تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815558139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جمشيدي: وظيفه ما اعلام اسامي مفسدان اقتصادي است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جمشيدي: وظيفه ما اعلام اسامي مفسدان اقتصادي است
سخنگوي قوه قضائيه گفت: وظيفه ما اين است كه اسامي مفسدان اقتصادي را اعلام كنيم و اين امر به علت چالشي بودن، بايد در محيطي آرام رسيدگي شود.
جمشيدي سخنگوي قوه قضائيه كه به مناسبت هفته قوه قضائيه به استوديوي شبكه خبر دعوت شده بود، برنامه هاي دستگاه قضايي را در راستاي تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسي دانست و افزود: قوه قضائيه در دوره پنج ساله توسعه خود فعاليت هاي گسترده اي را انجام داده است.

جمشيدي گفت: مسئوليت معاونت حقوقي در قوه قضائيه تدوين و اصلاح لوايح و قوانين است كه لايحه آيين دادرسي ، لايحه حمايت از بزه ديدگان ، متهمان ، لايحه اصلاح قانون مجازات اسلامي و اصلاح قوانين قديمي از جمله مهم ترين لوايحي بود كه در قوه قضائيه تدوين شد.

وي تصريح كرد: بحث استفاده از فناوري اطلاعات نيز از جمله مواردي بود كه در قوه قضاييه دنبال شد و در اين راستا دادگاه ها در مراكز استان ، به نرم افزار پيشرفته مجهز شده اند.

سخنگوي قوه قضائيه به برنامه توسعه قضايي اشاره كرد و گفت: ارتقاي كيفيت دادرسي ، گسترش فناوري هاي روزآمد ، ارتقاي سطح دانش قضات و ارزشيابي آنها، آموزش مردم از بعد حقوقي، ارتقاي فرهنگ حقوقي در جامعه ، نظارت بر حسن اجراي قوانين ، مبارزه با مفاسد اقتصادي ، حمايت از بزه ديدگان ، از جمله موارد مهمي است كه در برنامه توسعه قضايي مورد توجه قرار گرفته است.

جمشيدي گفت: در راستاي مبارزه با جرائم اقتصادي در سال گذشته ، 27 هزار پرونده كلاهبرداري ، 914 پرونده اختلاف ، 38 هزار پروند جعل سند ، 16 هزار پرونده قاچاق كالا ، 2 هزار و 348 پرونده اختلاس در نظام اقتصادي رسيدگي شده و 4 هزار ميليارد ريال به صورت جريمه و بازپرداخت به بيت المال بازگشته است.

سخنگوي قوه قضاييه درباره مصونيت قضايي نمايندگان هم گفت: رسيدگي به جرائم عمومي نمايندگان و مقامات دولتي مانند ديگر عموم است آن چيزي كه مصونيت را براي نمايندگان ايجاد مي كند موارد مشخصي است كه در قانون به آن تاكيد شده است.

جمشيدي گفت: در رسيدگي به جرم خصوصي نمايندگان بايد حرمت مجلس حفظ شود ،اما نبايد در رسيدگي به جرم آنها كوتاهي شود.

وي با بيان اينكه مصونيت در حيطه وظايف قانوني نمايندگان مجلس است، تصريح كرد: قانون مصونيت نمايندگان در رسيدگي به جرم خصوصي صدق نمي كند.

سخنگوي قوه قضائيه گفت: وظيفه ما اين است كه اسامي مفسدان اقتصادي را اعلام كنيم و اين امر به علت چالشي بودن بايد در محيطي آرام رسيدگي شود.

جمشيدي تصريح كرد: موضع ما در جرائم اقتصادي اين است كه با قاطعيت در چارچوب قانون به جرائم رسيدگي كنيم، اما در كنار اين امر حمايت از امنيت اقتصادي و سرمايه گذاري را با جديت دنبال مي كنيم.

سخنگوي قوه قضاييه برخورد قاطع با عوامل فساد اقتصادي همراه با حمايت از سرمايه گذاري سالم و مشروع و تخصصي كردن بازرسي ها در سازمان بازرسي را نيز از جمله برنامه هاي دستگاه قضايي در راستاي تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسي دانست و ابراز اميدواري كرد؛ در يك برنامه منسجم در دستگاه قضايي بتوانيم سياست هاي ابلاغي رئيس قوه قضائيه را در سال 86 و در جهت حمايت از سرمايه گذاري سالم به انجام برسانيم.
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن