تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815370318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساماندهي بقاع متبركه كشور در طرح «هزار مزار»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: ساماندهي بقاع متبركه كشور در طرح «هزار مزار»
گروه اجتماعي: طرح «هزار مزار» به همت ستاد بقاع متبركه سازمان ميراث فرهنگي اجرا مي‌شود و طي آن تا پايان سال جاري هزار بقعه‌اي كه امام‌زاده‌ها در آن‌ها واقع شده‌اند ساماندهي و مرمت مي‌شود.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «فخرالدين صابري» دبير ستاد بقاع متبركه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، با اعلام اين مطلب از جمع‌آوري اطلاعات مربوط به هزار مركز زيارتي و همچنين امضاي تفاهم‌نامه با سازمان اوقاف براي بهبود توريسم زيارتي در ايران خبر داد.

وي با اشاره به فعاليت ويژه اين ستاد افزود: نظارت بر وضعيت، شرايط رفاهي آن ‌دسته از اماكن زيارتي‌ كه در فهرست آثار ملي قرار گرفته‌اند و مرمت، احيا و تهيه شجره‌نامه براي معرفي اين آثار به گردشگران نيز در حيطه وظايف اين ستاد است.

صابري از اجراي طرح «هزار مزار» از سوي اين ستاد براي ساماندهي بقاع و امام‌زاده‌هاي كشور خبر داد و تصريح كرد: با نهايي شدن اين پروژه‌ هزار بقعه‌اي كه امام‌زاده‌ها در آن‌ها واقع شده‌اند ساماندهي و مرمت مي‌شود.

وي اظهار كرد: اجراي اين طرح به متخصصان علم انساب واگذار شده و در قرارداد تنظيم شده بين اين ستاد و اين دسته از كارشناسان آنها موظف به گردآوري اطلاعات و سلسله‌هاي مربوط به اين هزار امام‌زاده و همچنين موقعيت بنا و جغرافيايي آنان هستند.

به‌گفته صابري اين اطلاعات در مرحله بعد در اختيار اين ستاد قرار خواهد گرفت تا بدين‌ترتيب آثار زيارتي ايران به گردشگران داخلي و خارجي معرفي شود كه طبق پيش‌بيني اين اطلاعات تا پايان سال جاري در اختيار ستاد و پس از آن در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

وي در ادامه با اشاره به تفا‌‌هم‌نامه‌‌اي كه ميان سازمان اوقاف و امور خيريه و ستاد ويژه بقاع متبركه و اماكن مذهبي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري منعقد شده گفت: متن اين تفاهم‌نامه پس از برگزاري جلسات متعدد تهيه شده و هم‌اكنون براي نهايي شدن در اختيار رؤساي اين دو سازمان قرار دارد.

دبير ستاد بقاع متبركه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پايان اين گفت‌و‌گو درباره نحوه همكاري اين ستاد با تورها براي جذب گردشگران بيشتر در حوزه مذهبي تصريح كرد: سياست ما براي فعال شدن تورها به استان‌هاي سراسر كشور ابلاغ شده است كه بر اين اساس آژانس‌هاي سراسر كشور موظفند در اين حوزه تدابيري را براي معرفي جاذبه‌هاي زيارتي كشور به گردشگران اتخاذ كنند.
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن