وي با اشاره به روند صدور قطعنامه عليه ايران گفت : ‌با آغاز جنگ 33 روزه لبنان آنها فكر كردند كه اين جنگ ظرف چند روز تمام مي‌شود و از اين شلوغي استفاده كردند و در حالي كه قرار بود مذاكرات ادامه پيدا كند ظرف 24 ساعت در شوراي امنيت قطعنامه‌اي برعليه كشورمان صادر كردند.

لاريجاني با تاكيد بر اين كه ايران همواره به مذاكره پايبند بوده است خطاب به غربيها گفت: شما ميز مذاكره را ترك كرديد و اكنون پيوسته اعلام مي كنيد كه ايران پاي ميز مذاكره بيايد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اگر روزي لازم باشد اسناد مذاكره را منتشر مي كنيم تا مشخص شود غربيها چه قولهايي دادند و خلاف آن عمل كردند.

وي با اشاره به تهيه طرح مداليته از سوي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهار داشت: در حالي كه مديركل اين آژانس اعلام كرد مسائل بين طرفين حل شده است اما آمريكا و غرب با صدور قطعنامه نزد ايرانيان نسبت به خود بي اعتمادي ايجاد كردند.

وي در عين حال اضافه كرد: اگرچه شما قطعنامه صادر كرديد اما ايران ايستا نبود و در موقعيت جديد قرار گرفت و شما هم با واقعياتي مواجه شديد.

رئيس مجلس هشتم يادآور شد: آنان با اين وضعيتي كه در منطقه دارند و با اين شيوه‌اي كه در پيش گرفته‌اند به بن‌بست خواهند رسيد و البته ايرانيان ستيزه‌جو نيستند و ما هيچ وقت از مذاكره پرهيز نداشته‌ايم در موضوع انرژي هسته‌اي نيز همواره طريق مذاكره را به عنوان بهترين راه اعلام كرده‌ايم اما اگر شما راه مذاكره را در پيش نگيريد هم خود و هم منطقه را در رنج قرار مي‌دهيد و راه در رويي هم نخواهد بود و البته نه مذاكرات تصنعي بلكه مذاكره واقعي.

وي به عنوان توصيه به غربيها گفت: اگر دنبال راه معقول در منطقه هستيد بايد تصورات ذهني خود تغيير دهيد نه اينكه روشهاي كهنه همانند چماق و هويج را برگزيند.

لاريجاني در خصوص برخي تهديد ها عليه ايران اظهارداشت: ‌ممكن است شما لطمه‌اي به ايران بزنيد اما مطمئن باشيد كه لطمه خواهيد خورد. پس بهتر است كه وارد يك بازي برد - برد شويد. وضعيت منطقه امروز حساس است و ملت ما به دقت اوضاع آن را دنبال مي‌كنند و ما فكر مي كنيم شما تا امروز دنبال بازي برد - باخت بوده‌ايد كه اين راه اشتباهي است.

وي افزود: ايران به دنبال آرامش در منطقه است اما بايد غرب اقدامات ارباب ‌رعيتي را فراموش كند كما اينكه مي‌خواستند در عراق توافقنامه بغداد را اجرا كنند كه با مخالفت مردم عراق روبرو شدند اگر عاقلانه فكر كنيد به راهي مي‌رسيد كه به نفع شما خواهد بود و هميشه نيز اين فرصت براي شما نخواهد بود.

رئيس مجلس در خاتمه با اشاره به اولين سالگرد آغاز به كار شبكه پرس تي وي گفت: پرس تي وي از لحاظ جذابيت و خلاقيت جزو شبكه‌هاي خوب است و اميدواريم اين شبكه بتواند بستر نقل حقايق براي ملتها باشد.
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن