تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813201001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آراگونس مي خواهد نامش در كتاب ركوردها ثبت شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "آراگونس" مي خواهد نامش در كتاب ركوردها ثبت شود
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): "لوييس آراگونس" مسن ترين مربي حاضر در مسابقات فوتبال يورو 2008، با اين انگيزه تيم ملي فوتبال اسپانيا را در فينال اين رقابت ها مقابل آلمان هدايت مي كند كه نامش به عنوان موفق ترين مربي اين كشور در كتاب ركوردها ثبت شود.


به گزارش خبرگزاري رويترز از وين، آراگونس كه در ژوييه 70 ساله مي شود، بعد از 24 سال توانست طلسم يك چهارم نهايي را براي اسپانيا بشكند و آنها را براي سومين بار در تاريخ اين كشور راهي فينال مسابقات بزرگي همچون يورو كرد.
وي به عنوان سرمربي اسپانيا ركورد 38 پيروزي را با احتساب پيروزي مقابل ايتاليا در ضربات پنالتي، در كارنامه دارد و در 53 مسابقه گذشته خود فقط چهار بار شكست خورده است.
اگر اسپانيا موفق به شكست آلمان در فينال يكشنبه شب يورو 2008 شود نام آراگونس به "خوزه ويلالونگا" به عنوان تنها مربي كه يك عنوان مهم بين المللي را به اسپانيا بازگردانده، خواهد پيوست.
ويلالونگا در سال 1964 اسپانيا را با برتري مقابل اتحاد جماهير شوروي در خاك خانه به قهرماني اروپا رساند اما قهرماني در اتريش آن هم در مسابقاتي با حضور تيم هاي بسيار قدرتمند، دستاورد بزرگتري خواهد بود.
آراگونس مربي بزرگي نيست چون متدهاي او قديمي هستند اما توانايي بسياري در ايجاد انگيزه در بين بازيكنان دارد و ظاهرا مي تواند بهترين بازي را از بازيكنانش در موقعيت هاي بزرگ بيرون بكشد.
وي كه احتمالا بعد از پايان مسابقات به فنرباغچه تركيه خواهد رفت، هرگز اجازه نمي دهد ديگران در كارش دخالت كنند و هنگام مربيگري در لاليگا هميشه به صورت علني با روساي باشگاه ها به نزاع مي پرداخته است.
او از انتقاد از فدراسيون فوتبال اسپانيا ابايي ندارد و بارها تهديد كرده است كه استعفا مي دهد با وجود اين بازيكنان احترام زيادي براي وي قائلند و از او حساب مي برند.
آراگونس با توجه به اينكه بازيكنان مسني همچون "رائول" و "سانتياگو كانيزارس" دروازه بان ديگر بازي نمي كنند، راحتر مي تواند نظرات خود را به اعضاي جوان تيمش تحميل كند. اين مربي تقريبا رفتاري پدرانه با بازيكنان جواني مثل "فرناندو تورس" و "سرجيو راموس" دارد اگرچه بسياري از روابط پدر - پسري گاهي به دعوا كشيده مي شود.
به عنوان سرمربي اسپانيا مي داند كه چيزهاي كمي در مورد مهارت و تكنيك به بازيكنانش آموخته و پذيرفته است كه آنها هرگز از نظر فيزيكي به پاي بازيكنان روسيه يا آلمان نمي رسند اما در عين حال كاري كه انجام داده كمك به ايجاد يك روحيه جنگندگي و پيروزمندانه در بين آنهاست.
"ژاوي" هافبك تيم ملي اسپانيا در مورد وي به روزنامه ورزشي "آاس" گفت:‌ سرمربي مي داند چگونه به ما فشار بياورد. ما نه فقط براي شكست طلسم يك چهارم نهايي بلكه براي قهرماني به اين مسابقات آمده ايم. مثل اينكه او مي خواهد برود. خاطرات بسيار خوبي با او داريم و ارزش زيادي براي او به عنوان يك مربي و يك انسان قائليم.
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن