تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814721106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست مديركل بخش خاور نزديك وزارت خارجه آمريكا براي همكاري با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: درخواست مديركل بخش خاور نزديك وزارت خارجه آمريكا براي همكاري با ايران
خبرگزاري فارس: جفري فالتمن مديركل بخش خاور نزديك وزارت خارجه آمريكا خواستار همكاري اين كشور با ايران در زمينه هاي اقتصادي، هواپيمايي و مخابراتي شد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از گزارش ساعت 20:30 شب گذشته راديو فارسي زبان بي بي سي، مديركل بخش خاور نزديك وزارت خارجه آمريكا گفت: توسل به گزينه هاي ديگر براي هيچ طرفي خوب نيست ما حقيقتاً مي‌خواهيم كه مناقشه هسته اي با ايران را بطور صلح آميز حل و فصل كنيم با همين نيت بود كه بسته پيشنهادي گروه پنج به علاوه يك چند هفته پيش به ايران ارائه شد .
جفري فالتمن افزود: بياييد دست به دست هم بدهيم تا اقتصاد ايران را تقويت، فن آوري هواپيمايي غير نظامي ايران را تجديد و در زمينه مخابرات همكاري كنيم .
نعيم سبحاني گزارشگر بي بي سي از واشنگتن گزارش داد: كاندوليزا رايس وزيرخارجه آمريكا مي گويد اگر ايران غني سازي اورانيوم را متوقف كند او با همتاي ايراني خود در هر جا، هر زمان و درباره هر موضوع ديدار و مذاكره خواهد كرد. اكثر ناظران در آمريكا به تحقق اين سناريو در حدود شش ماهي كه به پايان تصدي دولت جرج بوش رئيس جمهور آمريكا باقي مانده چندان خوش بين نيستند با اين وجود ديپلمات هاي ارشدي كه در وزارت خارجه آمريكا زير نظر رايس فعاليت دارند همچنان اميدوارند كه بتوانند براي حل مناقشه اتمي ايران راهي ديپلماتيك پيدا كنند.
رابرين رايت خبرنگار روزنامه واشگنتن پست يادآور شد: فكر نمي كنم ايران برنامه غني سازي خود را بخاطر بسته مشوق هاي گروه پنج به علاوه يك به اين كشور متوقف كند. ايران علاقه اي به امتيازهاي مندرج در اين بسته ندارد و به احتمال زياد منتظر آمدن دولت بعدي در آمريكا خواهد شد .
كن پولارك از كارشناسان مسائل ايران و خاورميانه در سازمان تحقيقاتي بروكينز در واشنگتن تاكيد كرد: مشوق هاي اقتصادي مندرج در بسته پيشنهادي گروه پنج به علاوه يك به ايران ضعيف است و بايد امتيازهاي اقتصادي بيشتري به دولت ايران اعطا شود .
اليزابت چني دختر ديك چني معاون رئيس جمهوري آمريكا گفت: انگار كه آمريكا به اندازه كافي حاضر به دادن امتيازهايي به ايران نشده است.
با نگاهي به تبليغات راديوهاي بيگانه در قبال تحولات پرونده هسته اي ايران پيگيري 3 خط تبليغي نمايانگر است اين سه گانه تبليغي شامل/ اول، تلاش رسانه اي براي ترغيب ايران به پذيرش بسته پيشنهادي/ دوم، تاكيد بر تغيير و يا تعديل موضع هسته اي ايران پس از دريافت بسته پيشنهادي جديد از سولانا / سوم، القاي اختلاف نظر و تناقض در اظهارات مقامات كشور در موضوع پرونده هسته اي .
راديوهاي بيگانه در تلاشي فراگير در پيگيري سه خط تبليغي فوق در قالب گزارش ها و انعكاس ديدگاه هاي به اصطلاح تحليلگران كوشيدند پذيرش بسته پيشنهادي توسط ايران را مطلوب ترين گزينه در چارچوب راهكار ديپلماتيك و مسالمت آميز توصيف كنند كه در امتداد راهبرد دوگانه تشويق و تنبيه علاوه بر داشتن پيامدهاي مثبت براي طرفين مناقشه به ويژه ايران در قالب امتيازات ، از پيامدهاي منفي رد بسته پيشنهادي نظير تشديد تحريم ها يا برخورد نظامي جلوگيري مي كند گفتني است در اين خصوص راديوها بيشتر بر پيامدهاي منفي رد بسته پيشنهادي براي مردم ايران تاكيد بيشتري داشته و دارند .
در ادامه تبليغات راديوهاي بيگانه اعلام خبري از يكي از خبرگزاري هاي داخلي در بازتاب اظهارات برخي نمايندگان مجلس عضو كميسيون انرژي مبني بر پذيرش مذاكره با گروه پنج بعلاوه يك توسط مسئولان نظام اسلامي بهانه اي براي مانور تبليغي درباره موضع هسته اي ايران شده تا با اشاره به موضع قبلي مبني بر مذاكره فقط با آژانس اتمي بعنوان تغيير و يا تعديل موضع هسته اي ايران القاء گردد در حاليكه تصميم احتمالي ايران براي مذاكره با پنج بعلاوه يك بر سر مشتركات دو بسته پيشنهادي متقابل طرفين مي باشد اما پرداختن به اين موضوع در فضاي رسانه اي به نظر مي رسد با هدف زمينه سازي براي دور جديد مذاكرات طرفين و القاي تغيير و يا تعديل موضع هسته اي ايران در پي دريافت بسته مشوق هاي پيشنهادي پنج بعلاوه يك و امتيازات به اصطلاح سخاوتمندانه آن است .
ادعاي اختلاف نظر و تناقض در اظهارات مقامات كشور درباره پرونده هسته اي از ديگر محورهاي تبليغي اين راديوها بود كه سخنان آقاي لاريجاني درباره سراب بودن بسته پيشنهادي و اظهارات متكي درباره بررسي بسته پيشنهادي با نگاهي سازنده را نشاني از اين تناقض خوانده و با بررسي تصميم مجلس هشتم براي نقش آفريني بيشتر در پرونده هسته اي مدعي بروز انشقاق در موضع مشترك و يكدست در پرونده هسته اي شدند. از منظر راديوهاي بيگانه آقاي لاريجاني در راس مجلس هشتم بعنوان نماد اين نقش آفريني و همچنين رويكرد نمايندگان با تاكيد بر مذاكره به طور ضمني در مقابل دولت به ايجاد تعادل خواهد انجاميد .
انتهاي پيام/
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن