تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815550555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه - كنكور از امروز شروع مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جامعه - كنكور از امروز شروع مي‌شود


جامعه - كنكور از امروز شروع مي‌شود

سعيد اركان‌زاده يزدي : گروه اجتماعي: از ساعت هشت صبح امروز، كنكور سراسري سال 87 دانشگاه‌هاي دولتي كه سه‌چهارم سال براي تدارك آن وقت صرف شده، آغاز مي‌شود. امروز صبح، داوطلبان گروه آزمايشي رياضي و فني امتحان خواهند داد، عصر امروز داوطلبان هنر در كنكور شركت مي‌كنند و فردا نوبت گروه‌هاي تجربي و زبان‌هاي خارجي است. صبح روز شنبه نيز داوطلبان گروه آزمايشي علوم انساني با هم رقابت خواهند كرد.

كنكور امسال، با شايعاتي كه درباره تقلب در كنكور كارشناسي ارشد سال گذشته پيش آمده بود، رنگ و بوي امنيتي بيشتري به خود گرفته است. بنابه اعلام وزير علوم، سال گذشته حدود 250 داوطلب كنكور به طور چشمي از روي پاسخنامه تقلب كرده بودند و با نرم‌افزار شناسايي شدند. تعدادي از داوطلبان كنكور نيز به طور سنتي با گوشي‌هاي موبايلي كه به همراه مي‌برند، تقلب مي‌كنند. اين تقلب‌ها، با نرم‌افزار تقلب‌يابي كه سازمان سنجش براي اولين‌بار در كنكور كارشناسي ارشد به كار برد شناسايي شدند و افراد متهم به تقلب به سازمان سنجش احضار و از فهرست قبول‌شدگان نيز حذف شدند. نرم‌افزار تقلب‌ياب سازمان سنجش، پاسخنامه‌ها را با هم مقايسه مي‌كند و تمام پاسخنامه‌هايي را كه بالاي 98 درصد شباهت دارند بيرون مي‌كشد و به عنوان متهمان به تقلب معرفي مي‌كند. مديران سازمان سنجش اعلام كرده‌اند كه در كنكور سراسري ورودي دانشگاه‌هاي امسال هم از همين نرم‌افزار تقلب‌ياب استفاده خواهند كرد و بهتر است داوطلبان به فكر تقلب نباشند و به داوطلبان ديگر نيز اجازه ندهند از روي پاسخنامه آنها، به تست‌ها جواب بدهند. مجازات تقلب در كنكور تا 10 سال محروميت از شركت در كنكور هم مي‌تواند افزايش بيابد. فقط بردن برگه يادداشت به جلسه امتحان، دو سال محروميت به همراه دارد.
كنكوري امنيتي
سوالات كنكور سراسري دانشگاه‌هاي كشور در طول ساليان، به وسيله استادان و معلمان مجرب معرفي شده از سوي دانشگاه‌ها و ادارات آموزش و پرورش سراسر كشور، طراحي مي‌شوند و براي هر درس به طور جداگانه، وارد بانك سوالات مخصوص به خود مي‌شوند. هر سال براي برگزاري يك كنكور، به طور اتفاقي سوالاتي از اين بانك كه قابليت‌هاي مطرح شدن در كنكور را داشته باشند، انتخاب مي‌شوند و به چاپخانه دفترچه‌هاي آزمون در زيرزمين ساختمان سازمان سنجش واقع در كرج مي‌روند. در ايام چاپ دفترچه‌هاي كنكور كه حدود يك ماه طول مي‌كشد، اين ساختمان با همكاري وزارت اطلاعات، وزارت كشور و نيروي انتظامي كاملا حفاظت مي‌شود. به دليل اهميت پيدا كردن مسائل امنيتي كنكور كه خبر تقلب‌هاي سال گذشته به آن دامن زده است، مسوولان سازمان سنجش قبول كردند كه خبرنگار خبرگزاري مهر به چند لايه از قرنطينه هشت لايه‌اي چاپخانه دفترچه‌هاي كنكور وارد شود و گزارشي را از آنجا تهيه كند؛ ديروز اين گزارش منتشر شد و همزمان محمدمهدي زاهدي وزير علوم نيز همراه با عبدالرسول پورعباس رئيس سازمان سنجش، به چاپخانه آمدند تا از مراحل چاپ دفترچه‌هاي كنكور بازديد كنند. خبرنگار مهر نوشته است كه حتي زاهدي و پورعباس هم هنگام ورود به قرنطينه موبايل‌هاي خود را تحويل داده‌اند كه البته كاري بيشتر تشريفاتي است. زاهدي در اين بازديد خطاب به خبرنگاران گفته است كه «تاكنون هيچ سندي براي اثبات لو رفتن سوالات كنكور در سال‌هاي گذشته به دست نيامده است.»
قرنطينه سوالات
در كنكور امسال يك ميليون و 344 هزار و 978 نفر براي شركت در آزمون سراسري ثبت‌نام كرده‌اند. بيشترين تعداد داوطلبان مربوط به گروه آزمايشي علوم انساني با 516 هزار و 618 نفر داوطلب بوده و پس از آن گروه‌هاي آزمايشي علوم تجربي و رياضي و فني بيشترين جمعيت داوطلب را داشته‌اند. بنابراين با احتساب اينكه براي هر فرد دست‌كم بايد دو دفترچه كنكور چاپ شود، بالاي سه ميليون دفترچه كنكور، بايد در طول يك ماه در چاپخانه سازمان سنجش كه با حدود 60 مامور گارد ويژه نيروي انتظامي محافظت مي‌شود، چاپ شود. حدود 45 نفر از كارمندان و كارگران سازمان سنجش نيز بايد در اين قرنطينه يك ماهه، به طور شبانه‌روزي كارهاي چاپ را انجام بدهند و نه تنها نمي‌توانند از قرنطينه بيرون بيايند كه حتي زباله‌ها و لباس‌هاي آنها هم تا قبل از آزمون به بيرون منتقل نمي‌شود. 25 دوربين مداربسته در زيرزمين 1600 مترمربعي سازمان سنجش چاپ دفترچه‌ها زير هشت لايه امنيتي را زيرنظر دارند و دفترچه‌ها پس از چاپ در بسته‌هايي پلمب و وارد 30 كانتينر براي فرستادن به 30 استان مي‌شوند. كنار راننده هر كانتينر كه درش پلمب شده، يك سرباز يگان ويژه مي‌نشيند و راننده تا هنگام حركت، نمي‌داند مقصدش كجاست. البته برخي از محموله‌هاي استاني هم با همكاري حراست فرودگاه، به طريق هوايي منتقل مي‌شوند. به هر تقدير، با چنين تدابير امنيتي سفت و سختي، دفترچه‌هاي كنكور به مخازن استان‌ها منتقل مي‌شوند و پس از برگزاري كنكور هم به همان طريق، به سازمان سنجش بازمي‌گردند. بحث كنكور دانشگاه‌هاي دولتي، امسال به دليل همزمان شدن با ماجراي خاموشي‌هاي سراسري كشور، به وزارت نيرو و دولت هم كشيده شده است.
هيات وزيران تصويب كرده است كه از امروز تا روز شنبه، برق هيچ منطقه‌اي كه ميزبان برگزاركنندگان كنكور است، قطع نشود. همه حوزه‌هاي امتحاني كنكور، مجهز به سيستم موبايل‌ياب و از كاراندازنده موبايل نيز هستند تا امكان تقلب‌ها كاهش يابد. شهرداري تهران هم با هشدار دادن به خانواده‌هاي داوطلبان، گفته است كه مردم متوجه مشكلات ترافيكي باشند و دست‌كم دو ساعت پيش از شروع آزمون، از خانه خود خارج شوند و در ضمن كمبود پاركينگ را هم در نظر داشته باشند. جوان‌ترين داوطلب كنكور امسال پسري 13 ساله و پيرترين آنها پيرمردي 82 ساله است.
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن