تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815186190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دعوت لاريجاني از همتاي هندي خود براي سفر به ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دعوت لاريجاني از همتاي هندي خود براي سفر به ايران
خبرگزاري فارس: علي لاريجاني در ديدار ام‌ كي‌ نارايانان مشاور امنيت ملي هند از همتاي هندي خود براي سفر رسمي به جمهوري اسلامي ايران دعوت به عمل آورد.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از اداره اخبار و رسانه‌هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي، ام‌ كي‌ نارايانان مشاور امنيت ملي هند بعد از ظهر امروز سه‌شنبه با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو كرد.
در اين ديدار علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، هند را كشوري دوست، مهم و داراي اشتراكات فرهنگي و تاريخي با جمهوري اسلامي ايران ارزيابي كرد و با اشاره به روابط خوب فيمابين دو كشور اظهار داشت: از اينكه بين 2 كشور روابط دوستانه و همكاري‌هاي خوب سياسي، اقتصادي و فرهنگي وجود دارد، خوشحاليم.
وي همچنين همكاري‌هاي مشترك دو كشور در زمينه بازسازي افغانستان را نمونه‌اي از فعاليت‌هاي معطوف به برقراري آرامش و ثبات در اين كشور و منطقه دانست و بر استمرار تبادل اين همكاري‌ها تاكيد كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه‌اي نيز گفت: در حال حاضر وضعيت حساسي در دو كشور عراق و افغانستان وجود دارد و استقرار ثبات و آرامش در اين دو كشور به نفع مردم منطقه است.
لاريجاني در ادامه با انتقاد از رويكرد آمريكا در منطقه، خاطرنشان ساخت: وضعيت آمريكا در عراق روز به روز وخيم‌تر مي‌شود و فشار واشنگتن براي انعقاد موافقت‌نامه امنيتي در عراق آثار زيانباري براي مردم كل منطقه خواهد داشت.
در ادامه اين ديدار نارايانان مشاور امنيت ملي هند ضمن تبريك به لاريجاني بخاطر انتخاب وي به رياست مجلس شوراي اسلامي، لاريجاني را شخصيتي تاثيرگذار در عرصه سياسي ايران خواند.
وي ايران را كشوري مهم در منطقه دانست و با اشاره به مشتركات تاريخي و فرهنگي بين مردم 2 كشور، سابقه دوستي و همكاري فيمابين را ديرينه خواند و گفت: گسترش روابط دوستانه و همكاري‌هاي دوجانبه بين هند و ايران از اهميت بالايي برخوردار است .
مشاور امنيت ملي هند با اشاره به خط لوله گاز ايران به پاكستان و هند، آن را باعث تحكيم دوستي بين مردم سه كشور دانست.
وي برقراري آرامش در افغانستان را در جهت منافع مردم منطقه دانست و با اشاره به همكاري‌هاي كشورش با ايران در زمينه استقرار صلح و آرامش در افغانستان خواستار تبادل تجارب مربوط در اين زمينه بين دو كشور شد.
نارايانان دخالت نيروهاي بيگانه در افغانستان را موجب به مخاطره افتادن منافع كل منطقه دانست.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن