تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815279148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش ٢١ درصدي نرخ ورودي به زندانهاي خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كاهش ٢١ درصدي نرخ ورودي به زندانهاي خوزستان
اهواز - خبرگزاري مهر: مديركل زندانهاي خوزستان گفت: در سال گذشته نرخ ورودي به زندانهاي خوزستان 21 درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگارمهر در اهواز، سيد ابوالقاسم علوي، ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضائيه در مصاحبه اي با خبرنگاران با اشاره به اينكه مهمترين وظيفه سازمان زندانها نگهداري متهمين و محكومين و اعمال فرايند اصلاح و تربيت بر آنان با هدف سازگاري مجدد آنان با قوائد و اصول اجتماعي براي بازگشت سعادتمندانه به آغوش اجتماع است، افزود: سازمان زندانهاي كشور در تدبيري جامع و لحاظ شاخص هاي توسعه پايدار سازماني و همچنين تحقق اهداف كلان اين مجموعه در اجراي قانون، اولويت هاي دهگانه سازمان را تبيين كرده كه اين اولويتها سند توسعه سازماني است.

وي كليه اقدامات جاري در زندانها را حول چهار محور اقدامات تاميني و قضائي، حمايتي، اصلاحي و تربيتي معرفي كرد و گفت: محور تمامي سياست گذاريها و برنامه ريزيهاي اين اداره كل با رويكرد بازگشت سعادتمندانه مددجويان به آغوش اجتماع و كاهش هدفمند جمعيت كيفري است.

مديركل زندانهاي خوزستان در تشريح اقدامات فرهنگي و تربيتي از آموزش خواندن و نوشتن به ٩٦٩ زنداني، حضور فعال زندانيان در برنامه هاي عقيدتي و احكام و آموزش، ارائه آموزش مهارتهاي اساسي زندگي به ٤٦٥١ نفر، قبولي ١٦٠١ مددجو در مقاطع متوسطه و همچنين قبولي ٤٠٠ مددجو در مقطع راهنمائي تحصيلي، فعاليت روزانه ١٠ هزار و 90 نفر مددجو در فعاليتهاي ورزشي وفرا گيري بيش از ٣٠ مهارت فني توسط ٢٨٢ مددجو اشاره كرد و گفت: در سال جاري بحث اشتغال زندانيان خاصه اشتغال نشسته آنان در دستور كار قرار گرفته است.

علوي همچنين يادآور شد: به واسطه فعاليتهاي خوبي كه در بحث بهداشت و درمان زندانهاي استان، توسعه بهداشت محيط مؤسسات كيفري تابع و خاصه بحث شناسايي، درمان و كنترل قاطعانه بيماري سل در زندان داشته ايم از سوي وزير بهداشت و همچنين مديركل بهداشت و درمان سازمان زندانها مورد تقدير قرار گرفته ايم.

وي با بيان اينكه در سال ٨٥ و ٨٦ شاهد تجهيز بيشتر بيمارستان عدالت زندان كارون و واحدهاي بهداري در ديگر زندانها از جمله مسجد سليمان و آبادان بوده، گفت: در رابطه با خدمات بهداشت و درمان در مجموع بيش از هفت هزار نفر از مددجويان از خدمات درماني و ويزيت عمومي و تخصصي برخوردار شده اند.

علوي همچنين پيرامون انجام فعاليتهاي گروه اقدامات حمايتي نيز گفت: اين اقدامات شامل فعاليتهايي است كه به واسطه آن و از طريق اجراي خدمات مشاوره، مددكاري، خدمات پس از آزادي زمينه كاهش آثار ناشي از حبس بر زنداني و خانواده وي فراهم و موجبات بازگشت وي به آغوش اجتماع و استمرار آثار اصلاحي و تربيتي در پس از آزادي فراهم مي آيد.

وي همچنين از آزاد سازي ١٩٠ نفر مددجوي واجد شرايط توسط ستاد ديه استان با همكاري كميته امداد امام"ره" و بانكهاي ملت، رفاه و تجارت خبر داد و افزود: اخذ بيش از ٢٠ ميليون ريال تخفيف از شكات توسط ستاد ديه استان و قرار گرفتن اين استان در جذب اعتبارات بانك ملت به عنوان يك استان پيشرو از ديگر خدماتي است كه در بخش ستاد ديه به مددجويان نيازمند ارائه شده است.

مديركل زندانهاي خوزستان در رابطه با انجمن حمايت زندانيان در سال ٨٦ گفت: با صرف اعتباري بالغ بر بيش از ٦٣٧ ميليون ريال، تعداد ٥٧٣٧ خانواده مددجويان نيازمند و همچنين صرف اعتباري بالغ بر بيش از ١٣٨ ميليون ريال تعداد ١٦٤٨ نفر زنداني واجد شرايط از خدمات انجمن حمايت زندانيان در امور فرهنگي، درماني، حمايتي و معاضدتي، آموزشي و بازتواني و معيشتي برخوردار شده اند.

علوي همچنين گفت: در بحث كاهش هدفمند جمعيت كيفري در سال ٨٦ استان خوزستان از جمله استانهاي پيشرو و پيشتاز معرفي شد، بر اين اساس نرخ ورودي به زندان با كاهش ٢١ درصدي و در موجودي نيز با كاهش ١١ درصدي روبرو بوده ايم.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن