تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809891162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت سالانه 74 ميليارد دلار صرف تأمين انرژي مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: دولت سالانه 74 ميليارد دلار صرف تأمين انرژي مي كند
نماينده تبريز:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت سالانه 74 ميليارد دلار صرف تأمين انرژي مي كند.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران ،" محمدرضا ميرتاج الديني"اظهارداشت: دولت سالانه 20 ميليارد دلار در نفت گاز،36 ميليارد دلار در گاز و 18 ميليارد دلار در بنزين هزينه مي كند.

وي همچنين از آشكار شدن 120 ميليارد ريال يارانه مخفي در حوزه انرژي كشور در زمان مجلس هفتم خبر داد و اظهار داشت: اين امر در زمان بررسي بودجه 87 كشور در مجلس و درست زماني كه نمايندگان از افزايش بار مالي بودجه كشور بحث مي كردند، مشخص شد.

ميرتاج الديني در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي به دليل انبار كردن چهار هزار و 500 تن جو يارانه اي گفت: اين اقدام بر خلاف لزوم استفاده بهينه از منابع استان به منظور پشت سر گذاشتن بحران خشكسالي است.

نماينده مردم تبريز در مجلس در ادامه خاطر نشان كرد: تلف شدن احتمالي دام هاي استان به دليل نبود نهاده هاي دامي ايجاب مي كند كه مديريت استان اعتبار لازم براي رفع اين مشكل را از محل پنج درصد اعتبار عمراني و يا حوادث غير مترقبه در نظر بگيرد.

ميرتاج الديني با مثبت ارزيابي كردن سياست هاي جديد اقتصادي دولت براي حل مشكلات موجود و عزم مجلس براي همراهي دولت در اين زمينه گفت: موفقيت سياست هاي جديد دولت با اجرايي شدن راهكارهاي كارشناسي شده تحقق خواهد يافت.

مدير عامل برق منطقه اي آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه اظهار داشت: سهم منطقه آذربايجان شرقي از كل خاموشي هاي كشور حدود 8/7 درصد است.

علي بهاري وند افزود: اين ميزان در مناطق جنوب كشور بيشتر از شمال كشور است و به عنوان مثال، سهميه خاموشي مناطق فارس و اصفهان بسيار بيشتر از سهميه خاموشي منطقه آذربايجان است.

وي با اشاره به دلايل كمبود برق ناشي از خشكسالي امسال در كشور اظهار داشت: مجموع قدرت توليدي برق كشور از طريق سدها، حدود 6 هزارو 500 مگاوات است كه امسال به دليل كاهش نزولات آسماني به حدود يك هزار و 500 تا دو هزار مگاوات تقليل يافته است.

هاري وند تصريح كرد: به همين دليل با كاهش توليد برق، حدود 10 درصد خاموشي در كشور اعمال مي شود.

وي با اشاره به امر تبادل برق با كشورهاي همجوار افزود: طبق قراردادهايي كه با اين كشورها داريم، در زمستان كه مقدار برق كشور زياد است به اين كشورها برق صادر مي كنيم و در تابستان و ماه هاي گرم سال كه پيك بار كشورمان بيشتر است، از اين كشورها برق وارد مي كنيم..

بهاري وند اضافه كرد: متوسط توليد هر كيلو وات برق، 773 ريال بوده در حالي كه متوسط فروش آن به مشتركان حدود 150 ريال است.

وي در ادامه ميزان مصارف برق در استان را در بخش خانگي 8/38 درصد،صنعت 4/33 درصد،تجاري و عمومي 9/19 درصد، كشاورزي 4/7 درصد و روشنايي معابر 5/3 درصد اعلام كرد و گفت: هر چند ميزان توليد برق در استان 25 درصد بيشتر از مصرف آن است اما بنا به تصميم ديسياچينگ مركزي، 8/7 درصد خاموشي هاي برق كشور در استان آذربايجان شرقي اتفاق مي افتد.

مدير عامل برق منطقه اي آذربايجان شرقي در ادامه به برخي از اقدامات اين شركت در رفع بحران كمبود برق ناشي از خشكسالي امسال اشاره كرد و افزود: انجام تبليغات و اطلاع رساني از طريق رسانه، تشكيل ضابطان برق براي تعميم مديريت مصرف برق در بين مشتركان از جمله اين اقدامات است.

وي از مسئولان واحدهاي صنعتي درخواست كرد كه به منظور كاهش مصرف برق، تعطيلات و تعميرات واحدهاي خود را براي زمان هاي پيك بار و براي فصل تابستان برنامه ريزي كنند.

انتهاي پيام//
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن