تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815375562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منيره نوبخت:پيشرفت در مسير انقلاب اسلامي مقيد به رعايت عدالت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: منيره نوبخت:پيشرفت در مسير انقلاب اسلامي مقيد به رعايت عدالت باشد
گروه سياسي: تأكيد مقام معظم رهبري براي آن است كه ايرانيان راه پيشرفت در مسير انقلاب اسلامي خود را مقيد به رعايت عدالت بدانند و تأمين و توسعه عدالت همه‌جانبه را به عنوان قانون اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي همواره مورد نظر قرار دهند.
منيره نوبخت، رئيس شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري در ابتداي سال 87، لازمه ورود به دهه چهارم انقلاب را پيشرفت همراه با عدالت دانسته‌اند، اظهار كرد: دليل تأكيد مقام معظم رهبري آن است كه امكان تقايل پيشرفت با عدالت، يك امر بسيار محتمل و ممكن است.

عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي، تأكيد كرد: وضع موجود جهان در بسياري از كشورها، مؤيد اين حقيقت است؛ در بسياري مواقع در برخي كشورها، اهداف پيشرفت و توسعه به جديت پيگيري و در برخي موارد محقق مي‌شود، اما به قيمت زير پاگذاشتن و ناديده‌گرفتن عدالت، اين پديده تلخي است كه ما امروز در بسياري نقاط جهان شاهد آن هستيم.

اين فعال سياسي متذكر شد: در بسياري از موارد ما در پيشرفت‌ جوامع، با عدم رعايت حقوق افراد و گروه‌هاي موفق اجتماعي و حتي در سطح بين‌المللي زير پاگذاشتن حقوق انساني و كشورهاي ديگر مواجه هستيم.

نوبخت تصريح كرد: تأكيد مقام معظم رهبري براي آن است كه ايرانيان راه پيشرفت در مسير انقلاب اسلامي خود را مقيد به رعايت عدالت بدانند و تأمين و توسعه عدالت همه‌جانبه را به عنوان قانون اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي همواره مورد نظر قرار دهند.

عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به اين سؤال كه انقلاب در عرصه جهاني چه اولويت‌هايي را بايد مدنظر قرار دهد، بيان داشت: انقلاب اسلامي ايران، طبيعتاً تأثيراتي را در سطح بين‌الملل داشته و جايي را براي خود در عرصه بين‌الملل باز كرده است.

وي در ادامه دليل اين رويداد را مورد بررسي قرار داد و گفت: اين انقلاب از مبدأ تعقل فكري و انديشه‌اي آغاز شده و بر فضاي فكري جهان تأثير گذاشته، اين اتفاقي است كه به صورت طبيعي به عنوان عامل وقوع انقلاب در سطح بين‌الملل شاهدش هستيم.

اين كارشناس سياسي عنوان داشت: ايران راهي را در جهان آغاز كرده و در سطح بين‌الملل اين مسير را دنبال مي‌كند، ما در نظام جمهوري اسلامي بايد به ايجاد جامعه عدالت‌محور مبتني بر آموزه‌هاي اخلاقي و ديني توجه داشته‌ باشيم.

وي يادآور شد: اين وجهي از انقلاب اسلامي ايران است كه قطعاً جاذبه‌هاي بيشتري را دارد و به عنوان گمشده جامعه امروز بشري خواهان بيشتري را به دنبال دارد.

نوبخت در بخش پاياني سخنان خود فراز و فرودها بر سر راه حركت انقلاب اسلامي به سمت آرمان‌هايش را مورد بررسي قرار داد و متذكر شد: مهمترين و بيشترين مزاحمت‌ها در مسير حركت انقلاب اسلامي، موانع مزاحمت‌آفرين تحميل‌شده هستند؛ عوامل بيرون از نظام و ساختار جمهوري اسلامي بيشترين مشكل را براي اين انقلاب پديد آورده‌اند.

نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: نظام جمهوري اسلامي از پيروزي انقلاب اسلامي تا هم‌اكنون، همواره با موانع مزاحمت‌آفرين تحميل‌شده از سوي عوامل بيرون از نظام و ساختار خود مواجه بوده است.

وي ادامه داد: شايد در طول سي‌سال گذشته بيشترين فراز و فرودها از اين ناحيه بوده است و انقلاب اسلامي به نحو خوبي موفق شده با اين موانع برخورد كند و اگر چه اين موانع مزاحمت‌ها و تأثيراتي را در سرعت حركت داشته‌اند اما نتوانسته‌اند به عنوان عامل بازدارنده نقشي را ايفا كنند.

منيره نوبخت تأكيد كرد: قدرت مقابله با موانع و ادامه حركت به سمت جلو يكي از خصوصيات اصلي و بارز انقلاب است كه ما نمود آن را در نظام جمهوري اسلامي بسيار قوي‌تر و بارزتر از آغاز انقلاب ملاحظه مي‌كنيم.

وي در خاتمه‌ سخنان خود اين جملات را بيان كرد كه يقين داريم ورود به دهه چهارم انقلاب قطعاً با پيشرفت‌ها و موفقيت‌هاي داخلي و بين‌المللي بيشتر از گذشته براي جمهوري اسلامي توأم خواهد بود.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن