تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814661146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير نيرو در امور آب: كمبود آب در بخش كشاورزي مشكل كشوري است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير نيرو در امور آب: كمبود آب در بخش كشاورزي مشكل كشوري است
خبرگزاري فارس: معاون وزير نيرو در امور آب گفت: كمبود آب در بخش كشاورزي، سراسر كشور را شامل مي‌شود و تامين آب شرب در اولويت اول اقدامات وزارت نيرو قرار گرفته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، رسول زرگر معاون وزير نيرو در امور آب در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: دولت به خوبي اثرات خشكسالي در بخش كشاورزي را برآورد كرده و پس از پايان كار كارشناسي، خسارات كشاورزان پرداخت مي‌شود.
وي با بيان اينكه اولويت فعاليت‌هاي وزارت نيرو در دوره خشكسالي، تامين آب شرب مردم است، عنوان كرد: درخواست دولت براي جبران خسارات كشاورزان و نيز جبران كمبودها در دوران خشكسالي طي لايحه‌اي به مجلس شوراي اسلامي ارائه شده است.
زرگر ادامه داد: ماده اول اين لايحه به برداشت 20 هزار ميليارد ريال از حساب ذخيره ارزي براي جبران ناشي از خشكسالي اشاره دارد كه شامل تامين آب شرب شهر، روستا و عشاير در استان‌هاي كشور، تامين نهاد‌ه‌هاي دامي و حفظ حيات وحش و كارمزد ناشي از استمهال وام‌هاي دريافتي كشاورزي، تقويت بيمه محصولات كشاورزي، توسعه سيستم‌هاي آبياري و جلوگيري از شيوع بيماري در مناطق خشكسالي مي‌شود.
ويتصريح كرد: ماده دوم اين لايحه نيز مربوط به برداشت معادل ارزي 25هزار ميليارد ريال براي خريد و واردات كالاهاي اساسي و فردي است كه بخشي از اين اعتبارات براي پيشگيري از خشكسالي احتمالي در سال‌هاي آتي تعيين شده است.
معاون وزير نيرو در امور آب، كل بارش‌ها در سال آبي 87-86 را 210 ميليارد متر مكعب ذكر كرد و توضيح داد: اين ميزان بارش، معادل 127 ميلي‌متر بارش به طور ميانگين در كشور است.
زرگر افزود: اين ميزان بارش در مقايسه با مدت مشابه 40سال قبل، 47 درصد كاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 52 درصد كاهش داشته است.
زرگر ادامه داد: در مدت 9 ماهه شاهد 200 ميليارد مترمكعب كاهش بارش در كشور بوديم و اگر بخواهيم اين 9 ماهه را با سال 79 و 80 كه خشكترين سال در 40 سال گذشته بود مقايسه كنيم ، متوجه مي‌شويم كه 30 ميليارد متر مكعب كمتر بارش داشته‌ايم.
به گفته وي، امسال نسبت به خشكترين سال در 40 سال گذشته (79 و 80) 10 درصد كاهش بارندگي وجود دارد.
زرگر با اشاره به تمهيدات صورت گرفته در زمينه خشكسالي و پيشگيري از خسارت‌هاي ناشي از اين پديده، اظهار داشت: با توجه به شروع دوره خشكسالي در تابستان امسال، اين پديده تاثير مستقيم و اساسي در بخش آب شرب مردم ندارد.
معاون وزير نيرو در ادامه از اختصاص120 ميليارد ريال اعتبار به دستگاه‌هاي آبي خوزستان به منظور پايداري و حفظ منابع آبي از طريق اجراي طرح‌هاي كوتاه مدت و اضطراري خبر داد و گفت: نياز اصلي استان در اين زمينه 500 ميليارد ريال است.
زرگر گفت: در سال 87-86 ، استان خوزستان 56 درصد كاهش بارش و 57 درصد كاهش آورد آب رودخانه‌ها داشته داشت.
اين مقام مسئول اذعان داشت: در بررسي‌هاي صورت گرفته از تاسيسات و ظرفيت‌هاي بخش آب استان ، تصميمات لازم جهت پيشگيري از رشد اثرات بحران خشكسالي اتخاذ شده است.
زرگر تاكيدكرد: طي بازديدي كه از امروز از تالاب هورالعظيم صورت گرفت، وضعيت اين تالاب بررسي شد و با توجه به وضعيت موجود بايد تمهيدات ويژه‌اي براي خروج اين تالاب از بحران در دوره خشكسالي اتخاذ شود.
رسول زرگر ديروز پنج‌شنبه سفر يك روزه به خوزستان داشت.
انتهاي پيام/
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن