تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813285280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش ارزشهاي اجتماعي زن/زنان با بهره‌گيري از تعاليم الهي براي حفظ ارزشهاي اجتماعي فعاليت كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همايش ارزشهاي اجتماعي زن/زنان با بهره‌گيري از تعاليم الهي براي حفظ ارزشهاي اجتماعي فعاليت كنند
در همايش يكروزه ارزشهاي اجتماعي زنان در اديان كه در هند برگزار شد شركت كنندگان بر نقش و جايگاه ارزشمند زن در خانواده و اجتماع تأكيد كرده و يادآور شدند: زنان بايد با بهره‌گيري از تعاليم الهي و توانمندسازي خويش با اتحاد و همدلي در دستيابي به حقوق واقعي و حفظ ارزشهاي اجتماعي بكوشند.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر كريم نجفي رايزن فرهنگي ايران در دهلي نو درباره جايگاه زنان پس از انقلاب گفت: براساس آمار 90 درصد زنان ايران باسواد و 81 درصد آنان تحصيلكرده هستند. دانش آموزان دختر در مدارس ايران 53 درصد كل و دانشجويان دختر نيز 62 درصد دانشجويان دانشگاههاي ايران را تشكيل مي‌دهند. اين بخش از دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در سايه رهبري امام خميني(ع) است كه اتفاقاً همزمان با ميلاد حضرت فاطمه(ع) متولد شده است.

نجفي در ادامه خطاب به جامعة بزرگ زنان گفت: نبايد اجازه دهيم زنان در سكوت آزار يابند و مهمترين و اساسي ترين كار براي آغاز توسعه و تقويت جايگاه اجتماعي زنان، پرداختن به امر آموزش و پرورش و فرهنگ است.

وي افزود: اگر زنان جوامع اسلامي و سيستم حقوقي زنان مورد مطالعه در جامعه بزرگتر غيرمسلمان قرار گيرد و با توان ساير جوامع با الگوهاي واقعي و دستورالعمل هاي دقيق و اساسي اسلام درباره زنان آشنا شوند راههاي مهمي را مي توانند در به كارگيري و گسترش استعدادها براي حفظ و نجات زناني كه از بي عدالتي رنج مي برند، ابداع كنند.

دكتر نجفي تصريح كرد: زنان بايد با بهره گيري از علوم و تعليمات الهي و توانمندسازي خويش با اتحاد و همدلي و يافتن راه كارهاي مشترك در دستيابي به حقوق واقعي و حفظ ارزشهاي اجتماعي بكوشند.

دكتر كران ويلا، از چهره هاي فعال زن در هند و رئيس سابق كميسيون ملي زنان هند به موضوع زنان و ناهنجاريهاي كنوني جامعه هند پرداخت و گفت: يكي از مهمترين مشكلاتي كه زن در جامعه با آن مواجه است سوء استفاده و رهبري غلط برخي از روحانيون هندو و مسلمان است. همه ما مي دانيم كه دستورات واقعي اسلام درباره زنان بسيار غني و درخور توجه است اما عملاً درست به كار گرفته نمي شوند و در بسياري مواقع مي بينيم تفسيري نادرست از مفاهيم اسلامي به جامعه ارائه مي شود كه به بروز مشكلات، تبعيض و بي عدالتي و اعمال خشونت منجر مي شود.

دكتر كاپيلا واتسيان نماينده مجلس هند و از شخصيتهاي پيشكسوت و برجسته فرهنگي هند گفت: زنان در همه اديان مهم داراي جايگاه ويژه اي هستند كه تعريف جامع و عملي را براي ارزشهاي اجتماعي آن قابل شده اند. پيامبران براي به دست آودرن قدرت و اعمال نفوذ در ميان جامعه نيامده اند بلكه پيام آوران صلح و عدالت بوده اند و براي جامعه آئين زندگي، برابري و رعايت حقوق اساسي را به ارمغان آورده اند لذا ما هم بايد به اين دستاوردها احترام بگذاريم و براي رفع ناهنجاري ها، تبعيضها و ظلم و ستم به زنان بكوشيم.

وي در پايان گسترش دستورات اسلام را براساس پيام صلح و دوست داشتن و برابري حضرت محمد(ص) دانست و خواست تا به واقعيتها و آموزه هاي اسلامي نگرش تازه اي شود.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن