تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804732554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گوهرهاي مدفون در خاك؛ يادواره مرحوم «محمد غفاري»/ 18زكي‌لو: مرحوم غفاري قرآن را با قلب و جانش تلاوت مي‌كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: گوهرهاي مدفون در خاك؛ يادواره مرحوم «محمد غفاري»/ 18زكي‌لو: مرحوم غفاري قرآن را با قلب و جانش تلاوت مي‌كرد
گروه فعاليت‌هاي قرآني: مرحوم غفاري با قلب و جان خود به تلاوت آيات قرآن كريم مي‌پرداخت و قرآن را با عشق و علاقه به شاگردان خود تعليم مي‌داد.
«مجيد زكي‌لو» استاد دانشگاه، قاري و داور قرآن كريم در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب اظهار كرد: استاد محمد غفاري از معدود استادان متبحر و باتجربه جلسات قرآني قبل از انقلاب اسلامي بود كه در آن موضوعات قرآني با ارزشي را به فراگيران ارائه مي‌كرد و من هم افتخار حضور در اين جلسات و شاگردي وي را داشتم.

وي در ادامه افزود: سال‌هاي قبل از انقلاب استاد غفاري، جلسات قرآن را در مسجد جامع ميدان ابوذر برپا مي‌كرد كه بعد به مسجد ديگري در محله جليلي همان منطقه ابوذر منتقل شد كه البته سال‌هاي آشنايي من با مرحوم غفاري و حضورم در جلسات آموزشي ايشان به سال‌هاي 1350، حدود 37 سال قبل باز مي‌گردد كه در آن زمان جوانان و نوجوانان حاضر در آن جلسات با رشته قرائت قرآن كريم به شيوه نوين آشنا مي‌شدند.

زكي‌لو يادآور شد: با توجه به علاقه‌ام به قرائت قرآن‌كريم با جلسات قرآني استاد محمد غفاري توسط يكي از دوستانم آشنا شدم و بعد از آن حدود هفت سال از محضر ايشان بهره‌مند شدم. در اين جلسات استاد به تعليم تجويد قرآن كريم به شاگردان و در هنگام قرائت فراگيران هم به رفع اشكالات و تصحيح قرائت آن‌ها مي‌پرداخت و در كنار آن مفاهيم و معاني قرآن كريم را نيز به قرآن‌آموزان آموزش مي‌داد.

اين استاد قرآني دانشگاه تصريح كرد: از ويژگي‌هاي بارز استاد غفاري كه شاگردان را به ادامه فراگيري علوم قرآني تشويق مي‌كرد اخلاق خوب، برخورد شايسته و بسيار دوستانه وي بود و تلاوتش در جلسات و نحوه‌ اداره آن به گونه‌اي بود كه به انسان احساس روحاني و معنوي غالب مي‌شد و انسان را بيش از پيش علاقه‌مند به حضور و فراگيري علوم قرآني مي‌كرد.

وي در ادامه افزود: استاد غفاري آموزش قرآن به شاگردان را از جزء سي‌ام با ترجمه و تفسير آن شروع مي‌كرد و اولين سوره‌اي كه قرائت و سپس مفاهيم آن را براي شاگردان خود تشريح و بازگو مي‌كرد سوره مباركه «ناس» بود و در همان زمان هم عضو فرهنگي مسجد الغدير ميرداماد تهران بود كه از اين مسجد براي شاگردان جلسات قرآني مسجد منطقه ابوذر، جزوهاي قرآني تهيه مي‌كرد.

اين داور قرآن كريم درباره مبارزه مرحوم غفاري با رژيم سابق گفت: استاد غفاري علاوه بر آموزش قرآن در اين جلسات در لابه لاي سخنان خود به ظلم و ستم رژيم طاغوت اشاره مي‌كرد و با كنايه درباره عملكرد و ظلم و ستم حكومت ننگين حكومت پهلوي سخن مي‌گفت و ذهنيت شاگردان خود را نسبت به حقايق زمان روشن مي‌كرد كه چگونه حكومت فاسد جوانان مومن را در بند زندان‌ها به اسارت گرفته است. استاد غفاري به طرز بسيار ماهرانه در حضور افراد خاص كه علاقه‌مند به شنيدن حقايق بودند به روشنگري مي‌پرداخت.

زكي‌لو در ادامه افزود: به خاطر دارم مرحوم غفاري قبل از اعزامش به عنوان قاري منتخب و نماينده ايران براي شركت در مسابقات بين‌المللي قرآن به كشور مالزي(سال 56)، در مسجد الجواد هفت تير كنوني به تلاوت سوره مباركه توبه كه بدون بسم‌الله شروع مي‌شود و قرائت آن بسيار سخت و سنگين است پرداخت. استاد به نحوي اين آيات را شروع و ادامه داد كه موجب برانگيخته شدن احساسات مخاطبان حاضر در مسجد شد و قبل از پايان تلاوت همه به اتفاق وي را انتخاب كردند و به اين موضوع صحه گذاشتند و در آن زمان اين تلاوت استاد را با ضبط صوت كوچكي كه داشتم ضبط كردم.

اين قاري بين‌المللي قرآن كريم در ادامه اظهار كرد: تلاوت بي‌نظير استاد محمد غفاري در مسابقات بين‌المللي قرآن مالزي را حتي صدا و سيماي قبل از انقلاب به طور مستقيم از تلويزيون پخش كرد كه من همه آن برنامه را تماشا و صداي تلاوت استاد را ضبط و ثبت كردم و باز هم تلاوت استاد غفاري به قدري جذاب و گيرا بود كه مخاطبان را به وجد آورد و در اين مسابقات رتبه ممتاز(دوم) را كسب كرد و اين افتخار بزرگي براي فعالان قرآني و ايرانيان آن زمان بود.

وي يادآور شد: مرحوم غفاري در همسايگي يكي از اقوام سكونت داشت و اين فاميلمان از وي نقل مي‌كرد كه صداي تلاوت استاد محمد غفاري تا چندين منزل بعد از خانه‌اش به گوش مي‌رسيد كه فضاي معنوي را براي آن‌ها به وجود مي‌آورد به قول يكي از دوستان استاد غفاري از 24 ساعت شبانه روز 36 ساعت را به تلاوت قرآن كريم مي‌پرداخت!

اين استاد دانشگاه در ادامه گفت: در اين جا روي سخنم با نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فراگيري قرآن كريم است كه اين امر نيازمند تمرين و ممارست براي فراگيري بهتر و ارائه شايسته آموخته‌‌هاي آن‌ها در است چرا كه كار نيكو كردن از پر كردن است.

زكي‌لو تاكيد كرد: يكي از ويژگي‌هاي بارز قرائت استاد غفاري نفس بلند وي بود كه در حال حاضر نفس بلندم را از اين استاد بزرگوار به يادگار دارم چراكه وي ما را به اين امر بسيار تشويق مي‌كرد و حتي در جلسات براي ما زمينه رقابت نفس را به وجود مي‌آورد و گاهي هم ركوردشكني مي‌كرد كه در يكي از اين تلاوت‌ها يك نفس حدود يك دقيقه و پنج ثانيه به تلاوت پرداخت كه من هم با تلاش 59 ثانيه به قرائت قرآن كريم پرداختم.

وي اظهار كرد: مرحوم محمد غفاري بعد از پيروزي انقلاب با توجه به انگيزه‌اي كه براي مبارزه با رژيم طاغوت داشت بلافاصله وارد كميته انقلاب اسلامي شد و در اين راستا نيز متحمل زحمات بسياري گشت و اميدوارم خداوند به ما توفيق قدرداني از استادان قرآني خود را عنايت كند و خداوند روح اين استاد بزرگوار را قرين رحمت كند.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن