تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809869670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا رسانه هاي آلمان دموكراتها را ترجيح مي دهند؟


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: چرا رسانه هاي آلمان دموكراتها را ترجيح مي دهند؟
در حاليكه دولتمردان آلمان مناسبات خوبي با دولت جمهوريخواه آمريكا دارند اما رويكرد رسانه هاي اين كشور نشان مي دهد، تمايل كلي آلمانيها براي پيروزي دموكراتها در انتخابات آتي آمريكا بيشتر است.


به گزارش سرويس بين الملل برنا، رسانه هاي آلمان تمايل زيادي براي پيروزي نامزدهاي دموكرات در انتخابات ماه نوامبر ايالات متحده دارند. اين مطلب از رويكرد مهمترين رسانه هاي اين كشور به موضوع انتخابات آمريكا و پوشش اخبار مربوط به دموكراتها به خوبي نمايان است.

از آغاز انتخابات مقدماتي رياست جمهوري آمريكا در ايالت آيووا پوشش خبرهاي مربوط به نامزدهاي دموكرات در رسانه هاي آلمان به مراتب بيشتر از نامزدهاي جمهوريخواه بوده است. دراين ميان "باراك اوباما" و "هيلاري كلينتون" بيشترين تحليل ها و گزارشات خبري اين رسانه ها را به خود اختصاص داده اند.

از همان ابتدا مشخص بود كه در اين دوره از انتخابات تنها سه تن از نامزدها هستند كه قابليت راه يابي به مرحله نهايي انتخابات در ماه نوامبر را دارند. تحليلگران آلماني با توجه به اين مساله اقدام به سرمايه گذاري و تبليغ براي نامزدهاي مورد علاقه خود كردند. خبرنگاران آلماني اين رسانه ها نيز با بزرگنمايي ويژگيهاي مثبت و منفي هر كدام از اين سه نفر، در دستيابي سياستگذاران رسانه هاي متبوع خود به اهداف مورد نظر موثر عمل كردند.

رسانه هاي آلمان كه پرداختن به موارد حاشيه اي سياسيتمداران جزو موضوعات مورد علاقه آنهاست، در اين بخش نيز سنگ تمام گذاشتند. بجز موارد معدودي كه به ويژگيهاي نامطلوب "جان مك كين" مربوط مي شد و در جهت تبليغ منفي وي به كار رفت، اين رسانه ها در اكثر مواقع با طرح نكات و مسائل مربوط به شخصيت فردي يا حتي زندگي خصوصي دو نامزد مطرح دموكراتها نام اوباما و كلينتون را بر سر زبانها انداختند.

به اين ترتيب موج تبليغات براي دموكراتها در اين سوي اقيانوس و به كمك رسانه هاي آلماني تاثيرات شگرفي را در ميان مردم بر جاي گذاشت. در اين مدت در چندين مورد نظرسنجي كه توسط موسسات پژوهشي معروف اروپا از مردم كشورهايي مانند آلمان صورت گرفته، نامزدهاي دموكراتها همواره بالاتر از جمهوريخواهان قرار داشته و توانستند بيشترين آرا را از آن خود كنند. اين امر پيش از هر چيز به تلاش چنين رسانه هايي در شناساندن ابعاد برنامه ها و نقطه نظرهاي اين نامزدها باز مي گردد.

در اين 5 ماه هفته نامه اشپيگل كه مهمترين هفته نامه سياسي آلمان و اروپا به شمار مي رود نقدهاي مثبتي از اوباما و كلينتون ارائه كرد و از ديگر سو با نقدهاي منفي كه از "جان مك كين" و طرح رسوايي اخلاقي، آمريكايي بودن يا نبودن وي و احتمال جاسوسي او براي ويتنامي ها ارائه داد، جايگاه وي را در افكار عمومي مردم آلمان متزلزل كرد.

هفته نامه دي ولت نيز كه لابي رسانه اي صهيونيسم در آلمان است تمركز خود را بر روي اين دو نامزد دموكراتها متمركز كرده و تا حد امكان بر اهميت وجود آن دو در انتخابات رياست جمهوري آمريكا صحه گذاشت. دي ولت حتي در موارد بي شماري تلاش كرد رقابت ميان اوباما و كلينتون را از نبرد نهايي كه در پاييز امسال برگزار مي شود، مهمتر جلوه دهد. اين هفته نامه با اشاره هاي روزانه خود به رقابت نفس گير اين دو و كنار كشيدن ديگر رقبا رنگ و بوي دلخواه خود را به اين رقابتها داد و توانست جو دلخواه خود را در نظر مردم آلمان از اين رقابتها ايجاد كند.

روزنامه هاي "فرانكفورتر آلگماينه تسايتونگ"، "برلينر تسايتونگ"، "زود دويچه تسايتونگ" و هفته نامه فوكوس نيز در ايجاد اين جو تاثير فراواني داشتند. نويسندگان و خبرنگاران اين نشريات خبري بيشتر از همه به شكل واقعي دادن به تمايل و خواست خود از اين انتخابات مبادرت ورزيدند. چرا كه از ديدگاه تحليلگران سياسي اين كشور دموكراتها قرابت بيشتري با آلمان دارند.

دليل اين امر چيست؟ بايد دانست كه محبوبيت دموكراتها در آلمان به سالهاي دهه 60 بازمي گردد. محبوبترين چهره آمريكايي در ميان مردم و سياستمداران آلمان "جان اف كندي" دموكرات است. اين رييس جمهور كه به "رييس دولت هزار روزه" در آلمان معروف است، در جشن موفقيت "برنامه مارشال" كه واشنگتن در مورد آلمان به اجرا گذاشت، شركت كرد و اميد به زندگي را براي مردم كشور با خاك يكسان شده آلمان پس از جنگ جهاني دوم به ارمغان آورد.
در ژوئن 1963 كندي به ديدار برلين غربي رفت و سخنراني بسيار معروفي در ضديت با كمونيسم ايراد كرد. هنگام سخنراني كندي بعضي از مردم در سمت ديگر ديوار در برلين شرقي تجمع كرده بودند و با تشويق كندي عدم تمايل خود به تحت كنترل شوروي بودن را ابراز مي‌كردند. كندي ساخت ديوار برلين را به عنوان مثالي از شكست كمونيسم عنوان كرد و گفت: آزادي مشكلات بسيار دارد و دموكراسي كامل نيست، اما ما هيچ‌وقت مجبور به ساختن ديواري براي نگه‌داشتن مردم‌ خود در كشور نبوده‌ايم.
كندي با حضور خود در برلين و ايراد اين سخنراني كه در آن به زبان آلماني جمله "من يك برليني هستم" را بيان كرد، به تصويري ماندگار در تاريخ اين كشور بدل شد. آلماني ها دوست دارند هر بار به بهانه هاي مختلف از كندي بنويسند و بخوانند. آنها اوباما را به كندي تشبيه مي كنند و از اين طريق ميل خود را به ظهور دوباره تفكر مشابه با كندي ابراز مي كنند.

اگر چه آلماني ها به روياي سلطنت هزار ساله كه از زبان هيتلر شنيده و در آرزوي دستيابي به آن تن به جنگي خانمان سوز داده بودند دست نيافتند، اما دولت هزار روزه "جان اف كندي" اميد شكوفايي دوباره و سلطنتي را اين بار در عرصه صنعت و اقتصاد، در دل آنان بوجود آورد. اين امر مي تواند مهمترين دليل محبوبيت دموكراتها در ميان اين مردم باشد. از همين رو است كه آلمانيها ناخود آگاه سمپاتي بيشتري با اعضاي اين حزب دارند و اين امر را همواره در موضع گيريهاي خود نشان داده اند.
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن