تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803082937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح ساركوزي و برگ برنده بوتفليقه (‪( ۲‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح ساركوزي و برگ برنده بوتفليقه (‪( ۲‬
براين اساس الجزاير ضرورتي نمي‌بيند بخاطر طرحي محكوم به شكست و تكراري ، اقدام به دادن امتيازاتي به فرانسه يا اتحاديه اروپا كند بدون اين كه امتيازي را دريافت كند.

از سوي ديگر ملاحظه بسيار جدي الجزاير در اين خصوص موضوع حضور رژيم صهيونيستي در اين اتحاديه است .

هرچند فرانسوا فيون نخست وزير فرانسه تاكيد مي‌كند كه از نظر پاريس ، اتحاديه مديترانه‌اي بدون الجزاير بي‌معنا خواهد بود همين تعبير را براي اسراييل را نيز بكار برده ؟ امري كه پذيرش آن حداقل در شرايط كنوني براي الجزاير غير ممكن است .

مقامات الجزاير بارها اعلام كرده‌اند كه از هر گونه عادي‌سازي روابط با اسراييل خارج از طرح رسمي اتحاديه عرب براي پايان مناقشه اعراب و اسراييل از جمله در چارچوب طرح اتحاديه مديترانه‌اي امتناع مي‌كنند.

طرح صلح اتحاديه عرب بر تشكيل كشور مستقل فلسطيني با پايتختي قدس در سرزمين‌هاي سال ‪ ۱۹۶۷‬و حق بازگشت همه آوارگان به سرزمين مادري تاكيد دارد #‪ ;۱۶۰‬دولتمردان الجزايري بارها تاكيد كرده‌اند كه موضوع حضور اسراييل در اتحاديه مديترانه‌اي از پيچيدگي‌هاي طرح ساركوزي است و اعراب منطقه از جمله الجزاير خواستار روشن شدن آن پيش از بحث درباره پيوستن به اين طرح هستند.

اما موضوع ديگري كه شايد در ناكام گذاشتن سفر نخست وزير فرانسه به الجزاير بي‌تاثير نباشد، سفر همزمان نيكلا ساركوزي به اسراييل بود به اين معنا كه فيون براي هر گونه هماهنگي مي‌بايست با وي در تل آويو تماس بگيرد و اين مي‌تواند حداقل از نظر سمبوليك براي الجزاير كه سابقه طولاني در حمايت از حقوق فلسطينيان دارد آزاردهنده باشد و به عنوان تير خلاص به تلاش هاي پاريس براي قانع كردن بوتفليقه تلقي شود.

به هر روي ، ناكامي نخست وزير فرانسه در قانع كردن بوتفليقه به شركت در نشست پاريس در حالي است كه شواهد نشان مي‌دهد رييس جمهوري الجزاير تصميم قطعي خود براي عدم شركت در اين نشست را گرفته است .

علاوه بر نوع برخورد رييس جمهوري و نخست وزير الجزاير با نخست وزير فرانسه كه در راستاي همين تصميم تلقي مي‌شود، برخي منابع غير رسمي نيز به خبرنگار ايرنا گفتند كاخ رياست جمهوري براي روز ‪ ۱۳‬جولاي يك برنامه داخلي براي بوتفليقه تدوين كرده است .

تدوين برنامه ديدار و قدرداني رييس جمهوري از افراد برتر امتحان سراسري بكالوريا (ديپلم متوسطه ) درست در روز ‪ ۱۳‬جولاي ، يعني روز برپايي كنفرانس پاريس ، نشان مي‌دهد كه همه اميدهاي پاريس براي شركت بوتفليقه در اين نشست بر باد رفته است .

با اين همه ، عدم اعلام نظر صريح از سوي دولت الجزاير مبني بر شركت يا عدم شركت بوتفليقه درنشست پاريس برخي آگاهان به مسايل سياست خارجي الجزاير را بر آن داشته است كه اظهار نظر قطعي دراين‌باره را به آينده موكول كنند.

به اعتقاد آنان ، تحولات روزهاي اخير نبايد به اين معنا تلقي شود كه الجزاير طرح اتحاديه مديترانه‌اي را بطور نهايي كنار گذاشته و يا نشست پاريس را تحريم خواهد كرد.

به اعتقاد آنان : تجربه ثابت كرده است تصميم سازان كاخ المراديه در موضوعات راهبردي كه پيوند محكمي با منافع ملي اين كشور دارد، هر زمان بر اساس آخرين تحولات و با حساب سود و زيان به تصميم‌گيري هاي گاه غير منتظره پرداخته اند.

از همين رو، اين احتمال كه روزي الجزاير با تحقق پيش شرطها و ملاحظات خود و يا كسب امتيازاتي ارزشمند به صورت كامل يا مشروط به اين اتحاديه بپيوندند را نيز نبايد از نظر دور داشت .

روزهاي آينده بهتر نشان خواهد داد كه عبدالعزيز بوتفليقه رييس جمهوري و مرد كاركشته سياست الجزاير از برگ‌هاي برنده خود در برابر طرح اتحاديه مديترانه‌اي نيكلا ساركوزي چگونه استفاده خواهد كرد.

رييس جمهوري كه جايگاه مهم سياسي و اقتصادي كشورش در منطقه ، اهميت جهاني منابع انرژي آن و شريك راهبردي اقتصاد اروپا را نمايندگي مي‌كند.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن