تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804788792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنبش عدالت‌خواه دانشجويي: نيازمند سرعت گرفتن عملكرد دستگاه قضايي در مبارزه با مفاسد اقتصادي هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جنبش عدالت‌خواه دانشجويي: نيازمند سرعت گرفتن عملكرد دستگاه قضايي در مبارزه با مفاسد اقتصادي هستيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

جنبش عدالت‌خواه دانشجويي پيرامون فرمايشات اخير مقام معظم رهبري و تاكيد مجدد ايشان بر مبارزه با مفاسد اقتصادي بيانيه‌اي صادر كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا در اين بيانيه آمده است: بيش از هفت سال از پيام تاريخي مقام معظم رهبري به قواي سه‌گانه براي برخورد قاطع با مفاسد اقتصادي مي‌گذرد؛ پيامي كه در آن ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادي براي ايجاد فضاي سالم اقتصادي، تاكيد بر برخورد با دانه درشت‌ها و مقاومت در برابر جوسازي‌هاي مفسدان اقتصادي، عدم تبعيض ميان دستگاه‌هاي مختلف كشور در برخورد با مفاسد، سپردن امر مبارزه با مفاسد اقتصادي به دست افراد پاك، اعمال قاطعيت و ... تاكيد شده است.

در اين بيانيه با بيان اين عقيده كه مطالبه مردمي عملكرد قواي سه گانه در مبارزه با مفاسد اقتصادي براي افكار عمومي قانع كننده نبوده، آمده است: اين مساله در بيانيه‌هاي تفضيلي جنبش عدالت‌خواه در مرداد 86 و ارديبهشت 87 بررسي شده است.

در ادامه اين بيانيه تصريح شده است كه اگر اين پيام كه حاوي جزئي‌ترين اشارات و ظرايف بود؛ به عنوان سرلوحه امر مبارزه با مفاسد اقتصادي، قرار مي‌گرفت و نكات مطرح شده در آن به مرحله عمل و اجرا مي‌رسيد امروز از وضع موجود انتقاد نمي‌شد.

در بخش ديگري از اين بيانيه ابراز عقيده شده است كه قوه قضائيه كه در مقدمه پيام هشت ماده‌اي مقام معظم رهبري صراحتا مكلف به برداشتن مجرمان، خائنان و عناصرآلوده از مسير تعالي كشور شده؛ عملكرد مطلوبي ارائه نكرده و در برابر برخي مطالبات مردمي ايستادگي كرده است.

در اين بيانيه آن‌چه مقاومت چند ساله در برابر انتشار اسامي محكومان به مفاسد اقتصادي حتي بعد از تصويب قانون تشهير در مجلس شوراي اسلامي، برخورد با پرونده‌هاي جزئي به جاي برخورد با دانه‌درشت‌ها، مقاومت در برابر تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي(به عنوان نمايندگان ملت)‌، عدم پاسخگويي به مطالبات مكرر اتحاديه‌هاي دانشجويي، برخورد اخير با نمايندگان عضو كميته تحقيق و تفحص مجلس به بهانه‌هاي نادرست، فشار بر سازمان بازرسي كل كشور به واسطه همكاري با تيم تحقيق و تفحص قوه قضائيه، عدم پاسخگويي به مطالبات مردمي نظير طلبه سيرجاني و... خوانده شده از جمله مواردي عنوان شده كه دستگاه قضايي در اين بيانيه به آنها متهم شده است.

صادركنندگان اين بيانيه معتقدند: اينك كه ايشان صراحتا پيام هشت ماده سال 1380 را به روز دانسته‌اند؛ لازم است مسوولان قضايي با تحولي اساسي در نگرش و عملكرد خود مسير متفاوت را براي حصول نتيجه ملموس مبارزه با مفاسد در افكار طراحي و ارائه نمايد.

در ادامه اين بيانيه با بيان اين كه مقام معظم رهبري بارها تأكيد كرده‌اند؛ مفاسد اقتصادي علاوه بر اينكه مانع از سرمايه گذاري سالم اقتصادي در جامعه مي‌شود، زمينه ساز رواج مفاسد فرهنگي و اخلاقي نيز خواهد بود، آمده است: اين نكته ژرف بايد در نظر و عمل مسوولان باشد كه مفاسد اقتصادي را به مثابه يك خطا و اشتباه نپندارند و به تبعات فرهنگي و اجتماعي آن همچون شكاف طبقاتي و گسترش فقر، رواج پديده‌هاي ضد ارزشي و ... عنايت داشته باشند.

در ادامه اين بيانيه آمده است: بيان اين نكات و انتقادات به منزله انكار كارهاي صورت گرفته از جمله اصلاح ساختارها و برخي قوانين قضايي و حقوقي، تلاش براي حبس‌زدايي، احيا دادسراها و تسهيل در رسيدگي به پرونده‌ها و كاهش 10 درصدي ورود پرونده‌ها به اين قوه نيست؛ بلكه طبق فرموده رهبري نيازمند سرعت گرفتن و شاهد رسيدن به مقام والا و در شأن اين قوه - كه همان ملجأ محرومان و مستضعفان براي دادخواهي و رسيدگي به پرونده‌هاي متجاوزان به بيت المال و مجراي اصلي احقاق حقوق و اجراي قاطع عدالت اسلامي مي‌باشد- هستيم.

انتهاي پيام
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن