تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815558282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان بازرسي: مفسدان اقتصادي بايد به مردم معرفي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان بازرسي: مفسدان اقتصادي بايد به مردم معرفي شوند
حجت‌الاسلام والمسلمين محمد نيازي در سخناني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته قم افزود: در نظام جمهوري اسلامي كه برگرفته از حكومت انبيا الهي است و ماهيت ضدفساد دارد نبايد فساد اقتصادي و رانتخواري داشته باشيم.

وي گفت: اگر افرادي به اموال بيت المال و حقوق مردم تعرض كردند بايد بدون ملاحظه اينكه چه شخص يا مقامي است، به مردم معرفي شوند.

او افزود: حضرت امام علي(ع) به مالك اشتر دستور داد اگر مسوول و كارگزاري به بيت المال مسلمين خيانت كرد بايد ضمن بيرون كشيدن بيت المال از حلقوم وي، با ذلت به مردم معرفي شود.

وي ادامه داد: در نظام اسلامي بايد با فساد بگونه‌اي مبارزه كنيم كه كسي جرعت تعرض به بيت المال را نداشته باشد.

او همچنين رسالت اصلي سازمان بازرسي كل كشور را نظارت وكنترل دستگاههاي اداري و مالي سه قوه دانست و گفت: مهمترين وظيفه اين سازمان مبارزه با فساد اقتصادي، رانتخواري و رشوه است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور ادامه داد: پارسال دو هزار و ‪۴۰۰‬گزارش از تخلفات دستگاههاي مختلف تهيه و به مسوولان نظام ارايه شده است.

وي گفت: در اين مدت همچنين ‪۱۰‬گلوگاه مهم فساد اقتصادي شناسايي و به مسوولان معرفي شده است.

او نظارت بر مزايده و مناقصه‌هاي دولتي را از ديگر اقدامات سازمان بازرسي كل كشور دانست و گفت: سال گذشته از مجموع ‪۹‬هزار و ‪۱۷‬مزايده و مناقصه دولتي كه انجام شد به دو هزار مورد آن تذكر داديم و ‪۹۲۷‬مزايده و مناقصه را نيز مجددا برگزار كرديم.

وي همچنين گفت: سازمان بازرسي كل كشور همچنين ‪۴۶‬مورد از اين مزايده و مناقصه‌هاي دولتي را كه فساد آن ‪۱۴۴‬ميليارد تومان بود لغو كرد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور مبارزه با زمين خواري را از اقدامات ديگر اين سازمان دانست و گفت: پارسال ‪۲۹‬هزار هكتار از اراضي ملي و منابع طبيعي با تلاش سازمان بازرسي به بيت المال بازگشت داده شده است.

نيازي افزود: ‪۱۲‬هزار هكتار از اراضي ملي كه بطور كامل از تصرف دولت خارج شده بود با تلاش سازمان بازرسي به دولت بازگردانده شد.

او همچنين گفت: سازمان بازرسي پارسال از ‪۵۱۰‬ميليارد تومان رانتخواري در كشور جلوگيري كرد.

وي افزود: مدير يك كارخانه پلاستيك‌سازي ‪۸۷‬ميليارد تومان در بيت المال خيانت كرده كه با هوشياري سازمان بازرسي به موقع پرونده وي تحويل مقامات قضايي شده است.

او خواهان رسيدگي سريعتر به پرونده‌ها شد و گفت: مردم از اطاله دادرسي در محاكم قضايي و دادرسيها گله دارند لذا بايد قضات با دقت و سرعت پرونده ها را مختومه و نتايج را به مردم اعلام كنند.ك/‪۲‬
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن