تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812943771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخابات حوزه انتخاباتي نواز شريف به تعويق افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: انتخابات حوزه انتخاباتي نواز شريف به تعويق افتاد
اعتماد ملي:‌دادگاه عالي پاكستان ديروز دستور داد تا انتخابات مياندوره‌اي ناحيه‌اي كه محمد نواز شريف، نخست‌وزير پيشين و رهبر حزب مسلم‌ليگ شاخه نواز از آنجا نامزد شده است به تاخير بيفتد. ‌اين حكم به اين دليل صادر شد كه دادگاه عالي پاكستان، صلا‌حيت شريف را براي شركت در انتخابات رد كرد.

به گزارش خبرگزاري اسوشيتدپرس، دولت پاكستان درخواست تجديدنظري را در مورد اين حكم تقديم دادگاه عالي كرد كه در آن نسبت به ردصلا‌حيت شريف اعتراض شده بود و همچنين خواستار تاخير انتخابات مياندوره‌اي در اين منطقه شده بود. شريف به دليل اتهاماتي كه پس از كودتاي نظامي اما بدون خونريزي پرويز مشرف رئيس‌جمهور پاكستان، در سال 1999 عليه او مطرح شد براي شركت در انتخابات ماه فوريه (بهمن‌ماه) گذشته، ردصلا‌حيت شد. با اين حال كميسيون انتخاباتي بعدها به او اين اجازه را داد تا در انتخابات مياندوره‌اي پارلمان كه قرار است امروز برگزار شود شركت كند. اما روز دوشنبه دادگاه عالي لا‌هور طي حكمي اعلا‌م كرد او براي شركت در انتخابات واجد صلا‌حيت نيست. اين حكم نشان‌دهنده وجود اختلا‌ف عظيم ميان حزب نواز شريف،حزب مسلم‌ليگ شاخه نواز، با حزب مردم پاكستان است. حزب مردم بيشترين كرسي‌هاي پارلماني را در اختيار دارد و پس از آن حزب مسلم‌ليگ شاخه نواز داراي اكثريت پارلماني است. اين دو حزب پس از انتخابات پارلماني گذشته با يكديگر ائتلا‌ف كرده و تشكيل دولت دادند. با اين حال اين ائتلا‌ف كه عمده‌ترين هدفش محدودكردن قدرت پرويز مشرف، رئيس‌جمهور پاكستان بود، بسيار زود به دليل اختلا‌ف در مورد بازگرداندن قضات دادگاه عالي پاكستان به پست‌هاي خود دچار مشكل شد تا مشخص شود ائتلا‌ف بين دو رقيب قديمي تا چه حد شكننده است. نواز شريف و حزب او خواستار بازگرداندن قضات بركنار شده دادگاه عالي به سمت‌هاي پيشين خود بدون پيش‌شرط هستند اما حزب مردم خواستار برقراري شروطي براي بازگرداندن آنان شده است. اين قضات سال گذشته و به دنبال اعلا‌م وضعيت اضطراري در پاكستان و تعليق قانون اساسي اين كشور، از سوي پرويز مشرف رئيس‌جمهور اين كشور از كار بركنار شدند و شمار زيادي از آنان تا زمان روي كار آمدن دولت جديد و حكم يوسف‌رضا گيلا‌ني نخست‌وزير پاكستان، مبني بر آزادي اين قضات در حبس خانگي به سر مي‌برند.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن