تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805465668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلامتي: اصلاح‌طلبان صاحبان انقلاب هستند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سلامتي: اصلاح‌طلبان صاحبان انقلاب هستند
دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران با بيان اين‌كه " مولفه‌هاي گفتمان اصلاح‌طلبي، قابل كهنه شدن نيست" گفت: اولويت‌هاي يك گفتمان در هر مقطعي با توجه به نيازهاي جامعه تغيير مي‌كند وامروز اولويت كاري اصلاح‌طلبان در مسائل اقتصادي و معيشتي مردم است.

محمد سلامتي در گفت‌وگو با ايسنا در تشريح ديدگاه خود پيرامون مولفه‌هاي گفتمان اصلاح‌طلبي اظهار كرد: محورهاي ديدگاه اصلاح‌طلبان را بايد در عرصه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي بررسي كرد؛ از جمله در سياست داخلي به آزادي بيان، آزادي عقيده و قلم آزادي مطبوعات و آزادي احزاب در چارچوب قانون اساسي ـ كه بتوانند با فراغ بال به وظيفه خود در جامعه عمل كنند ـ اعتقاد دارند، همچنين درباره انتخابات اصلاح‌طلبان همواره معتقدند كه آزاد، مردمي و رقابتي بودن از مهمترين مولفه‌هاي آن است. بنابراين در گفتمان اصلاح‌طلبي، ملاك و معيار انتخابات، انديشه‌هاي امام(ره) است و انتخابات نبايد زينتي باشد، بلكه ميزان راي ملت است.

وي افزود: مولفه ديگر گفتمان اصلاح‌طلبي تشنج‌زاديي در سياست خارجي و دوستي با كشورهاي مختلف است. بايد سعي كرد در دنيا كشورهاي دوست را افزايش داد و از اين طريق دشمنان را منزوي كنيم و اين سياست در گذشته، تجربه مثبتي از خود به جاي گذاشت و در عين حال توانست زمينه مراودات اقتصادي را تقويت كند؛ چراكه اصلاح‌طلبان همواره معتقد بوده و هستند كه بايد از دانش جديد اقتصادي در جهان بهره برد و از اين طريق، سرمايه‌گذاري خارجي و داخلي را از راه ايجاد امنيت و تشويق و جذب كرد، در اين‌صورت توليد افزايش يافته و در نتيجه بيكاري كاهش مي‌يابد.

وي اضافه كرد: در گفتمان اصلاح‌طلبي توجه به طبقات متوسط و محروم جامعه، مورد تاكيد قرار گرفته است و به طور مشخصي اصلاح‌طلبان معتقدند كه با تقويت تعاوني‌ها، سرمايه‌هاي كلان جامعه به سمت توليد و اشتغال سوق داده شوند و طبقات محروم و متوسط از اين طريق متمتع گردند. در عرصه اجتماعي نيز معتقدند كه ضمن آن‌كه بايد معيارها و ملاك‌هاي اسلامي كاملا رعايت شود، با سعه صدر و اعتماد به مردم، با آن‌ها رفتار شود و در واقع آن‌ها را به مسائلي كه لازمه يك اجتماع سالم است سوق داد و در اين زمينه همكاري آن‌ها را جلب كرد، نه آنكه برخوردهاي تند و خشن با آن‌ها داشت.

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران تاكيد كرد: نكات مذكور در گفتمان اصلاح‌طلبان مسائل جديدي نيست كه به تازگي بخواهند به آن بپردازند، بلكه همان مولفه‌هايي است كه امام(ره) بر آن تاكيد داشته و در قانون اساسي نيز ذكر شده است كه بايد به آن احترام گذاشت.

وي افزود: در گفتمان اصلاح‌طلبي، همچنين رعايت حقوق اقليت‌ها و قوميت‌هاي كشور مطابق با آن‌چه در قانون اساسي ذكر شده، بسيار مورد تاكيد قرار گرفته است و اين‌كه نبايد با آن‌ها سليقه‌اي برخورد شود.

وي گفتمان اصيل اصلاح‌طلبي را مطابق با روح كلي قانون اساسي منطبق با نظرات امام خميني(ره) و مطالبات مردم خواند و با تاكيد بر اين‌كه " اين گفتمان كهنه نمي‌شود" اظهار كرد: با توجه به اين‌كه امروز مسائل اقتصادي مشكل پيچيده‌اي پيدا كرده و سياست‌هايي كه در سه سال اخير اعمال شده تورم و بيكاري را افزايش داده است؛ لذا اولويت اصلاح‌طلبان بايد حل اين معضلات باشد.

سلامتي در عين حال، با بيان اين‌كه " اصلاح‌طلبان صاحبان انقلاب هستند" در تشريح ديدگاه خود نسبت به مرزبندي اصلاح‌طلبان با اپوزسيون‌ها گفت: اصلاح‌طلبان، به فكر راه چاره‌اي براي حل مشكلاتي هستند كه جناح مقابل با سياست‌هاي خود ايجاد كرده، اما در عين حال به انقلاب و نظام معتقد هستند. اپوزسيون‌ها در جهت براندازي و ايجاد تضاد در داخل حركت مي‌كنند و اين با جناح‌هاي منتقد داخلي تفاوت دارد.

وي در ادامه با تاكيد بر ضرورت احياء انديشه‌هاي امام خميني(ره) تصريح كرد: آن‌چه اصلاح‌طلبان مي‌گويند و به آن معتقد هستند، همان ديدگاه‌هاي حضرت امام است. بنابراين زماني كه در دهه 60 مي‌گفتيم خط امام يعني همان نظرات امام و مردم كه بخاطر آن انقلاب كردند، اكنون نيز اصلاح‌طلبان چيزي جز آن را مطرح نمي‌كنند و با همان نظر امام كه ميزان راي ملت است در انتخابات شركت كرده و هرگونه نظرات مخالف اين امر را مورد نظر قرار مي‌دهند؛ بنابراين اكثريت اصلاح‌طلبان امروز كه همان خط امامي‌هاي گذشته هستند ، به همان مواردي معتقدند كه در آن زمان نيز معتقد بودند و آن‌ها در واقع با توجه به نيازهاي روز جامعه ، عنوان اصلاح‌طلب را انتخاب كردند.
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن