تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انفجار در جنوب افغانستان يك نظامي ناتو را به كام مرگ كشاند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: انفجار در جنوب افغانستان يك نظامي ناتو را به كام مرگ كشاند
خبرگزاري فارس: نيروهاي ائتلاف در افغانستان اعلام كرد كه بر اثر انفجار بمبي در جنوب افغانستان يك سرباز ناتو كشته شد.


به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، نيروهاي ائتلاف در افغانستان اعلام كرد كه بر اثر وقوع انفجاري در جنوب اين كشور يكي از سربازان ناتو كشته شد.
اين سرباز در حال گشت زني در "لشكرگاه"، مركز ولايت "هلمند" افغانستان بود كه ناگهان بر اثر انفجار بمبي جان خود را از دست داد.
ناتو مليت سرباز كشته شده در اين انفجار را فاش نساخت، اما گفته مي‌شود كه اكثر سربازان ناتو مستقر در ولايت هلمند انگليسي هستند.
بر اساس اين گزارش، ماه ژوئن 2008 خونبارترين ماه براي نظاميان خارجي از زمان حمله به اين كشور در سال 2001 بوده است.
آسوشيتدپرس در گزارش خود نوشت كه حدود 42 تن از نظاميان نيروهاي ائتلاف طي ماه جاري جان خود را در ناآرامي‌هاي افغانستان از دست داده‌اند. اين در حالي است كه ركورد قبلي متعلق به سپتامبر 2006 بود كه در آن 33 نيروي ائتلاف كشته شده بودند.
افغانستان طي هفته‌هاي اخير شاهد گسترش ناآرامي‌ها در سرتاسر اين كشور بوده است كه در آن شمار بالايي از نظاميان و شهروندان بي‌گناه جان خود را از دست داد‌ه‌اند.
كارشناسان سياسي و امنيتي بر اين باورند كه ادامه حضور نيروهاي بيگانه در اين كشور منجر به افزايش نفرت عمومي از نيروهاي ائتلاف به ويژه آمريكايي‌ها شده است.
به همين دليل نيروهاي قبيله‌اي كه آمريكايي‌ها از آنان به عنوان گروه‌هاي طرفدار طالبان نام مي‌برند، بارها عليه كاروان‌هاي نظامي نيروهاي ائتلاف عمليات‌هاي نظامي انجام داده‌اند.
صاحبنظران سياسي معتقدند كه روند كنوني درافغانستان ادامه خواهد داشت، مگر اينكه نيروهاي خارجي اين كشور را ترك كرده و اداره آن را به عهده مردم افغانستان باقي بگذارند.
آنها بر اين باورند كه بهترين خدمتي كه آمريكا مي‌تواند به افغانستان بكند اين است كه هر چه زودتر نيروهاي خود و ائتلاف را از اين كشور خارج كند.
انتهاي پيام/.
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن