تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815617598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فن آوري وزير علوم: كانون ها و مراكز نوآوري و شكوفايي در كليه پارك هاي علم و فن آوري تاسيس مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: معاون فن آوري وزير علوم: كانون ها و مراكز نوآوري و شكوفايي در كليه پارك هاي علم و فن آوري تاسيس مي شود
تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: معاون فن آوري وزارت علوم از تاسيس كانون ها و مراكز نوآوري و شكوفايي در كليه پارك هاي علم و فن آوري خبر داد و گفت: براي حمايت از دانش آموزان و دانشجويان نخبه اين طرح در دست اقدام است.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر جهانگيريان در جمع خبرنگاران با ارايه گزارشي از مهمترين فعاليت هاي وزارت علوم در سال نوآوري و شكوفايي اظهار داشت: راه اندازي سايت نوآوري وزارتخانه از اولين سايت هايي است كه در حوزه دستگاه هاي دولتي يك ماه قبل راه اندازي شد كه خوشبختانه وزارت صنايع نيز در جهت گسترش نوآوري سايت نوآوري خود را راه اندازي كرده است.
وي افزود: از طريق اين سايت پيشنهادات خوبي دريافت شد و به مسوولين مربوطه ارايه شد و افراد نوآور مي توانند با مراجعه به اين سايت پيشنهادات خود را در زمينه نوآوري ارايه كنند.
جهانگيريان تصريح كرد: وزارت علوم خود را كانون نوآوري مي داند و به همين دليل تلاش هايي براي بررسي نظام ملي نوآوري ايران، ارتقا وتوسعه آن صورت داده است كه مجموعه اي از زيرساخت ها، قوانين و روابط و برنامه هايي براي توسعه نوآوري در كشور است.

* ارايه نسخه نهايي سند نظام ملي نوآوري
معاون فن آوري وزارت علوم در ادامه از ارايه نسخه نهايي سند نظام ملي نوآوري خبر داد و گفت: اين نسخه در حال حاضر منتظر دريافت نظرات برخي كارشناسان است تا با نهايي شدن در مجامع تصميم گير جهاني نيز به تصويب رسيده و اجرايي شود.
وي افزود: هر معاونت وزارتخانه در طول دو سال قبل تلاش كرده است تا با برنامه و پيشنهادات دريافتي از متخصصين با هدف توسعه و ارتقا و رشد نوآوري حركت كند.

* تاسيس كانون ها و مراكز نوآوري و شكوفايي
جهانگيريان در ادامه از تاسيس كانون ها و مراكز نوآوري و شكوفايي در كليه پارك هاي علم و فن آوري خبر داد و گفت: براي حمايت از دانش آموزان و دانشجويان نخبه اين طرح در دست اقدام است.
وي همچنين از برپايي نمايشگاه نوآوري به مناسبت هاي مختلف، كارگاه آموزشي با مفاهيم نوآوري، مسابقات نوآوري، اطلاع رساني نوآوران در سطح شهر و فعال كردن نهادهاي غير دولتي خبر داد و اظهار داشت: صندوق حمايت از فن آوران با هدف توسعه فعاليت هاي نوآورانه به زودي تاسيس خواهد شد.
وي با تاكيد بر حفظ رويكرد عدالت محوري در توزيع اعتبارات اظهار داشت: مي توان دفاتري را به منظور گسترش فعاليت هاي نوآوري در برون از مرزها تاسيس كرد.

* اجراي طرح چرخش مغزها
معاون فن آوري وزارت علوم خاطرنشان كرد: به منظور جلوگيري از پديده فرار مغزها، طرحي با نام چرخش مغزها به اجرا در خواهد آمد و همچنين براي جذب ايرانيان فن آور خارج از كشور برنامه هايي در دست اقدام است.
وي افزود: تاكنون دو مورد در مركز علمي تحقيقاتي اصفهان، سرمايه گذاري هايي از سوي ايرانيان فن آور خارج از كشور صورت گرفته است.
جهانگيريان كارآموزي در پارك ها و ايجاد مراكز رشد تخصصي بانوان را از جمله مهمترين برنامه هاي معاونت فن آوري وزارت علوم در سال جاري عنوان كرد و گفت: در سال جاري در دو پارك علم و فن آوري گيلان و اصفهان، مراكز رشد بانوان راه اندازي شد.

* ابلاغ آيين نامه مالكيت فكري
وي در ادامه از ابلاغ آيين نامه مالكيت فكري خبر داد و گفت: در ابلاغ اين آيين نامه مشكلاتي موجود بود كه توسط مقامات وزارت علوم برطرف شد و به زودي در هيات دولت به تصويب مي رسد.
جهانگيريان از نمايشگاهي به منظور ارايه دست آوردهاي وزارت علوم و بخش آموزش عالي پس از انقلاب خبر داد و گفت: اين نمايشگاه به منظور اعلام دست آوردهاي نظام آموزشي پس از انقلاب ضروري به نظر مي رسد كه در اواخر آذرماه برگزار مي شود.
وي گسترش دانشگاه پيام نور به بزرگترين دانشگاه مجازي منطقه را يكي ديگر از اهداف وزارت علوم عنوان كرد و يادآور شد كه بسترهاي لازم در اين زمينه بايد فراهم شود./146/120
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن