تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815540909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نادران به قرائت نشدن نامه نمايندگان درحمايت ازحقوق نمايندگي تذكر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نادران به قرائت نشدن نامه نمايندگان درحمايت ازحقوق نمايندگي تذكر داد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي از قرائت نشدن نامه 212 تن از نمايندگان در مورد حمايت از حقوق نمايندگي و احضار تعدادي از نمايندگان به دادگاه انتقاد كرد .


به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا ،" الياس نادران " در جلسه علني روز چهارشنبه مجلس در تذكري آئين نامه اي با استناد به مواد 115 ، 17 و بند 11 ماده 23 آئين نامه داخي مجلس گفت : براساس ماده 115 آئين نامه داخلي هرگاه نمايندگان در رابطه با مسايل مهم مملكتي و يا بين المللي و مناسبت هاي خاص لازم بدانند ،‌مي توانند بيانيه صادر كنند .
وي افزود : براين اساس هيات رئيسه مجلس نيز موظف است چنانچه بيانيه صادره به امضاي حداقل نصف بعلاوه يك مجموع نمايندگان رسيده باشد ،‌آن را در پايان جلسه علني مجلس قرائت كند.
اين نماينده مجلس همچنين تصريح كرد : ماده 17 آئين نامه داخلي نيز بر ضرورت بي طرفي هيات رئيسه مجلس و رعايت عدالت و انصاف در برخورد تاكيد دارد .
نادران ادامه داد: متاسفانه در مورد نامه اي كه به امضاي 212 نفر از نمايندگان مجلس در خصوص مسايل فيمابين هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در مجلس و برخي از مقامات قضايي رسيده است و همچنين در مورد نامه تشكر از رئيس سازمان صدا و سيما كه ديروز در مجلس قرائت شد، با معيارهاي دوگانه مواجه شده ايم .
وي تاكيد كرد : آنچه در نامه اين 212 تن از نمايندگان وجود دارد در مطبوعات نيز منتشر شده است .
نماينده تهران در مجلس يادآور شد كه روز گذشته علي مطهري نماينده تهران نيز در تذكري از قرائت نشدن اين نامه در صحن علني انتقاد كرد كه لاريجاني اظهار داشت : اين نامه چون خطاب به رئيس بوده و چون نامه تلقي مي شود و نه بيانيه ،‌در جلسه علني قرائت نشده است .
نادران افزود : اين درحالي است كه نامه قدرداني نمايندگان از تهيه برنامه روح الله خطاب به عزت اله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما در جلسه روز گذشته از همين تريبون قرائت شد .
وي خواست كه معيارهاي بيانيه از نظر هيات رئيسه مجلس مشخص شود تا نمايندگان از اين پس عنوان نامه را خط بزنند و بنويسند كه عنوان، بيانيه است .
نادران خاطر نشان كرد : ماده 115، هيات رئيسه را موظف مي كند و حق تشخيص به هيات رئيسه نمي دهد .
نادران يادآور شد : بنده در مورد اينكه چرا اين نامه نمايندگان قرائت نمي شود از بعضي از اعضاي هيات رئيسه سووال كردم و بيان كردند كه اگر يك خط از نامه 212 تن از نمايندگان خط زده شود، قرائت مي شود .
اين نماينده مجلس افزود‌: بنده اعلام كردم اين نامه به امضاي 212 تن از نمايندگان رسيده و هيچ فردي حق ندارد يك كلمه از اين نامه را كم و زياد كند چه برسد به اينكه جمله اي از آن را كم و يا زياد كند .
نادران تصريح كرد : ما با يك پديده اي در كشور مواجه هستيم كه غائله پاليزدار را به امضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه مربوط مي كنند .
وي افزود: دكتر كامران رئيس محترم هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه از رزمندگان و خانواده شهدا هستند ، هم اكنون براي حسن كامران از طريق مطبوعات احضاريه داده اند .
نادران تاكيد كرد :محمد دهقان نايب رئيس اين هيات كه برادر آزاده هستند را نيز به دادگاه احضار كرده اند .
اين نماينده مجلس ادامه داد : عليرضا زاكاني نماينده تهران از اساتيد عزيز و جانبار كشور هستند كه سلامت نفس و رفتار وي بر كسي پوشيده نيست ، هم اكنون مورد بدترين اتهامات قرار گرفته است .
نادران خاطر نشان كرد كه هيات رئيسه بايد از حيثيت مجلس و نمايندگان بويژه اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه دفاع كند تا مجلس بتواند بعدا نيز اين كارها را محكم و قاطع ادامه دهد .
وي ياد آور شد ، فاطمه آجورلو كه خواهر دو شهيد است ، شبانه به بهانه اي واهي به خانه وي ريخته اند . گفته شده كه اگر به خانه وي نمي ريختند، اسناد گم مي شد .
نماينده تهران در مجلس افزود : آيا آنها هم اكنون در اين خانه سند پيدا كرده اند ، چگونه است كه به خود اجازه مي دهند به حريم مجلس تجاوز و هتك حرمت كنند .
نادران يادآور شد : متخلفاني قبل از اينكه نامه نمايندگان در صحن علني قرائت شود،‌از خود دفاع كردند ، ‌و امروز بيانيه عليه نمايندگان مجلس صادر مي كنند . اين خلاف ماده 188 آئين نامه دادرسي كيفري است .
وي تاكيد كرد ، آيا جرمي مسلم و ثابت شده است .
علي لاريجاني رئيس مجلس نيز در پاسخ به اين تذكر گفت : بعضي از اين اقدامات و رفتارهاي رسانه اي كه مسوولان قوه قضائيه نشان داده اند ،‌را به هيچ وجه تاييد نكرده ايم .
وي افزود : نمايندگاني كه شما نام برديد ،‌ بسيار شريف و ارزنده هستند و صيانت از حقوق نمايندگان وظيفه ما است .
لاريجاني يادآور شد : هيات رئيسه جلساتي در اين زمينه داشته است و به نحو درستي از حقوق قوه مقننه دفاع مي شود .
وي در مورد قرائت نشدن نامه 212 تن از نمايندگان توضيح داد، اگر نمايندگان مطابق ماده 115 آئين نامه بيانيه صادر كنند از تريبون قرائت خواهد شد و هيج ربطي به محتواي آن ندارد .
لاريجاني خاطرنشان كرد: اگر نامه اي به يك مسوولي نوشته شود ، بيانيه محسوب نمي شود اگر در بالاي اين نامه نوشته شود بيانيه نمايندگان ،‌ قرائت خواهد شد .
وي تاكيد كرد : نامه روز گذشته نمايندگان به ضرغامي ،‌تصور شده بود كه بيانيه بوده است و به همين دليل در صحن قرائت شد . اين نامه نبايد در صحن علني قرائت شود .
سيام ** 1336 * 15231 * 1701
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن