تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815702059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جاعل اسناد دولتي، پس از آزادي از زندان مرتكب شد: فروش اسكناس‌هاي تقلبي با طعمه قرار دادن اجاره‌نشينان كم‌درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جاعل اسناد دولتي، پس از آزادي از زندان مرتكب شد: فروش اسكناس‌هاي تقلبي با طعمه قرار دادن اجاره‌نشينان كم‌درآمد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

جاعلان اسكناس تقلبي و اسناد دولتي كه طعمه‌هاي خود را از مقابل مراكز دولتي شناسايي و با وعده‌هاي دروغين مبني بر داشتن نفوذ در مراكز دولتي، اسناد و مدارك جعلي را به جاي مدارك اصل به فروش مي‌رساندند، دستگير شدند.

به گزارش سرويس حوادث ايسنا، سرهنگ اسماعيل هادئي، رييس پليس آگاهي استان تهران در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: با گزارشات رسيده از شعبات بانك‌هاي مستقر در شهرستان كرج مبني بر افزايش اسكناسهاي دو هزار توماني جعلي در سطح حوزه، تحقيقات پليس جهت شناسايي جاعلان و توزيع‌كنندگان اسكناس‌هاي جعلي آغاز شد.

وي تصريح كرد: با تحت پوشش قرار دادن چندين منطقه و فعال‌كردن ماموران نامحسوس سرنخ‌هاي اوليه از جاعلان به دست آمد؛ اما با توجه به اين كه در همان مناطق تحت پوشش چندين نفر نيز به جرم داشتن مدارك و كارتهاي جعلي دستگير شده بودند، احتمال اين كه چاپ اسكناس‌هاي جعلي و اسناد دولتي از سوي يك باند صورت گرفته باشد، قوت يافت.

سرهنگ هادئي اضافه كرد: با تحقيقات گسترده اطلاعاتي و اظهارات افراد دستگير شده كه عمدتا داراي كارت پايان خدمت و معافيت پزشكي جعلي بودند، مراكزي كه جاعلان با كمين در مقابل آنها مشتريان خود را شناسايي مي‌كردند، تحت پوشش و كنترل نامحسوس قرار گرفتند تا اين كه در مورخه 25 خرداد سال جاري، با اقدامات و شگردهاي خاص دو نفر از جاعلان به نامهاي «اصغر» و «عباس» شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ هادئي ، يادآورشد: «عباس» متهم اصلي اين پرونده در اعترافات خود اظهار كرد: پدرم از جاعلان سابقه‌دار است كه قبلا نيز به جرم جعل اسناد دولتي دستگير و به حبس محكوم شده است و بعد از آزادي از زندان اين بار علاوه بر جعل اسناد دولتي به چاپ اسكناس‌هاي تقلبي نيز روي آورد.

متهم ادامه داد: من و پدرم با همدستي «اصغر» در منزل شخصي خودمان اسناد و مدارك دولتي و اسكناس‌هاي دو هزار توماني جعل مي‌كرديم و نحوه شناسايي مشتريان هم به اين شيوه بود كه با حضور در مقابل مراكز و ارگان‌هاي دولتي افرادي كه براي انجام امور اداري خود به آنجا مراجعه مي‌كردند را شناسايي كرده و با وعده اين كه در مقابل پرداخت مبلغ قابل توجهي از طريق آشنايان و نفوذي كه در اداره مربوطه داريم، مي‌توانيم كار آنها را پيش ببريم، اقدام به كلاهبرداري كرده و اسناد جعلي خود را در قالب اسناد و مدارك اصل به آنها مي‌فروختيم.

متهم در خصوص چگونگي توزيع اسكناس‌هاي جعلي نيز گفت: پس از جعل و چاپ اسكناس‌هاي دو هزار توماني ابتدا مشتريان خود را از قشر كم‌درآمد و مناطق جنوب شهر كه عمدتا اجاره‌نشين و با مشكلات عديده‌اي روبرو بودند را شناسايي و مبالغ چاپ شده را به قيمت يك سوم ارزش اصلي به فروش مي‌رسانديم و در آخرين معامله خود كه قرار بود 10 ميليون تومان اسكناس جعلي را با مبلغ 3 ميليون تومان به فروش برسانيم، دستگير شديم.

رييس پليس آگاهي استان تهران، يادآورشد: در بازرسي از منزل متهم فراري به نام «يوسف» پدر «عباس»، آلات و ادوات جعل اسكناس اعم از دستگاه چاپ، رايانه، چاپگر، پرينتر رنگي، اسكنر به همراه كاغذ مخصوص چاپ اسكناس ، كاغذ مخصوص جعل كارت پايان خدمت، معافيت پزشكي، تعدادي مهر مربوط به ادارجات دولتي از جمله شماره‌گذاري تهران بزرگ، دايره صدور گواهينامه،‌ اداره ثبت احوال ، سازمان آموزش فني و حرفه‌اي، آموزش و پرورش واحد آزمون شركت ايران خودرو و مهر آرم ناجا كشف و ضبط شد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن