تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814655408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/كامل/رييس‌جمهور: گويي عده‌اي در داخل سخنگوي آمريكا هستند آمريكا نمي‌توانست طرح ربودن در عراق را تكذيب كند نظام ايران كد موجب مديريت صحيح بازار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /كامل/رييس‌جمهور: گويي عده‌اي در داخل سخنگوي آمريكا هستند آمريكا نمي‌توانست طرح ربودن در عراق را تكذيب كند نظام ايران كد موجب مديريت صحيح بازار مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخي به پرسشي درباره داستان ناامني‌هاي عراق و نقشه ربوده شدن و ترور وي، گفت:« اجازه دهيد به وقتش داستان را عنوان مي‌كنم، ولي بايد به تبعات آن نگاه كنيم.»

به گزارش خبرنگار ايسنا، در حاشيه مراسم افتتاح ايران كد، در جمع خبرنگاران افزود:« بالاخره بنده مطلبي را مطرح كردم كه طرف اصلي كه دولت آمريكا بود و نمي‌توانست هيچ پاسخي در اين خصوص دهد، وارد چراي آن نمي‌شوم، چون چراي آن روشن است.آمريكا نمي‌توانست اين مساله را تكذيب كند و تكذيب هم نكرد.»

وي افزود:« از اين به بعد هم اگر حرفي بزند معلوم است اين حرف از كجا بوده است و اين اتفاق براي اولين بار رخ مي‌دهد كه خبري راجع به عمل دولت آمريكا داديم و برخي در عراق آن را تكذيب كردند كه هيچ ارتباطي با آن‌ها نداشت. حرف ما هم به سمت آنها نبود به سمت بخشي از دولت آمريكا بود.»

رييس‌جمهور افزود:« اما بسيار خنده‌دار است كه برخي در داخل كشور شروع به تكذيب كردند براي من جالب بود اين‌ها به نمايندگي از چه كسي تكذيب كردند و چه چيزي را تكذيب كردند و چرا اين‌ها تكذيب كردند ارتباط اين مساله با آن‌ها چيست؟»

وي گفت:« به نظر من خيلي ناشي‌گري كردند، اين‌ها دلشان براي چه كسي مي‌سوزد؟ در سفر نخست‌وزير عراق به ايران نيز عنوان كردم و گفتم اگر ماجرا تكذيب شود با جزئيات آن را منتشر خواهم كرد كه بعد از آن اتفاقات ديگري در دنيا مي‌افتد و آن‌ها نتوانستند تكذيب كنند؛ اما در داخل گويي عده‌اي سخنگوي دولت آمريكا هستند و در اين زمينه شروع به دادستان‌سرايي و مقاله‌نويسي كردند و شروع كردند به شواهد آوردن و آن را تكذيب كردن. واقعا اين يك سوال جدي است كه اگر پاسخ داده شود خيلي از مبهمات درگيري‌هاي سياسي مصنوعي در داخل كشور روشن مي‌شود.»

وي خطاب به تكذيب‌كنندگان گفت:« شما چه كاره‌ايد اين وسط؟ مگر به شما آسيبي رسيده است كه دفاع مي‌كنيد؟»

احمدي‌نژاد در ادامه گفت:« البته يك تحليل سياسي اين است كه وقتي خودشان نمي‌توانند و مي‌دانند چه كرده‌اند،‌ افراد حاشيه‌اي خود را وارد صحنه مي‌كنند و از زبان آن‌ها مي‌خواهند موضوع را لوث كنند كه البته لوث نمي‌شود خودشان هم مي‌دانند موضوع چيست و آثارش را نيز خودشان مي‌دانند چه هست.»

وي در پايان گفت:« باعث تاسف هم هست كه برخي مجاني اين كارها را مي‌كنند و اينگونه سراسيمه شدن جاي سوال جدي است.»

افتتاح نظام ملي شماره‌گذاري كالا و خدمات ايران

دكتر محمود احمدي‌نژاد هم‌چنين صبح روز چهارشنبه در حاشيه افتتاح نظام ملي شماره‌گذاري كالا و خدمات ايران (ايران كد) با تشكر از وزير بازرگاني و همكاران وي، گفت: همه‌ي زيرساخت‌ها براي تنظيم بازار و تجارت الكترونيك، هم‌چنين تنظيم همه‌ي مبادلات فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران،ايسنا، رييس‌جمهور افزود: كار، كار سنگيني است كه گوشه‌اي از حجم آن را در اينجا ديديم.

وي اظهار اميدواري كرد با كمك مردم و اصناف، اين زيرساخت‌ها وارد شبكه‌ي توليد، توزيع و خريد و فروش شود و نظام كدگذاري نتايج روشني داشته باشد.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به فوايد اين نظام افزود: حاصل آن اين خواهد بود كه قيمت هر كالا در هر جاي كشور از قبل قابل پيش‌بيني است و اگر تغييري كرد، مي‌توانيم آن را كنترل كنيم، هم‌چنين اگر نقضي در بازار يا اشكالي در روند توليد و توزيع پيدا شود، آن‌ها را پيش‌بيني و برطرف مي‌كنيم؛ در واقع توليد و توزيع كالا به نظم مي‌رسد و بسياري از وقت‌هاي تلف شده و انرژي‌هاي هدر رفته، برمي‌گردد.

وي هم‌چنين از ديگر نتايج اين اقدام را صرفه‌جويي خواند و گفت: حتي مي‌توانيم براي آينده برنامه‌ريزي كنيم، مثلا براي اين كه سه ماه ديگر چه چيزي لازم داريم و چه چيزي چه وقت بايد خريداري و چه موقع بايد وارد انبار شود.

رييس‌جمهور افزود: حتي جايي كه كالا در انبار اضافه داريم و كسي مطلع نيست، اين‌ها مي‌توانند وارد چرخه توليد شود و در بسياري از هزينه‌هاي اضافي كه در حال حاضر داده مي‌شود، در توليد، توزيع و مصرف كالا‌ها صرفه‌جويي شود؛ درواقع به اين وسيله اصناف تكليف خود را مي‌دانند، مردم هم همين طور.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش گفت: آثار اين همه فعاليت به صورت نمايشگاه دائمي ، تجارت الكترونيك، حمل و نقل بين‌الملل و در واقع خريد و فروش كالا در سراسر كشور و تمام كالاهايي كه از هر جاي دنيا وارد ايران مي‌شود و يا از ايران خارج مي‌شود، صورت مي‌گيرد و كالاها داراي يك كد واحد مي‌شوند؛ چنان كه ديگر اين گونه نيست كه ببينيم يك كالا در مغازه‌اي يك قيمت دارد و در مغازه‌ي ديگر، قيمتي ديگر، بنابراين قيمتها براي وزارت بازرگاني و خود مردم قابل كنترل مي‌شود؛ يعني مردم مي‌توانند قبل از مراجعه به بازار، با وارد شدن سيستم، قيمت كالاي مورد نظر خود را پيدا كنند.

وي تصريح كرد: حتي مردم مي‌توانند از خانه‌ي خود و محل كارشان سفارش كالا دهند و از همان‌جا پرداخت كنند و كالا در نقطه‌ايي كه آن‌ها سفارش داده‌اند، تحويل شود.

وي هم‌چنين اين نظام را موجب مديريت صحيح بازار خواند و با تشكر از اين اقدام گفت: كار زيادي برده شده، برخي از اين‌ها‌ آرزوي 20 تا 25 ساله بوده كه پروژه‌اي كليد خورده، اما 20 سال همين‌گونه بخش‌هايي از آن ناقص يا كامل انجام شده كه خوشبختانه تكميل شده و ان‌شاءالله بر اساس اين زيرساخت‌ها همه مرتبط شوند و اطلاعات، وارد و پايگاه‌هاي اطلاعاتي تكميل شود و مردم بتوانند از مزاياي آن بهره گيرند.

احمدي‌نژاد در ادامه در جمع خبرنگاران درباره سامانه افتتاح شده گفت: اگر بنا باشد مجموعه‌ي توليد، توزيع و مصرف كالاي ما يك سامان درست پيدا كند، بايد اين اقدامات صورت بگيرد. بعضا در بازار يك روز كالا كم است و يك روز زياد و يا در گوشه‌اي كم و در گوشه‌اي زياد و در يك جا يك قيمت است و در جاي ديگر يك قيمت ديگر، هم‌چنين تشخيص كيفيت و نوع كالا در بسياري از اوقات مشكل است و كالاها با كيفيت‌هاي متفاوت و قيمت نامناسب عرضه مي‌شود و انرژي فراواني براي پيگيري خريد و فروش كالا و توزيع آن در كشور، چه در سيستم بانكي و چه در خريدران و فروشندگان و چه در توزيع‌كنندگان و سيستم حمل‌و نقل تلف مي‌شود، در حالي كه نتايج، آن گونه كه بايد حاصل نمي‌شود.

وي ادامه داد: اين مجموعه و شبكه‌اي كه دوستان طراحي كردند زيرساخت‌هاي لازم را براي انعكاس لحظه به لحظه تمام تحولات در بازار فراهم مي‌كند.

احمدي‌نژاد در ادامه با خوب و كارآمد توصيف‌كردن اين زيرساخت گفت: اميد است پس از ورود اطلاعات، كاربران با كمك توليد‌كنندگان، توزيع‌كنندگان و اصنافي كه در انتهاي خط توزيع قرار دارند و با كمك خود عرضه‌كنندگان خدمات از آن استفاده كنند.

وي افزود: به گفته‌ي مسئولان، برخي اين اطلاعات پنج ساله و برخي سه ساله و برخي هم ممكن است به زودي به روز بشود. اين مساله ما را از همه گرفتاري‌هاي چند دست گشتن و مشكلاتي كه در وضعيت كالا و نوسانات تندي كه در قيمت‌ها اتفاق مي‌افتد و يا در كسري يا زياد بودن كالا، نجات خواهد داد.

رييس‌جمهور در پاسخ به پرسش ديگري در مورد زمان اجراي اين طرح گفت: جزئيات آن را از وزير بازرگاني بپرسيد. برخي از اين‌ها 20 سال پيش كليد خورده ولي متوقف مانده بوده و يا پيشرفت مناسبي نداشته،‌ آقايان دو سه سال است كه تلاش سنگيني را سازماندهي كردند و همان طور كه ديديد 30 پروژه بود كه هر كدام زيرمجموعه‌هاي مختلف و مديريت خاص دارد؛ لذا كار بسيار گسترده و سنگين نرم‌افزاري و سخت‌افزاري انجام و ارتباطات برقرار شده، هم‌چنين پيش‌بيني‌هاي لازم براي كاركرد درست آن در نظر گرفته شده و برخي از آن‌ها نيز كار خود را شروع كرده‌اند.

وي ادامه داد: مثلا در بحث آرد، به روز و لحظه، وزير بازرگاني مي‌داند كدام كارخانه چقدر آرد فروخته و اين آرد در كدام مغازه نانوايي چقدر پياده شده است يا در شير همين گونه است و در بحث سيمان هم اين اتفاق در حال رخ دادن است. اين مساله باعث مي‌شود هر كس كه از داخل و خارج بخواهد كالايي بخرد وارد اين سيستم شود و در هر جاي دنيا كالاي خود را سفارش دهد.

احمدي‌نژاد در پايان اين كار را ارزشمند دانست و گفت: اميد است اين نظام منشاء تحول در شبكه‌ي توزيع، سفارش و خريد و فروش ما شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن