تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809750900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراي توسعه پايدار شرق كشور سرپرست وزارت كشور: دستيابي به توسعه نيازمند ايجاد امنيت بومي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شوراي توسعه پايدار شرق كشور سرپرست وزارت كشور: دستيابي به توسعه نيازمند ايجاد امنيت بومي است
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا، مهدي هاشمي روز جمعه در يك نشست خبري در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دشمنان ما ناامني در شرق كشور را راسا مديريت مي‌كنند و آثار مديريت آنها به وضوح مشهود است.

وي با بيان اينكه اقدامات امنيتي، نظامي و اطلاعاتي در اين بخش در گذشته بسيار مقتدرانه بوده است، افزود: هم اكنون نيز درحال رايزني براي انجام اقدامات ديپلماتيك با كشورهاي هم مرز شرقي براي افزايش امنيت اين منطقه هستيم.

سرپرست وزارت كشور به طرد افراد بيگانه غيرمجاز و جلوگيري از ورود آنها به ايران به عنوان يكي از اين اقدامات اشاره كرد و گفت: تفاوت قيمت موادغذايي و سوخت در ايران با ساير كشورها و همچنين وقوع خشكسالي در سال هاي اخير باعث افزايش ورود اين گروه افراد به داخل ايران شده است.

هاشمي با بيان اين مطلب كه بازنگري در قوانين براي تشديد برخورد با مجرمين درحال بررسي است، افزود: آمار نشان مي‌دهد رخدادهاي ضدامنيتي در مناطق شرق كشور بسيار كاهش داشته است اما بايد بسترهاي اين ناامني ها ريشه كن شود.

وي گفت: براي دستيابي به اين منظور بايد به بخش‌هاي اقتصادي و صنعتي توجه بيشتري شود و در بخش فرهنگي بين ساكنان منطقه وحدت ايجاد شود.

سرپرست وزارت كشور با اشاره به اينكه ارتباط معني داري بين بيكاري، بيسوادي و شرارت وجود دارد، افزود: برنامه‌هاي آموزشي براي ارتقاي سطح علمي منطقه در دستور كار قرار دارد.

وي در خصوص ميزان همكاري پاكستان با ايران براي ايجاد امنيت در مرز مشترك دو كشور گفت: حكومت پاكستان جهت ايجاد امنيت همكاري‌هاي خوبي با ما داشته است اما با تغييراتي كه در حكومت‌ها ايجاد مي‌شود ضعف‌هايي نيز بوجود مي‌آيد كه با پيگيري مسئولين مي‌تواند به سرعت مرتفع شود.

علاء‌الدين بروجردي رييس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: شوراي توسعه پايدار شرق كشور بر اساس مصوبه شوراي عالي امنيت ملي مجلس تاسيس شده است.

وي افزود: اين شورا قبلا به دو قسمت شرق و غرب تقسيم مي‌شد كه هم اكنون واحد شده و تعدادي از وزيران، معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري و كميسيون امنيت ملي مجلس عضو آن هستند و وزارت كشور رياست آن را برعهده دارد.

بروجردي گفت: يكي از رويكردها و اهداف مهم اين شورا به خصوص با توجه به وضعيت ويژه در شرق و غرب كشور و ميهمانان ناخوانده در اين مناطق كه حضور آنها باعث چالش امنيتي براي ايران شده است، برنامه ريزي براي افزايش ضريب امنيت و اجراي آن است.

وي افزود: يك هزار و ‪ ۳۰‬ميليارد ريال امسال براي انسداد مرزهاي شرقي در كميسيون امنيت ملي مجلس اختصاص يافته است كه كانال كشي، ايجاد ديوار و ساير موانع يكي از اقدامات انجام شده در اين زمينه بوده است.

رييس كميسيون امنيت ملي گفت: ما خواهان همكاري بيشتر كشورهاي هم مرز و همچنين كشورهاي اروپايي به خصوص اتحاديه اروپا به عنوان مقصد مواد مخدر هستيم.

حبيب الله ده مرده استاندار سيستان و بلوچستان گفت: اجراي پروژه گاز با اعتبار ‪ ۲/۶‬ميليارد دلار، توسعه اسكله شهيد بهشتي چابهار در بخش ترانزيت و حمل و نقل، ايجاد راه آهن كرمان زاهدان، ايجاد بزرگراه‌ها و مطالعه و اجراي بيش از ‪ ۳۰‬سد آبي براي ذخيره بيش از ‪ ۳‬ميليارد مكعب آب از برنامه هاي در دست اقدام براي افزايش امنيت در مرزهاي شرقي كشور است.

وي افزود: اجراي عمليات برق رساني به مناطق مرزي و افغانستان، ايجاد و راه اندازي ‪ ۷‬بازارچه مرزي و ايجاد شهرك‌ها و مراكز دانشگاهي نيز از جمله اين برنامه هاست.

سردار نوروزي فرمانده قرارگاه رسول اكرم (ص) نيز گفت: اين قرارگاه دو سال پيش در شرق كشور مستقر شده است و برغم افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان توانسته ناامني ها، سرقت مسلحانه، آدرم ربايي و گروگان‌گيري را كاهش دهد.

وي با بيان اين كه هدف اين قرارگاه افزايش امنيت براي پيشبرد سريع توسعه فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي در منطقه شرق كشور است، افزود: توسعه پايدار در شرق كشور توسعه امنيت است و ما درصدد هستيم با توسعه انسداد و استقرار آنرا افزايش دهيم.

نوروزي گفت: وقتي ما از توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي بحث و توسعه پايدار را دنبال مي‌كنيم، آمريكا براي جلوگيري از اين توسعه به توطئه دست مي‌زند.

وي با بيان اين كه در سال گذشته در افغانستان ‪ ۸‬هزار و ‪ ۲۰۰‬تن موارد مخدر توليد شده و سال جاري پيش بيني مي‌شود كه اين ميزان به ‪ ۱۱‬هزار تن افزايش يابد، افزود: اين آمار نشان مي‌دهد كه آمريكا هيچ اقدامي براي ايجاد كشت جايگزين مواد مخدر و اشتغال مردم اففانستان انجام نداده است.

فرمانده قرارگاه رسول اكرم (ص) گفت: در سال جاري بيش از ‪ ۲۰۰‬هزار هكتار زمين‌هاي افغانستان زير كشت مواد مخدر است درحالي كه اين كشور گندم و ساير مواد غذايي مورد نياز خود را وارد مي‌كند.

سردار نوروزي گفت: ‪ ۸۷۵‬تن از ‪ ۸‬هزار تن مواد مخدر توليد شده در سال گذشته در افغانستان، در ايران كشف شده كه بر اثر آن بالغ بر ‪ ۲۵‬هزار ميليارد ريال پول مواد مخدر آنها سوخت شده و آنها براي جبران خسارت خود دست به اقداماتي مانند گروگان‌گيري مي‌زنند.

محمد جواد محمدي زاده استاندار استان خراسان رضوي گفت: اين استان ‪۴۰۰‬ كيلومتر با افغانستان و حدود ‪ ۴۰۰‬كيلومتر نيز با تاجيكستان مرز مشترك دارد و به همين دليل تامين امنيت در آن از اهميت بالايي برخوردار است.

وي افزود: مهمترين اقدامات انجام شده دراين خصوص ايجاد كانال، خاكريز، پاسگاه و برجك‌هاي امنيتي و طرح‌هاي مربوط به حوزه الكترونيك است.

محمدي زاده گفت: در سال ‪ ۱۳۷۹‬بيش از ‪۳۷۰‬مورد ربايش انسان ازسوي اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر در اين منطقه صورت گرفت در حالي كه در سال گذشته يك مورد هم چنين اتفاقي نيفتاد.

وي به برنامه‌هاي اين استان براي توسعه امنيت در مرزها اشاره كردو گفت:

توسعه بازارچه ها، توسعه زيرساخت ها، تكميل جاده ها، ايجاد خط انتقال گاز از عسلويه به خراسان رضوي ، ايجاد واحدهاي پتروشيمي و خط راه آهن از مرز به سمت هرات براي اشتغال زايي ازجمله اين برنامه هاست.
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن