تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814685889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس ثبت احوال: احتمال جعل وتغيير در شناسنامه‌هاي الكترونيكي صفر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس ثبت احوال: احتمال جعل وتغيير در شناسنامه‌هاي الكترونيكي صفر است
سيد محمدرضا آيت اللهي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: براي دوخت اين شناسنامه‌ها از تكنولوژي روز استفاده شده و طراحي، هولوگرام و زمينه امنيتي كه روي صفحه شناسنامه چسبانده مي‌شود به نوعي است كه امكان استفاده مجرمانه در آن را به صفر رسانده و درصورت هرگونه تغيير، شناسنامه از بين مي‌رود.

وي درخصوص تفاوت شناسنامه‌هاي كنوني و الكترونيكي جديد خاطرنشان كرد:
طراحي اين نوع شناسنامه‌ها جديد است و همه نيازهاي امنيتي يك سند را كه بايد با تكنولوژي روز منطبق باشد ، دارد.

آيت اللهي گفت: از دو سال پيش طراحي صدور شناسنامه به شكل مكانيزه آغاز و به گروه‌هاي هدف ارايه شده و هم اكنون در كشور و در پيشخوان‌هاي ثبت احوال در كنسولگري‌هاي مستقر در خارج از ايران شناسنامه‌هاي الكترونيكي براي گروه سني ‪ ۱۵‬سال به بالا صادر مي‌شود.

وي ادامه داد: بنا داريم در سال جاري همه شناسنامه‌هاي صادره براي متولدين سال ‪ ۱۳۸۷‬و افراد ‪ ۱۵‬سال به بالا به صورت مكانيزه باشد.

اين مسوول افزود: هماهنگي‌هاي لازم با پايگاه جمعيتي كشور صورت گرفته تا اشتباه نوشتاري و اطلاعات دراين روش بوجود نيايد كه اين عمل موجب به حداقل رساندن خطاهاي اپراتور به دليل تطبيق با پايگاه اطلاعاتي ثبت احوال است.

رييس ثبت احوال كشور گفت: به رغم صدور شناسنامه‌هاي جديد، هنوز براي ابطال شناسنامه‌هاي موجود و قديمي تصميمي گرفته نشده چون لازم است گزارش هاي آن به دولت داده شود تا نيازهايي كه آنها نيز توصيه مي‌كنند به صورت فوري در شناسنامه‌هاي جديد اعمال و بتدريج براي همه شهروندان شناسنامه هاي طرح جديد توليد شود.

آيت اللهي، اجراي چهار رويه ثبت احوال نوين را يكي از برنامه‌هاي سازمان متبوع خواند و افزود: دراين روش‌ها با اتكا به رايانه، سيستم مكانيزه و ارتباط مستقيم با پايگاه اطلاعاتي كشور خدمات ارايه و باعث كاهش خطاي انتقال اطلاعات و اپراتوري مي‌شود.

وي درمورد كارت هوشمند ملي و نحوه توزيع آن يادآور شد: تا پايان امسال اين طرح به صورت آزمايشي در يكي از استان‌هاي كشور اجرا مي‌شود و پس از بررسي نقاط قوت و ضعف و ارزيابي آسيب پذيري‌هاي سيستم ، اجراي طرح در كشور آغاز خواهد شد. ك/‪۳‬
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن