تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815668424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت‌وگو با «سهراب محمودي» يكي از چهره‌هاي قرآني اليگودرز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: گفت‌وگو با «سهراب محمودي» يكي از چهره‌هاي قرآني اليگودرز
گروه خبرنگاران افتخاري / روح الله احمدي: «سهراب محمودي» يكي از چهره‌هاي قرآني شهرستان اليگودرز است، او در سال 1348 در اليگودرز متولد شد و از 8 سالگي شروع به يادگيري فنون تلاوت قرآن كرد و در زمينه قرائت، رتبه اول مسابقات كشوري فرهنگيان «يادواره فلسطين سرزمين وحي» را در كارنامه خود دارد.
«سهراب محمودي» در تلاوت خود از سبك قارياني همچون «متولي عبدالعال»، «مصطفي اسماعيل»، «محمدالليثي» و «شحات محمدانور» پيروي مي‌كند.

از ديگر افتخارات اين استاد رتبه عالي الگوهاي برتر تدريس قرآني كشور است كه در سال 85 در شهرستان شيراز انجام گرفت.

اين قاري قرآن درباره فعاليت‌هاي قرآني شهرستان مي‌گويد: چند سال اخير رشد بسيار خوبي را در زمينه قرآني شهرستان شاهد بوده‌ايم و تعداد شركت‌كنندگان در محافل رسمي قرآني قابل توجه بوده كه همه اينها اضافه بر جلسات سنتي و خانگي مشتاقان قرآن كريم در شهرستان است، اما از لحاظ كيفيت كارهاي قرآني رشد بسيار چشم‌گيري داشته و تا رسيدن به پله‌هاي پيشرفت نيازمند همت والاي علاقه‌مندان به كلام وحي است كه خود قرآن توفيق آن را به اصحاب قرآن خواهد داد و در زمينه خردسالان بهتر از ساير گروه‌هاي سني و منسجم‌تر شاهد فعاليت بوده‌ايم مخصوصا در رشته حفظ، اما از لحاظ جنسيت زنان سرمايه‌گذاري بيشتري در اين خصوص از خود نشان داده‌اند زيرا جو و فضاي اشتياق در آنها بيشتر از آقايان است كه برنامه‌ريزي مؤثر حوزه‌هاي ستادي قرآني مانند سازمان تبليغات اسلامي، اداره اوقاف و امور خيريه، سازمان آموزش و پرورش، كانون‌ها و انجمن‌هاي قرآني، نهادهاي فرهنگي و هنري را مي‌طلبد.

اين مربي قرآن در خصوص تعامل مسؤلان و نهادهاي دولتي در زمينه آموزش قرآن اظهار كرد: مقام معظم رهبري(دامت بركاته) كه خود از قاريان مبرز قرآن هستند زماني كه در پائين‌ترين سطح در كنار قاري مي‌نشينند و به دقت به ظرائف تلاوت‌هاي احسنت گوش مي‌دهند و بعد قاريان قرآن را راهنمايي و حمايت مي‌كنند تكليف همه مسؤلان و نهادهاي دولتي را مشخص كرده و پرداختن به قرآن توفيق الهي و عمل به قرآن بالاترين درجه معنويت است و طبق حديث شريف پيامبر اكرم(ص) است كه ايشان نقل كرده بهترين شما كسي است كه قرآن را بياموزد و به ديگران ياد دهد.

اين قاري ممتاز نيز در خصوص نقش قرآن در جامعه افزود: قرآن تا كنون جايگاه خود را در همه ابعاد جامعه باز نكرده است و در مهجوريت كامل به سر مي‌برد قطعا طبق حديث ثقلين از همه ما شكايت خواهد كرد(انشاءالله كه در روز قيامت مورد شفاعت قرآن قرار بگيريم) قرآن با اهل بيت (ع)،باعمل به آن،با ولايت زيباست. قرآن برنامه كامل انسان شدن و مرهم دردهاي بشر است. هيچ شكي درآن نيست «ذلك الكتاب لاريب فيه»

وي درباره نقش قرآن در زندگي شخصي خود اضافه كرد: قرآن در زندگي من نورانيت خاصي ايجاد كرده كه بيش از همه نواي ملكوتي و دلنشين آن بردل و جانم طنين‌انداز شده و عطر دلنواز آن را با همه وجود درك كرده و شوق و اشتياق وصف‌ناپذيري در اهل خانه به وجود آورده به طوري كه دخترم حافظ چهارجزء قرآن است كه بيشتر مدعوين مربيان قرآن جامعه‌القرآن شهرستان و مادرش است.

از سوابق و فعاليت‌هاي قرآني استاد سهراب محمودي مي‌توان به: سابقه تدريس قرآن در رشته‌هاي مختلف روان‌خواني، تجويد و صوت و لحن، مجري محافل قرآني استان و شهرستان، مدرس ضمن خدمت فرهنگيان در زمينه قرآن، تدريس قرآني در دانشگاه آزاد، تدريس قرآني در مركز تربيت معلم شهيد ميرشاكي، تدريس در انجمن قرآن و نهج‌البلاغه شهرستان، هدايت و حمايت محافل قرآني و انجام مشاوره قرآني درزمينه حفظ، مدرس قرآني در جلسات هفتگي قرائت قرآن در مساجد شهرستان و داور مسابقات قرآن در شهرستان اشاره كرد.

وي داراي مدرك فوق ديپلم علوم قرآني و مدرك ليسانس مشاوره از دانشگاه علامه طباطبائي است و در حال حاضر به عنوان مدرس كلاس‌هاي قرآني فرهنگيان و مدير مدرسه پسرانه شاهد و مشاور قرآني در مركز مشاوره مشغول به فعاليت است.

يادآور مي‌شود، جلسه هفتگي قرائت قرآن ايشان دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء واقع در خيابان شهيد محمودي خيابان فاطميه مسجد فاطميه داير است.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن