تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806888986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فروش واحدهاي نيمه ساخته مسكن مهر غير قانوني است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فروش واحدهاي نيمه ساخته مسكن مهر غير قانوني است
قائم مقام وزير تعاون اعلام كرد :مشمولان طرح مسكن مهر فقط پس از اتمام پروژه مي توانند واحدهاي خود را بفروشند در غير اينصورت امتياز آنها لغو مي شود.


"سيد علي علوي "،قائم مقام وزير تعاون صبح امروز در يك نشست خبري اعلام كرد: شرط سقف حقوق براي ثبت نام در طرح مسكن مهر حذف شده است.

وي با بيان اينكه ساير شرايط براي ثبت نام در طرح مسكن مهر به قوت خود باقي است خاطرنشان كرد: در حال حاضر شروطي شامل سرپرست بودن خانوار، متأهل بودن و 5 سال سكونت در منطقه مذكور و عدم استفاده از امكانات دولتي از جمله شرايطي است كه در طرح مسكن مهر لحاظ مي شود.

وي با اشاره به اينكه طي اجراي اين طرح سايت وزارت تعاون براي ثبت نام افرادي كه در سازمان هاي دولتي مشغول به فعاليت نيستند در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: از اين پس كليه ثبت نام هايي كه خارج از سايت و در دفتر معاونت هاي وزارت تعاون صورت مي گيرد غير قابل قبول است و متقاضيان تنها بايد از طريق سايت ثبت نام كنند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر سه ميليون و 700 هزار نفر در سايت وزارت تعاون براي مسكن مهر ثبت نام كرده اند اظهار داشت: از اين ميزان 2 ميليون و 600 هزار نفر پالايش شده اند. به طوري كه يك ميليون و 500 هزار نفر شرايط شان براي ما به مرحله اثبات رسيده است و براي واگذاري زمين به وزارت مسكن معرفي شده اند.

به گفته علوي يك ميليون و 100 هزار نفر در كشور براي آماده سازي زمين معرفي شدند.

وي با بيان اينكه در تهران نيز از 980 هزار نفر ثبت نام صورت گرفته 550 هزار نفر واجد شرايط بودند كه 250 هزار نفر آن ها زمين دريافت كرده اند.

قائم مقام وزير تعاون با بيان اينكه با تبديل شدن لايحه ساماندهي مسكن اقشار كم درآمد اين لايحه تبديل به قانون شده است، اظهارداشت: از اين به بعد كليه دولت ها بايد بر اساس اين طرح شرايط خانه دار شدن اقشار كم درآمد را با واگذاري زمين فراهم كنند.

علوي با بيان اينكه تهيه مسكن در قالب طرح مسكن مهر براي شهرهاي زير 12 هزار نفر بر عهده بنياد مسكن است اظهار داشت: در حال حاضر شهرهاي بالاي 12 هزار نفر بر عهده وزارت تعاون و مسكن هاي اجاره اي نيز بر عهده وزارت مسكن است .
وي اعلام كرد :وزارت مسكن در سال جاري با واگذاري 300 هزار واحد مسكوني اجارهاي فعاليت خود را شروع كرده است.

وي با بيان اينكه امسال تمام كساني كه در سال 86 ثبت نام كرده اند صاحب زمين مي شوند خاطر نشان كرد: تاكنون 18 هزار تعاوني مسكن با ميانگين اعضاي 100 تا 110 نفر تشكيل شده است.

وي اضافه كرد: قرار شده است كه تعاوني هايي كه تا 300 نفر عضو دارند اعضاي هيئت مديره آن ها از 5 نفر به 3 نفر تقليل پيدا كند و اعضاي هيئت مديره هيچگونه حقوقي را از اعضا دريافت نكنند و حتي المقدور در مجامع عمومي همچون مساجد ويا سر زمين جلسات خود را تشكيل دهند.

وي با اشاره به اجراي طرح جامع نظارتي توسط وزارت تعاون بر تعاوني هاي مسكن مهر افزود: طبق دستورالعملي كه تدوين شده است، تمام كاربران تعاوني شامل پيمانكاران ، بازرسان و ناظرين بايد مراحل كار خود را در سيستم الكترونيكي وارد كنند به طوري كه متقاضيان با كد ره يابي وارد سيستم مي شوند و هر كدام" پسورد "خاصي دارند.

علوي خاطر نشان كرد: بدين ترتيب تعاوني ها به صورت خود اظهاري كار خود را پيگيري مي كنند و ما روند كار پروژه را ماهيانه بررسي مي كنيم.

علوي با بيان اينكه در حال حاضر بيش از 150 هزار واحد مسكوني در مرحله ساخت در كل كشور قرار دارد اظهار داشت: هم اكنون استان هايي شامل خراسان رضوي و يزد و ... در حال مرحله ساخت پروژه مسكوني است.

به گفته وي تهران با 250 هزار واحد مسكنوني و كهكيلويه و بوير احمد با 10 هزار واحد مسكوني به ترتيب بالاترين و پايين ترين واحد مسكوني را در طرح مسكن مهر دارا هستند.

وي در خصوص تعهد دولت براي ارائه تسهيلات در قالب مسكن مهر اظهار داشت: دولت تنها يك ميليون تومان براي آماده سازي زمين و 14 ميليون تومان براي ساخت ارائه مي دهد و چنانچه متقاضيان نتوانند ساير هزينه هاي ساخت را تامين كنند مي توانند با تغيير متراژ واحدهاي مسكوني خود از 75 به 50 متر هزينه ساخت را پايين بياورند. در غير اين صورت فرد ديگري جايگزين آن ها در تعاوني خواهد شد.

وي در خصوص دريافت وام 5 ميليون توماني از صندوق تعاون در قالب طرح مسكن مهر اظهار داشت: اين صندوق بر اساس مدت سپرده گذاري اقدام به پرداخت وام 5 ميليون توماني متقاضيان خودمي كند.

علوي در خصوص اين كه چنانچه تعاوني ها دچار تخلفي شوند مسئوليت آن بر عهده كيست، خاطر نشان كرد: تعاوني ها شخصيت حقوقي مستقل دارند و ما تنها بر آن ها نظارت مي كنيم.

قائم مقام وزير تعاون در ادامه از تغيير اساسنامه طرح مسكن مهر خبرداد و گفت: چنانچه افراد نتوانند در مرحله ساخت هزينه را تامين كنند عضويت آن ها در تعاوني ها لغو مي شود و به كس ديگري واگذار مي شود.

وي افزود: افراد تنها بعد از اتمام ساخت پروژه مي توانند آن را از طريق سند اعياني به ديگران منتقل كنند و تا زماني كه پروژه به اتمام نرسيده باشد نمي تواند آن را به فروش برساند و اين امر غير قانوني است به طوري كه كساني كه اين اقدام را انجام مي دهند امتياز آن ها لغو مي شود.
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن