تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815760022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به وضعيت نيروگاه هاي بادي در ژاپن ،


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به وضعيت نيروگاه هاي بادي در ژاپن ،
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): توكيو - باافزايش بهاي انرژي دربازارهاي جهاني و ارتقاي سطح آگاهي هاي عمومي به مساله حفاظت از محيط زيست و استفاده از انرژي هاي پاكيزه و سازگار با محيط زيست ، گرايش به بهره گيري از نيروي باد براي توليد برق در ژاپن روبه افزايش رفته است .


يكي از ويژگي ها و مزيتهاي بزرگ نيروگاه هاي بادي آن است كه سوخت آن كه از باد تامين مي شود رايگان بوده و هزينه اي در بر ندارد.
از ديگر ويژگي هاي آن نيز اين است كه نيروگاه بادي در هنگام توليد انرژي برق از خود گاز آلاينده دي اكسيد كربن منتشر نمي كند و به همين دليل براي محيط زيست زيان آور نيست .
نيروگاه هاي بادي بر خلاف نيروگاه هاي خورشيدي كه فقط در طول روز و زماني كه خورشيد در آسمان است فعال هستند، مي توانند به طور 24 ساعته كار كرده و انرژي توليد كنند.
كازونوري فوجيتا يكي از مسوولين بخش سياستگذاري در زمينه انرژي هاي نوين در وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز جمعه به خبرنگار ايرنا، گفت : دولت اين كشور به دنبال افزايش بهاي انرژي در بازارهاي جهاني و همچنين گرمايش جهاني درصدد است تا بهره گيري از نيروگاه بادي را گسترش دهد.
فوجيتا به نقل از آخرين آمارهاي موجود در ژاپن ، گفت : در اين كشوربيش از يك هزار و 400 دستگاه نيروگاه بادي برق وجود دارد.
اين آمار شامل نيروگاه هاي بادي بزرگي است كه هر كدام توانايي توليد بيش از 10 كيلو وات برق دارند.
به گفته فوجيتا، ظرفيت توليد برق اين نيروگاه هاي بادي به طور كلي حدود يك ميليون و 600 هزار كيلو وات است كه برابر با برق توليدي يك نيروگاه هسته اي است .
حجم توليد برق نيروگاه هاي بادي در ژاپن نسبت به دو سال گذشته 400 هزار كيلو وات افزايش يافته است .
اين مسوول ژاپني افزود: دولت ژاپن قصد دارد،تا سال 2010 ميلادي حجم ظرفيت توليد برق نيروگاه هاي بادي در اين كشور را به سه ميليون كيلو وات برساند.
فوجيتا، اضافه كرد: هم اكنون برق توليدي از طريق نيروگاه بادي در ژاپن برابر با حدود 0/19 درصد از كل برق توليدي در ژاپن است .
وي به نقل از آخرين آمار موجود دراين زمينه در ژاپن مي افزايد:برق توليد شده از سوي نيروگاه هاي بادي در ژاپن سبب صرفه جويي در مصرف سوخت فسيلي به ميزان 440 هزار كيلوليتر در سال شده است .
به گفته وي ،دولت ژاپن برنامه ريزي كرده است با گسترش استفاده از نيروگاه هاي بادي در اين كشور، اين ميزان صرفه جويي در مصرف سوخت هاي فسيلي را تا سال 2020 ميلادي به دو ميليون كيلو ليتر در سال برساند.
هر كيلو ليتر برابر با هزار ليتر است .
فوجيتا گفت : يكي از مهمترين شروط استفاده از نيروگاه بادي ، وزش باد است و به همين دليل براي نصب تاسيسات اين نوع نيروگاه مناطق بادخيز در اولويت قرار دارند.
وي ، افزود: از اين رو بيشتر نيروگاه هاي قوي بادي ژاپن در مناطق شمال شرقي همچون استان آئوموري و جزيره شمالي هوكايدو نصب شده اند.
آخرين آمارهاي سازمان توسعه فن آوري هاي انرژي و صنايع نوين (ندو) در ژاپن نشان مي دهد: در سال گذشته مالي (2007) منتهي به 12 فروردين امسال در اين كشور، نيروگاه هاي بادي با ظرفيت توليد بيش از 185 هزار كيلو وات به تاسيسات نيروگاه بادي ژاپن افزوده شده اند.
كارشناسان مي گويند، يكي از نقاط ضعف هاي نيروگاه هاي بادي ، نوسانات سرعت باد است كه بر روي كار توليد برق تاثيرگذاري مي كند.
آنها مي گويند،براي اينكه يك نيروگاه بادي بتواند بصورت استوار كار كند، نياز به آن است كه باد با شتاب دستكم شش متر در ثانيه وزش داشته باشد.
رعد و برق ،برخورد پرنده به پروانه ، آلودگي صدا نيز از ديگر نقاط ضعف هاي نيروگاه بادي به شمار مي روند.
هم اكنون يكي از موضوعاتي كه در ژاپن مورد توجه قرار گرفته ،نصب نيروگاه بادي بر روي دريا است كه از نظر باد و هم از نظر آلودگي صدا مشكل كمتري ايجاد مي كند.
عمر تاسيسات يك نيروگاه بادي بين 20 تا 30 سال برآورد شده ، اما گفته مي شود كه از بنيادهاي بتوني آن مي توان تا حدود 50 سال استفاده كرد و به همين دليل اين امكان وجود دارد كه بر روي يك بنياد تا دو بار نيروگاه بادي نصب كرد.
كارشناسان مي گويند، در ميان انرژي هاي نوين ، نيروگاه بادي يكي از مقرون به صرفه ترين انرژي ها از ديدگاه مالي است و مدت ساخت آن نيز زمان زيادي نمي برد.
آمارهاي مربوط به آخر سال 2006 ميلادي نشان مي دهد كه مجموع ظرفيت توليد برق نيروگاه هاي بادي در جهان بيش از 72 ميليون كيلو وات است كه نسبت به يك سال قبل از آن 25 درصد بيشتر شده است .
آلمان ، اسپانيا و آمريكا در رده نخست تا سوم كشورهايي هستند كه بيشترين بهره گيري را از نيروگاه بادي را انجام مي دهند.
آساق **6 **2110 **280** 1512
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 387]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن