تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815357816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازديد ضرغامي از به دارآويختن حسن پورشيرازي در «نردبام آسمان»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازديد ضرغامي از به دارآويختن حسن پورشيرازي در «نردبام آسمان»
خبرگزاري فارس: عزت‌الله ضرغامي به همراه علي‌اكبر ولايتي، حسين مظفر و حسن اسلامي‌مهر از پشت صحنه سريال تلويزيوني «محمدحسين لطيفي» با نام جديد «نردبام آسمان» ديدن كردند.


به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، سيد عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما، علي اكبر ولايتي، حسين مظفر رئيس شوراي نظارت بر صدا و سيما و حسن اسلامي مهر رئيس مركز سيما فيلم ظهر امروز از پروژه «نردبام آسمان» به كارگرداني «محمد حسين لطيفي» و تهيه كنندگي «محسن علي اكبري» در شهرك غزالي ديدن كردند.
بنابر اين گزارش، گروه تصويربرداري اين سريال، امروز صحنه‌هاي مربوط به دار زدن صفدر با بازي «حسن پورشيرازي» را كه يكي از آزادي خواهان دوران غياث‌الدين جمشيدكاشاني به شمار مي‌رود، را با حضور چند تن از بازيگران اصلي سريال مانند داريوش كاردان، ماه چهره خليلي، حسن پورشيرازي و حدود 250 هنرور در دكورهاي مربوط به ميدان اصلي شهر كاشان را تصويربرداري كردند.
سيد عزت‌الله ضرغامي به همراه ساير مهمانان حاضر از دكورهاي مختلف اين سريال كه از پروژه‌هاي الف در حال توليد مركز سيما فيلم به شمار مي‌رود، ديدن كرد و با برخي از عوامل و هنرپيشگان اين سريال به گفت و گو پرداخت.
همچنين در بخش ديگري از اين ديدار، مهمانان در دكور مربوط به بزرگترين رصدخانه ايران در دوران غياث‌الدين جمشيد كاشاني گردهم آمدند و داريوش كاردان با گريم مربوط به سريالش پشت تريبون قرار گرفت و گفت: چرا حاصل تلاش دانشمندان ما بايد سال‌هاي سال با نام دانشمندان ديگري نظير نيوتن به خورد ما داده شود؟ چرا به ما گفته نشده كه بسياري از مهمات مثلثات به اروپا رفت و پس از آن با واژه‌هاي لاتين به خورد ما داده شد؟
وي افزود: غياث‌الدين جمشيد كاشاني موجود عجيبي است كه با تقسيم يك دايره به 800 ميليون ضلعي منظم به عدد پي رسيده است و اين فرد يك نمونه از هزاران مورد ديگري است كه ما در تاريخمان داريم و اگر به نحو خوبي به اين شخصيت‌ها پرداخته شده و ساخته شود، ديگر كسي جرات نمي‌كند نام خليج فارس را به خليج عربي تغيير دهد.
كاردان ادامه داد: وقتي به من امر شد كه در اين سريال بازي كنم، خودماني‌اش اين است كه با كله آمدم و لذت بردم. بابت ساخت چنين مجموعه‌اي به صدا و سيما تبريك مي‌گويم.
سيد عزت الله ضرغامي نيز در بخش ديگري از اين مراسم گفت: براي تقدير و تشكر از شما احساس وطيفه مي‌كنم و از شما به خاطر كار شبانه روزي كه انجام مي‌دهيد، صميمانه سپاسگزاري مي‌كنم. اميدوارم كه با وسعتي كه عوامل دارند، تا آخر سال، كار تصويربرداري تمام و از ابتداي سال آينده به مرحله پخش برسد.
وي در ادامه از دكتر ولايتي به دليل رهنمودها و مشاوره‌اش در كار ساخت اين سريال و حسين مظفر به دليل احساس مسئوليت و درك و دلسوزي‌اش در امور صدا و سيما تشكر كرد و گفت: در اين مراسم بايد از تلاش‌هاي لطيفي كارگردان اثر نيز تشكر كرد. او از كارگردان‌هاي متعهد، انقلابي و تراز اول كشورمان است كه سريال صاحبدلان كه به كارگرداني او ساخته شد، ترازي در آثار معناگرايانه به شمار مي‌رود و دوست و دشمن و همه صاحب نظران و كارشناسان با هرنگاهي آن را اثري ارزشمند معرفي كردند و لطيفي در هر حوزه ديگري نيز كار كرد، موفق بوده است.
ضرغامي ادامه داد: من از محسن علي‌اكبري تهيه‌كننده سريال نيز تشكر مي‌كنم كه مديريت خوبي نسبت به پروژه داشته است و در رعايت و حل مشكلات نيز هرگونه مساعدتي كه لازم باشد، انجام خواهد شد.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه حضور در صحنه‌هاي تصويربرداري كار سختي است و كار با حداقل ها پي گيري مي‌شود، ادامه داد: در كارهاي اين چنيني كه توليد آنها مشكل است، قصد قربت بكنيد كه در كارنامه اعمال شما ثبت شود و همين كارهاست كه يك روز به درد ما مي‌خورند. اين گونه سريال‌ها در جامعه تاثير مي‌گذارند و اتحاد ملي و آشنايي با هويت اسلامي ايجاد مي‌كنند و كار بسيار بزرگي به شمار مي‌رود.
رييس سازمان صدا و سيما ادامه داد: امروز اگر همه جوانان ما با همه قدرتي كه دارند مي‌ايستند و در عرصه‌هايي پا مي‌گذارند كه سابقه نداشته، به دليل هويت و تاريخي است كه دارند و آنها را تسكين مي‌دهد و منجر مي‌شود تا با اعتماد به نفس وارد ميدان شوند. امروز دنيا روي بي هويتي تكيه مي‌كند و بخشي از اهداف كشورهاي استعمارگر بي هويتي كشورهاي ديگر است تا بتوانند روي آنها مسلط شوند.
وي ادامه داد: اين كاري كه شما انجام مي‌دهيد، هويت سازي است و به مردم اعتماد به نفس مي‌دهيد. به تصوير كشيدن اين تاريخ كه توام با علم و معتقدات مذهبي ماست، كار ارزشمندي است و از هزاران سخنراني و ميزگرد بهتر است. اگر شما با قصد قربت اين كارها را انجام دهيد، هر لحظه شما مثل نماز خواندن و عبادت است و به نظر من آنچه كه بالاتر از كاري است كه انجام مي‌دهيد، محتواي كار است. اين پروژه‌ها با همكاري شما به نتيجه مي‌رسد.
وي در پايان سخنان خود از حسن اسلامي مهر به دليل مديريت صحيح پروژه‌هاي الف سيما فيلم تشكر كرد و گفت: ايشان تجربه‌هاي خوبي در حوزه سينما داشته‌اند و با توجه به همين تجربه‌ها، پروژه‌هاي بسيار خوبي ساخته مي‌شوند با توجه به كمبود اعتبار ما، ايشان با جديت و اعتماد به نفس بالايي پروژه‌ها را پشتيباني و مديريت مي‌كنند.
همچنين در اين مراسم، علي‌اكبر ولايتي نيز ضمن تشكر از رئيس سازمان صدا و سيما و هنرمندان سرشناس سريال گفت: هر كاري كه با موضوع تاريخ فرهنگ ايران صورت بگيرد ماندني است و اثرگذاري كار هنري با هيچ‌كار ديگري قابل مقايسه نيست.
وي افزود: پيام سريال «نردبام آسمان» در لابه‌لاي كتاب‌هاست و يك محقق مي‌خواهد تا هر روز چندين ساعت از وقت خود را در كتابخانه بگذراند و از لابه لاي كتاب‌هاي خطي مطالب مورد نظر را استخراج كند.
وي با بيان اينكه طبيعت اين كار سخت است و از مردم عادي توقعي نيست كه چنين كاري را انجام بدهند، گفت: اگر ما از گذشته‌مان جدا شويم، هيچ‌چيزي براي تكيه زدن به آن نداريم به خصوص ملت ما كه گذشته پر فروغش را هيچ كشور ديگري ندارد زيرا تاريخ آن به هم پيوسته است و اگر كتاب‌هايي كه 800 سال قبل در ايران نوشته شده، را مقابل يك كودك دبستاني قرار دهيد مي‌تواند به راحتي آن‌ها را بخواند. مانند شاهنامه كه به راحتي توسط يك دانش آموز خوانده مي‌شود. حال شما يك ملت پيدا كنيد كه چنين آثاري داشته باشد.
ولايتي اظهار داشت: ما زبان فارسي را حفظ كرده‌ايم و در كنار آن پيشروترين ملت در خدمت با اسلام بوده‌ايم و اين به معناي عدم اتصال به اسلام نيست. اين دلبستگي به اثار فرهنگي و ثروت‌هايي كه داريم و تلاشي كه مردم براي حفظ آن كردند، بزرگترين سرمايه فرهنگي ماست.اگر ما تنها به تاريخ و دانشمندان شهر كاشان با هفت هزار سال تاريخ آن بپردازيم، ساير قدرت‌هاي اول دنيا ديگر جايي نخواهند داشت و احياي هويت ملي و ديني ملت‌ها، مهم‌ترين متكاي آنها براي ساختن آينده است.
وي با بيان اينكه ساخت چنين كارهايي كه همراه با جاذبه است، باقيات الصالحات محسوب مي‌شود، ادامه داد: ساخت سريال‌هاي تاريخي يكي از افتخارات‌ ما محسوب مي‌شود و اميدوارم همچنان ادامه يابد.
حسين مظفر نيز در ادامه اين مراسم گفت:كار هنر، كار سختي است و كار شما فقط متاثر كردن سمع و نظرها نيست. هنرمنداني است كه نقبي به دلها بزند و احساس مخاطبان را در دست بگيرد و كار پايداري است و كنترل درون انسان و تسلط بر جان و انديشه انسان كار بسيار مهمي است و كار هنرمندان است.
وي افزود: كار سخت هنر اين است كه بسياري از مفاهيم هنري، مفاهمه‌ مشتركي بين صاحب‌نظران و هنرمندان و انديشمندان ما ايجاد نكرده و خيلي از قضاوت‌هايي كه صورت مي‌گيرد، افراد درگير آن كارها را مورد مذمت قرار مي‌دهد و همه اين كارها به دليل عدم وجود ادبيات مشترك است.
وي ادامه داد: ما در شوراي نظارت بر صدا و سيما تلاشمان اين است كه با حفظ ارزش‌هاي اسلامي اظهار نظر كنيم و هرگز نظارت سياسي نداشته‌ايم و كارمان طوري بوده كه مورد لطف مقام معظم رهبري قرار گرفت و طبق فرمايشات ايشان قرار شد من در شكل ديگري انجام وظيفه كنم. نقد ما نقدي توام با واقعيات است كه تكميل كننده است و تخريبي نيست و اعتقادم اين است كه انتقال مفاهيم در سريال‌ها با جديت بيشتري صورت بگيرد.
مظفر تصريح كرد:اگر در يك سريال، فيلم و مجموعه پيام مثبتي پنهان نباشد، آن‌كار ارزشي ندارد. كشور ما كشوري اسلامي و ملتمان مذهبي و ديني است و ما ناچاريم مفاهيم بلند و ارزش‌هاي والاي اسلامي را كه به صورت نظري وجود دارند، در قالب هنر و نمايش بسازيم. سريال‌هايي نظير «نردبام آسمان» نيز احيا‌ء كننده‌ هويت ديني و اسلامي ما هستند و يكي از راه‌هاي تقويت اعتماد‌به‌نفس، باور ملي و تقويت هويت اسلامي و ديني محسوب مي‌شوند.
وي در پايان سخنان خود گفت: تاريخ ايران با سياهي‌ها و روشني‌هايي همراه بوده است كه متأسفانه سياهي‌ها مربوط به عملكرد شاهان و سلاطين بوده و نكات درخشان آن به انديشمندان و شهروندان اين كشور مربوط مي‌شود.
انتهاي پيام/ش
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 368]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن