تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815588735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس تصويب كرد جرئيات برداشت 45 هزار ميلياردي دولت از حساب ذخيره‌ ارزي


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: مجلس تصويب كرد جرئيات برداشت 45 هزار ميلياردي دولت از حساب ذخيره‌ ارزي
آفتاب: نمايندگان مجلس هشتم روز سه‌شنبه به دولت اجازه دادند جهت تامين اعتبار مورد نياز «واردات كالاهاي اساسي و خسارت ناشي از خشكسالي و سرمازدگي» معادل ارزي چهل و پنج هزار ميليارد ريال از حساب ذخيره ارزي برداشت كند.

بر اساس اين گزارش نمايندگان در اين جلسه علني پس از تصويب كليات لايحه متمم بودجه سال 87 كل كشور جهت تامين اعتبار مورد نياز واردات كالاهاي اساسي و ضروري و جبران خسارت ناشي از خشكسالي و سرمازدگي به بررسي جزئيات اين لايحه پرداختند.

دولت هدف از ارائه اين طرح را تحولات اقتصادي جهان و شرايط اقليمي كشور و افزايش قيمت جهاني كالاهاي وارداتي به ويژه مواد غذايي و لزوم استفاده از منابع ناشي از افزايش قيمت نفت در مقابله با فشارهاي وارده به مردم و حمايت از توليد داخلي در برابر خسارت‌هاي ناشي از خشكسالي و سرمازدگي در همه استان‌هاي كشور و تقويت ذخيره كالاهاي اساسي و استراتژيك كشور،‌ اعلام كرده است.

در بررسي اين لايحه پيشنهادات مختلفي از سوي نمايندگان مطرح شد و در نهايت پيشنهاد تعدادي از نمايندگان جايگزين ماده واحده اين لايحه شد.

بر اساس ماده واحده اين لايحه كه به تصويب مجلس رسيد به دولت اجازه داده شد علاوه بر ارقام جداول مندرج در بودجه سال 1387 كل كشور معادل ارزي 45 هزار ميليارد ريال از محل حساب ذخيره ارزي برداشت و به نحو زير تخصيص دهد:

1- مبلغ 20 هزار ميليارد ريال جهت خريد و واردات كالاهاي اساسي و يا ضروري بر اساس تصويب‌نامه هيئت وزيران.

2- مبلغ 25 هزار ميليارد ريال جهت حمايت از خسارت ديدگان، بهره‌برداران و توليدكنندگان بخش كشاورزي كشور در برابر خسارت‌هاي ناشي از خشكسالي و سرمازدگي در تمامي استان‌هاي كشور بر اساس رديف‌هاي زير:

الف - تامين يارانه مورد نياز نهادهاي كشاورزي (اعم از باغي، زراعي، دامي و طيور)، 8 هزار ميليارد ريال.

ب - تامين اعتبار به منظور پرداخت سود و كارمزد تسهيلات بانكي كشاورزان خسارت ديده براي استمهال يكساله اقساط سررسيد شده، 6 هزار ميليارد ريال.

ج- پرداخت خسارت به كشاورزان خسارت ديده فاقد پوشش بيمه‌اي، 2 هزارميليارد ريال.

د - افزايش اعتبار صندوق بيمه محصولات كشاورزي، 2 هزار ميليارد ريال.

هـ - تامين اعتبار كمك‌هاي فني و اعتباري اصلاح شيوه‌هاي آبياري و توسعه آبياري تحت فشار، 3 هزار ميليارد ريال.

و - تامين اعتبار به منظور تامين آب شرب مناطق شهري، روستايي و عشايري، 4 هزار ميليارد ريال.
نمايندگان مجلس همچنين در بررسي اين لايحه دو تبصره به ماده واحده اين لايحه الحاق كردند.

بر اساس اين تبصره الحاقي، دولت موظف شد در پايان هر ماه عملكرد و جزئيات استفاده از اين اعتبار را به مجلس شوراي اسلامي گزارش نمايد.

همچنين بر اساس تبصره الحاقي ديگر دولت موظف شد در تامين و جبران خسارت‌هاي كشاورزان، باغداران و دامداران در استان‌هاي مختلف با تناسب خسارت وارده اقدام نمايد.
بر اين اساس در تعيين سهميه هر استان بايد مبالغ تخفيف‌ يافته قبلي توسط دولت نيز لحاظ شود و هرگونه مقررات و جداول مغاير با اين تبصره لغو مي‌گردد.

گفتني است نمايندگان در جلسه علني روز يكشنبه نهم تيرماه به دو فوريت اين لايحه‌ راي دادند و امروز نيز كليات و جزئيات آنرا بررسي و تصويب نهائي كردند.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن