تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804271525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسيني: پس از بررسي بسته پاسخ ميدهيم/برخورد انگليس با تروريسم گزينشي است/اسرائيل در حدي نيست كه ايران را تهديد كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حسيني: پس از بررسي بسته پاسخ ميدهيم/برخورد انگليس با تروريسم گزينشي است/اسرائيل در حدي نيست كه ايران را تهديد كند
خبرگزاري انتخاب : سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي درباره حضور عادل عبدالناصر برادر جمال عبدالناصر در اجلاس خليج فارس و استفاده وي از واژه تحريف شده خليج عربي گفت: فهرست اسامي مدعوان همايش خليج فارس را بررسي كرديم و به نام اين شخص برخورد نكرديم.


سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: همانطور كه قبل از اين اعلام كرده ايم، بسته پيشنهادي پنج به علاوه يك را مطالعه و بررسي خواهيم كرد و به موقع در اين زمينه پاسخ خواهيم داد.

به گزارش خبرنگار ما، سيدمحمدعلي حسيني در نشست خبري امروز خود افزود: انتظار طبيعي ما اين است كه طرف مقابل هم بسته ايران را مورد توجه قرار دهد.

وي با اشاره به اظهارات سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي مبني بر اينكه خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا هم با كليات بسته پيشنهادي ايران موافقت كرده است، گفت: دو طرف در مذاكرات هم بعضي پيشنهادها را مطرح كردند كه بايد بررسي و بعداً درباره آن اظهار نظر شود.

حسيني افزود: پاسخ ها بايد به صورت گفتگوهاي تخصصي بين دو طرف باشد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبري امروز خود گفت: موضع ايران درباره ادامه غني سازي تغيير نكرده است و نبايد درخواست هايي مطرح شود كه حقوق طبيعي مردم ايران را ناديده بگيرد.

سيدمحمدعلي حسيني در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره زمان پاسخ ايران به بسته پيشنهادي پنج به علاوه يك گفت: هر زمان كه بررسي هاي ما به پايان برسد پاسخ خود را به صورت رسمي اعلام خواهيم كرد.

خبرنگار ديگري پرسيد: با توجه به اينكه احتمال مي رود پيش نويس قطعنامه بعدي شوراي امنيت سازمان ملل متحد برضد ايران در ماه ژوئيه مطرح شود آيا ايران تا آن زمان پاسخ بسته پنج به علاوه يك را خواهد داد؟

حسيني پاسخ داد: ما همه ملاحظات را در نظر مي گيريم، اما صدور قطعنامه، قريب الوقوع يا تهديدآميز بودن آن نمي تواند مانع از آن شود كه حقوق ملت ايران را در نظر نگيريم.

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه موضع ايران تاكيد بر ديپلماسي و مذاكره است و از طريق قوانين بين المللي و سازمان هاي قانوني موضوع هسته اي را پيگيري مي كنيم، گفت: به همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه مي دهيم و اساس روند صدور قطعنامه را نادرست مي دانيم.

خبرنگار ديگري پرسيد: پنج به علاوه يك به ايران پيشنهاد كرده است كه در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به ايران كمك كند، ايران چه كمكي در اين زمينه نياز دارد؟

حسيني در پاسخ گفت: در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به ويژه آنچه در افغانستان توليد مي شود تعهداتي بين المللي وجود دارد كه تاكنون مشاركت و فعاليت جدي در اين زمينه صورت نگرفته است.

وي افزود: آنچه در چند سال اخير در افغانستان شاهد آن بوده ايم اين است كه پس از گذشت چند سال از اشغال اين كشور توليد و قاچاق مواد مخدر در آن افزايش يافته است؛ لازم است كشورها در اين زمينه مشاركت جدي تري كنند.

حسيني همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد آيا پنج به علاوه يك به ايران پيشنهاد كرده است كه غني سازي را شش هفته تعليق كند، گفت: اين موضوعي است كه در رسانه ها مطرح و به آن پرداخته شد؛ آنچه ما بر آن تاكيد داريم اين است كه دو طرف پيشنهادهايي براي ادامه روند كار مطرح كرده اند.

وي در پاسخ به خبرنگار ديگري كه دوباره اين سوال را مطرح كرد، گفت: اين پيشنهاد در بسته پيشنهادي پنج به علاوه يك وجود ندارد بلكه در گفتگوهاي شفاهي مطرح شده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبري امروز با اشاره به سالروز فاجعه 7 تير و شهادت شماري از مسئولان ارشد نظام به دست گروهك منافقين گفت: تلاش دولت انگليس براي حذف نام اين گروهك از فهرست گروه هاي تروريستي، نشانه برخورد گزينشي آن در مبارزه با تروريسم است.

سيدمحمدعلي حسيني خود افزود: شهادت 72 تن از مقامات و مسئولان ارشد نظام و در رأس آنها آيت الله بهشتي به دست گروهك منافقين سندي محكم بر جنايات اين گروهك است كه آن روز ها و نيز امروز تحت حمايت مدعيان مبارزه با تروريسم قرار دارد.

سخنگوي وزارت خارجه گفت: اين برخورد انگليس بيانگر آن است كه مسئله مبارزه با تروريسم مورد بهره برداري سوء برخي قدرت ها قرار گرفته است.

حسيني افزود: اين تحركات انگليس محكوم است و آثار خود را بر تنظيم روابط و نوع مناسبات ما بر جاي مي گذارد.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤالي درباره سفر خاوير سولانا به تهران و اخبار مربوط به تعليق شش هفته اي ازجانب ايران گفت: در اين سفر دو طرف بعضي پيشنهادها را براي نحوة ادامه كار مطرح كردند كه در دست بررسي است.

حسيني درباره همكاري با پاكستان درخصوص برخورد با گروه هاي تروريستي گفت: دو كشور در زمينه برخورد با گروه هاي تروريستي و گروه هايي كه در قاچاق مواد مخدر و اقدامات شرارت آميز دست دارند در دو سوي مرز ايران و پاكستان همكاري نزديكي دارند و اين روند بر اساس توافقات ادامه دارد.

وي افزود: پاكستان در استرداد اشرار با تابعيت ايراني كه احيانا موفق به فرار به پاكستان شده اند همكاري خوبي داشته و اخيرا شماري از آنها را بازگردانده است.

حسيني درباره مين گذاري مرز ايران و عراق گفت: مذاكرات در اين زمينه ادامه دارد و سفر هيئتي عراقي به ايران در اين زمينه در دستور كار است اما زمان دقيق اين سفر معلوم نيست.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي درباره نكات مشترك در دو بسته پيشنهادي ايران و اروپا گفت: در اين زمينه بايد دو طرف بنشينند و بحث كنند .

وي افزود: آنچه سولانا گفته اين است كه فصل هاي مشتركي در بسته ها وجود دارد.

حسيني گفت: ما هم تاكيد داريم كه آغاز مذاكرات بايد درباره همين فصل هاي مشترك باشد .

وي افزود: عقل و منطق سياسي هم همين را حكم مي كند كه وقتي دو طرف در پي نتيجه هستند از جايي آغاز كنند كه داراي زمينه هاي مشترك باشد.

حسيني در پاسخ به سوالي درباره اظهارات اخير منوچهر متكي وزير امور خارجه مبني بر آمادگي براي مذاكره گفت: در اين زمينه اشتباهي صورت گرفته بود كه درخواست اصلاح آن را كرديم.

وي افزود: اعلام كرده ايم آماده مذاكره درباره محورهاي مشترك دو بسته هستيم.

حسيني گفت: همانطور كه آقاي متكي تاكيد كرده است بسته پنج به علاوه يك را بررسي مي كنيم و به موقع به آن پاسخ مي دهيم .

وي در پاسخ به سوالي درخصوص اخبار منتشر شده درباره زنده بودن چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در بيروت گفت: در اين باره هيچ سند و مدركي كه نشان دهد اين چهار نفر به شهادت رسيده باشند دريافت نكرده ايم.

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: از هنگام دستگيري اين چهار نفر سندي بر خلاف زنده بودن آنها دريافت نكرده ايم و بعضي اخبار رسيده حكايت از زنده بودن آنها دارد.

وي گفت: موضوع چهار ديپلمات ايراني موضوع جديدي نيست ولي ما از همه مسئولان لبناني و گروه هاي داراي نفوذ خواسته ايم كه اين امر را پيگيري كنند.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي درباره حضور عادل عبدالناصر برادر جمال عبدالناصر در اجلاس خليج فارس و استفاده وي از واژه تحريف شده خليج عربي گفت: فهرست اسامي مدعوان همايش خليج فارس را بررسي كرديم و به نام اين شخص برخورد نكرديم.

از حسيني درباره اتهامات عليه ايران مبني بر ارسال بمب هاي كنارجاده اي به افغانستان پرسيده شد.

وي گفت: اينها اتهامات انگليسي هاست كه قبلا هم تكرار شده است و معتقديم آنها اين گونه اتهامات را براي فرافكني در زمينه سياست هاي رو به شكست خود در افغانستان مطرح مي كنند.

حسيني افزود: هنوز شهادت ديپلمات ها و روزنامه نگاران خود را در افغانستان فراموش نكرده ايم و معتقديم انگليسي ها بايد سياست خود را در افغانستان از مسير گفتگو با طالبان و گروه هاي افراطي تغيير دهند و به منافع بلندمدت مردم افغانستان بينديشند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه نشست با خبرنگاران گفت: رژيم صهيونيستي در حدي نيست كه بتواند جمهوري اسلامي ايران را تهديد كند.

سيدمحمدعلي حسيني در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا فشارها به ايران ممكن است موجب شود تا جمهوري اسلامي از معاهده ان پي تي خارج شود، گفت: تاكيد ما همواره بر همكاري هاي نزديك با آژانس بين المللي انرژي اتمي و در چارچوب ان پي تي بوده است و بر اين عهد باقي هستيم.

وي درباره اخباري كه درزمينه رزمايش هوايي رژيم صهيونيستي مطرح شده است، گفت: رژيم صهيونيستي به سبب مشكلات داخلي، فساد مقامات اين رژيم و بحران هاي گوناگوني كه در داخل با آن مواجه است مانند هميشه سياست انتقال اين بحران ها به خارج را در پيش گرفته و تلاش هايي نيز كه در جهت اين رزمايش ها صورت مي گيرد در اين چارچوب قابل ارزيابي است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان با اشاره به شكست رژيم صهيونيستي در مقابل مقاومت حزب الله لبنان و فلسطين تصريح كرد: اين رژيم به هيچ وجه در حدي نيست كه بتواند جمهوري اسلامي ايران را تهديد كند.

وي درباره پرونده نصرت الله تاجيك ديپلمات ايراني كه در انگليس ساكن است و مقامات قضايي اين كشور قصد دارند وي را به امريكا تحويل بدهند گفت: تاجيك همچنان در انگليس است و تلاش هاي همه جانبه اي كه از گذشته آغاز شده است ادامه دارد تا مانع از استرداد وي شويم.

حسيني در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران از حزب الله خواسته است در مبادله اسرا با رژيم صهيونيستي موضوع چهار ديپلمات ايراني را نيز پيگيري كند، گفت: اين موضوع جديدي نيست و ما هميشه از مسئولان و گروه هاي بانفوذ لبناني خواسته ايم كه اين موضوع را پيگيري كنند.

وي افزود: مسئولان و گروه هاي لبناني تلاش هايي انجام داده و اخباري نيز دريافت كرده اند و كميته نيز در حال پيگيري اين موضوع است .

حسيني در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره سفر آينده ساركوزي رئيس جمهور فرانسه به منطقه گفت: در سفرهايي كه در اين سطوح صورت مي گيرد معمولا راهبردهاي سياست خارجي كشورها پيگيري مي شود و سفر ساركوزي به منطقه نيز در اين چارچوب صورت مي گيرد .

وي افزود: معتقديم فرانسوي ها مي توانند با ايفاي نقش بهتري جايگاه قبلي خود را كه مقبوليت بهتري در منطقه داشت به دست آورند .

حسيني در پاسخ به سوالي درباره بازگشت زهره وند سفير ايران در ايتاليا و اينكه آيا شيخ عطار سفير ايران در آلمان مي شود گفت: آقاي زهره وند از ايتاليا بازگشته و آقاي شيخ عطار نيز براي سمت سفارت ايران در آلمان مطرح است.

سخنگوي وزارت خارجه درباره خبر به گروگان گرفته شدن تعدادي از ماموران ايراني به دست گروه تروريستي جندالله و اينكه دو نفر از اين ماموران به شهادت رسيده اند گفت: اخبار موثقي درباره اينكه اين دو مامور شهيد شده باشند دريافت نكرده ايم و آنچه هم شبكه تلويزيوني العربيه پخش كرد بر خلاف تعهدات اخلاقي و حرفه اي رسانه هاست.

حسيني افزود: سفير و نفر دوم سفارت پاكستان در تهران و همچنين سركنسول ايران در پاكستان تلاش هايي را در اين زمينه آغاز كرده اند و قرار است هيئتي نيز به اين كشور اعزام شود .

وي با اشاره به اينكه پاكستان اعلام كرده است با ايران در اين زمينه همكاري مي كند گفت: اين گروه مورد حمايت افرادي قرار دارد كه منافعشان را تامين مي كند .

حسيني همچنين پاسخ به سوالي درباره قطع صادرات برق ايران به بندر بصره عراق را به مسئولان ذي ربط موكول كرد .

خبرنگاري در ادامه نشست خبري امروز سخنگوي وزارت امور خارجه پرسيد: آيا با توجه به مطرح شدن پيشنهاد زمانبندي و مرحله بندي آغاز مذاكرات، مي توان به پيشرفت در حل و فصل موضوع هسته اي ايران اميدوار بود؟

سيدمحمدعلي حسيني در پاسخ گفت: با توجه به آنچه در زمينه هاي مشترك ميان دو بسته پيشنهادي وجود دارد و جديتي كه در مقايسه با گذشته در زمينه موضوع هسته اي احساس مي شود، معتقديم اگر از اين ظرفيت ها استفاده شود ايران و اروپا مي توانند ظرفيت هاي خود را براي تقويت ثبات و امنيت و توسعه جهاني به كار گيرند.

وي افزود: تأكيد كرده ايم مذاكرات، فرصت مناسبي براي آغاز همكاري هاست و نبايد آن را از دست داد و نقاط اختلاف را نيز مي توان در پرتو مذاكرات حل و فصل كرد.

سخنگوي وزارت امورخارجه همچنين گفت: معتقديم زمينه هايي كه وجود دارد تشويق كننده است و مشتركات مي تواند آغازگر اين مسير باشد، البته به شرط آنكه طرف مقابل نيز قدر اين فرصت را بداند.

خبرنگار ديگري پرسيد: مشتركاتي كه گفته مي شود در بسته پيشنهادي پنج به علاوه يك و بسته ايران وجود دارد ‌چيست؟ آيا بيان اين موضوع، تعارف سياسي نيست؟

حسيني در پاسخ گفت: مسئولان فني درباره ريز مطالب سخن خواهند گفت، اما در بسته هايي كه منتشر شده، مشخص شده است كه مشتركاتي وجود دارد؛ ضمن اينكه مسئولان دو طرف با تأكيد بر اين مسئله آن را فرصت خوبي مي دانند.

وي افزود: آقاي سولانا بر سرفصل هاي مشترك دو بسته تأكيد و آقاي جليلي نيز اين موضوع را تأييد كرده است و اين تعارف نيست.

خبرنگاري پرسيد: آقاي سولانا پس از سفر به ايران گفت از اين سفر راضي است؛ نظر طرف ايراني درباره اين سفر چيست؟ آيا ايران نيز از اين سفر راضي است؟

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ گفت: آنچه در اين سفر مطرح شد ارائه بسته پيشنهادي پنج به علاوه يك بود و چيزي بيش از اين صورت نگرفت.

حسيني با بيان اينكه دو طرف در انتظار بررسي موارد پيشنهادي و اقدام درباره آن هستند افزود: اساس اين سفر ارائه پيشنهاد پنج به علاوه يك و تاكيد بر اين بود كه اصول و محورهاي اساسي بسته ايران مورد توافق قرار گرفته است؛ اين از نكات مثبت سفر سولانا بود.

وي به اين سوال كه آيا مي توان درباره زمانبندي مذاكرات سخن گفت، پاسخ منفي داد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آقاي باهنر در مصاحبه با روزنامه آساهي شيمبون گفته است اگر مذاكرات با پنج به علاوه يك به خوبي پيش برود ايران مي تواند موضع نرم تري درباره پروتكل الحاقي اتخاذ كند گفت: قطعا مذاكراتي كه صورت مي گيرد و پيشرفت هايي كه حاصل مي شود مي تواند در روندهاي ديگر تاثيرگذار باشد.

وي افزود: محورهاي اساسي كه جمهوري اسلامي ايران در بسته پيشنهادي خود مطرح كرده به ويژه در زمينه مسائل كلان هسته اي، همكاري هاي سياسي، ‌امنيتي و اقتصادي، طبيعي است اگر در يك بسته باشد اثرگذار است و هر دور از مذاكراتي كه صورت گيرد و توافقاتي حاصل و اجرا شود، قطعا آثار مثبتي به همراه خواهد داشت.

حسيني در پاسخ به سوال ديگري درباره اينكه آيا در سفر سولانا به تهران پاسخ جامعي به بسته ايران داده شد گفت: سولانا موافقت با كليات بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران را اعلام كرد و ما منتظر پاسخ رسمي به محورهاي متعددي هستيم كه در بسته خود پيشنهاد كرده ايم.

وي افزود: معتقديم زمينه آغاز مذاكرات نكات مشترك دو بسته است.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه سولانا موضوع تاسيس كنسرسيوم غني سازي اورانيوم در ايران را رد كرد و گفت اين موضوع به فكر كردن نياز دارد تصريح كرد: مانع از فكر كردن كسي نمي شويم و ايران نيز پيشنهاد جايگزيني ندارد؛ موضوع كنسرسيوم جزو بسته پيشنهادي ايران است.

حسيني در پاسخ به سوال خبرنگاري كه گفت يكي از نمايندگان مجلس گفته است مجلس در حال تدوين طرح جامعي براي ورود و خروج نتيجه بخش به مذاكرات درباره برنامه هسته اي است گفت: پيشنهادهايي مطرح شده كه در دست بررسي است.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 455]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن